Sinttura huhuu!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

eräs äiti

Jäsen
12.06.2004
57
0
6
Luin alemmasta vitamiinikyselystä,että olet e-epalla korvannut masennuslääkkeet.

Aihe kiinnostaa, sillä olen erästä läheistä yrittänyt 'pakottaa' ;) syömään E-epaa, koska hänellä taipumusta masennukseen. Tällä hetkellä ei syö mitään masennuslääkkeitä, siinäkin mielessä haluaisin kovasti auttaa, koska en haluaisikaan hänen käyttävän mitään synteettisiä lääkkeitä. E-epasta olen kuullut paljon hyvää palautetta.

Jos haluat, voisitko kertoa vähän tarkemmin kauanko olet käyttänyt, millä annostuksella jne. Tällä hetkellä ko. henkilö ottaa 2 kapselia päivässä ja lisäksi helokkiöljyä ja selvittelen parhaillaan vitamiinien ym tarvetta lisäksi.

Mä otin Tolosen 500 mg 2 kapselia/pvä.

Mulla se masennus oireili lähinnä mielialan vaihteluina ja itse epäilin siinä olevan jotain hormoniperäistä joten käytin jossain vaiheessa myös sellaista kuin Vitamore Total-tuotetta.

Tällä hetkellä olen vaihtanu Tolosen Ecowayn Omega-kapseleihin. Lisäksi menee myös jonnii verran muitakin hivenainevalmisteita johtuen siitä, että kävin hivenainetestissä. Puutetta oli monestakin aineesta mutta litiumin puute oli kyllä erottuvin. Se aiheuttaa juuri noita mielialaongelmia.. Monipuolinen ravinto, kalaöljyt ja muutamat hivenaineet pitäs korjata tilanne..

Ei noi kaikkia välttämättä auta mutta mulla ne toi apua. Kuinka kauan kaverisi on e-epaa ottanu?

En aiemmin ehtinyt koneelle.. =)

Niin se E-epa.. Käyttö on kestänyt ehkä kuukauden parin verran. Kyllähän sitä pitää käyttää useempi viikko,että alkaa ns. vaikutuksen huomata. Sitten kun en tiedä muistaako ottaa joka päivä, yritän kyllä nätisti muistutella asiasta.. ;) Tuo hivenainetutkimus olis kyllä huippuhyvä juttu,mutta maksaa niin paljon, ainakin antioksidanttiklinikalla.. :( Yritän nyt siis tuolla E-epalla nostaa mielialaa, ainakin näin aluksi. Katotaan, miten tästä etenee.

Mutta kiitos vastauksesta. On aina mukava kuulla toisten omia kokemuksia, jotka auttaa tsemppaamaan! :)

Yhteistyössä