Sisällä nukuttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Curie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Curie

Jäsen
04.01.2008
92
0
6
Meillä poika kuumeessa, eikä suostu sisällä nukkumaan päikkäreitä. Normaalisti nukkuu ulkona vaunuissa kahdet päikkärit, toiset on 3-4h ja toiset 1-2h. Eilen sain sisällä nukkumaan vain puolen tunnin pätkiä. Sama tänään ekojen päikkäreiden kanssa. Oon kokeillu nukuttaa omassa sängyssä, meidän sängyssä, vaunuissa ja vielä tänään koitin laittaa vaunuihin makuupussissa, missä yleensä nukkuu ulkona. Ei auta. Tosin pojulla nenu vähän tukkoinen, että sekin tietysti häiritsee unta. Neuvoja kaipaillaan...

nukuta ulkona. siis jos ei kova pakkanen, eikä lapsella ole pahaa yskää tai esim keuhkoputkentulehdusta.
niin minä olen tehnyt jo kahden kanssa, ja aina on flunssa mennyt nopeasti ohi (tai sii sei ole pahentunut ulkona nukkumisesta).

Meillä ei ole enää kantoliinaa, mutta syliin kyllä nukahtaa kun on vähän pystymmässä. Herää kuitenkin, kun siirretään sänkyyn. Pitää varmaan koittaa kohottaa sängynpäätyä.

Kolmastulossa: Tuntuisi pahalta viedä vauva ulos nukkumaan kuumeisena. Oletko itse nukuttanut ulos myös kuumeisena vai vaan nuhaisena? Ehkä pian pitää harkita pojan laittamista vaunuhin ja ulos, jos ei nyt saa nukuttua tuota puolta tuntia pidempään.

Minäkin olen vannoutunut ulkona nukuttaja, mutta kuumeessa en lasta ulos vie. Lapsi hikoaa ja sitten tuleekin kylmä. Jos on vain nuhaa ja köhää, niin pihalle vaan.

Sängyn päätyä koholle tai laita patjan alle tyyny. Meidän sängyssä neiti on nukkunut tyynyn päällä. Kosteuta myös huoneilmaa esimerkiksi laittamalla patterille kostea pyyhe. Pysyy nenukki paremmin auki. Niin ja lapselle päälle mahdollisimman vähän, tyyliin body vaan ja tuuleta huone kunnolla. Noilla konstein kuumetta voi saada laskemaan puolikin astetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Curie:
Kolmastulossa: Tuntuisi pahalta viedä vauva ulos nukkumaan kuumeisena. Oletko itse nukuttanut ulos myös kuumeisena vai vaan nuhaisena? Ehkä pian pitää harkita pojan laittamista vaunuhin ja ulos, jos ei nyt saa nukuttua tuota puolta tuntia pidempään.

kyllä, kyllä olen kuumeistakin lasta ulkona nukuttanut / käynyt vaunulenkillä. itse asiassa esikoisen aikana ei edes ollut vaihtoehtoa kun oli yh ja oli koira (jos oli kova kuume, niin silloin toki vaan koiran pikainen pissatus). Jos pelkkää lämpöä, tai pientä kuumeilua, niin kyllä päikkärit on ulkona nukuttu. Harso tai pyyhe kuomun eteen, päällä sopivasti vaatetta, eli en ole hikoiluttanut tai palelluttanut.

Yhteistyössä