Kyllä, ja tarttuuhan se vähän vaateisiinkin niinkuin savun haju.Eli piti opetella englannin kieli?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kyllä, ja tarttuuhan se vähän vaateisiinkin niinkuin savun haju.Eli piti opetella englannin kieli?
En saanut tuosta sen laatuista käsitystä, että Algoma ei puhuisi englantia. Setiksellä on varmaankin parempi näkö ja kehittyneempi mielikuvitus.Joku Algoma
Katsoppa tässä alla hänen kommenttiaan.
Hän mainitsee pärjäävänsä suomalaisten kanssa mutta ei mainitse mitään että hän itse puhuisi englantia, vaan että monet heistä puhuu lontoota siinä yhteisössä.
Pointti tässä on se, että sinä jouduit opettelemaan englantia jotta pärjäsit siellä. Et olisi voinut työllistyä suomella?En saanut tuosta sen laatuista käsitystä, että Algoma ei puhuisi englantia. Setiksellä on varmaankin parempi näkö ja kehittyneempi mielikuvitus.
Kyllä, ja tarttuuhan se vähän vaateisiinkin niinkuin savun haju.
Olisin työllistynyt suomella. Osaan työni, siinä ei kieltä tarvita.Pointti tässä on se, että sinä jouduit opettelemaan englantia jotta pärjäsit siellä. Et olisi voinut työllistyä suomella?
Samoin Suomessa tulee oppia suomea jotta pärjää ja työllistyy täällä.
Me ollaan täällä vissiin sitten vähän tiukkapipoja.Olisin työllistynyt suomella. Osaan työni, siinä ei kieltä tarvita.
Tunnen joitakin suomalaisia, jotka ovat pärjänneet ihan hyvin, mitta tarvitsevat tulkkia mennessään esim. lääkäriin. Ei
kaikessa työssä ja elämässä tarvitse osata maan kieltä.
Olin työssä El Salvadorissa enkä puhu yhtään espanjaa, eivätkä työkaverit puhuneen suomea eivätkä englantia ja siitä huolimatta työt tuli tehtyä.
Pipon tiukkuudesta en tiedä.Me ollaan täällä vissiin sitten vähän tiukkapipoja.
Täällä ollaan totuttu hyvään laadukkaaseen palveluun.
Palvelun laatu kärsii jos palveluntarjoajalla ei ole suomen taitoa, tai jos omaa kulttuuria halutaan tuoda vahvasti esiin palveluammateissa…
Aika moni ala Suomessa on jo pahasti pilalla koska kulttuurierot.Pipon tiukkuudesta en tiedä.
Finnairilta saa huonoa palvelua, vaikka osaavat suomea.
Onha sillä liikkeitä, joissa ei saa palvelua suomeksi eikä englanniksi.
Jep.Aika moni ala Suomessa on jo pahasti pilalla koska kulttuurierot.
Taksi, ravintolat jne…
Osa lääkäreistäkin puhuu hoono soomi… ei hyvä.Jep.
Setis on katsos suomalainen, ja mehän ei uskota mitään ellei me itse nähdä. Eikä me nähty että sinä olisit maininnut itse osaavasi englantia. Muut mainitsit, et itseäsi. Täällä pitää olla tarkkana, katsos.En saanut tuosta sen laatuista käsitystä, että Algoma ei puhuisi englantia. Setiksellä on varmaankin parempi näkö ja kehittyneempi mielikuvitus.
Anteeksi, yritän ankarammin tulevaisuudessa.Setis on katsos suomalainen, ja mehän ei uskota mitään ellei me itse nähdä. Eikä me nähty että sinä olisit maininnut itse osaavasi englantia. Muut mainitsit, et itseäsi. Täällä pitää olla tarkkana, katsos.
Tarjoaako Kanadassa valtio ilmaiset tulkiipalvelut sille, joka haluaa asioida suomeksi?Olisin työllistynyt suomella. Osaan työni, siinä ei kieltä tarvita.
Tunnen joitakin suomalaisia, jotka ovat pärjänneet ihan hyvin, mitta tarvitsevat tulkkia mennessään esim. lääkäriin. Ei
kaikessa työssä ja elämässä tarvitse osata maan kieltä.
Olin työssä El Salvadorissa enkä puhu yhtään espanjaa, eivätkä työkaverit puhuneen suomea eivätkä englantia ja siitä huolimatta työt tuli tehtyä.
En tiedä kuinka on tänä päivänä. Aikaisemmin, muutama vuosi sitten sai tulkkiapua moniin eri kieliin. Usein kuitenkin, ainakin suomalaisten kanssa, joku toinen parempaa englantia puhuva lähtee kaveriksi. Esim. täällä syntynyt Suomi vanhempien lapsi, joka puhuu molemmat kielet.Tarjoaako Kanadassa valtio ilmaiset tulkiipalvelut sille, joka haluaa asioida suomeksi?
Niin, totta kai ystäviä tai työtovereita autetaan. Mutta kysyinkin sitä, maksaisiko Kanadan valtio palkaa tulkille, kun sinä asioisit viranomaisten kanssa ja haluaisit puhua suomea? Eli saisitko oikean tulkin palvelut ilmaiseksi?En tiedä kuinka on tänä päivänä. Aikaisemmin, muutama vuosi sitten sai tulkkiapua moniin eri kieliin. Usein kuitenkin, ainakin suomalaisten kanssa, joku toinen parempaa englantia puhuva lähtee kaveriksi. Esim. täällä syntynyt Suomi vanhempien lapsi, joka puhuu molemmat kielet.
Kyllä, kyllä olisin saanut valtion tulkin, mutta en koskaan tarvinnut (halunnut)Niin, totta kai ystäviä tai työtovereita autetaan. Mutta kysyinkin sitä, maksaisiko Kanadan valtio palkaa tulkille, kun sinä asioisit viranomaisten kanssa ja haluaisit puhua suomea? Eli saisitko oikean tulkin palvelut ilmaiseksi?
Miltä mmuutto mielestäsi näyttää täällä, Ruotsissa, Saksassa, Ranskassa Britanniassa jne? Ei siellä persu mellasta vaan niin vitustiIhailemasi muslimit.
Pointti tässä on se, että sinä jouduit opettelemaan englantia jotta pärjäsit siellä. Et olisi voinut työllistyä suomella?
Samoin Suomessa tulee oppia suomea jotta pärjää ja työllistyy täällä.
Ulkomaalaisen on vaikea oppia Suomessa puhumaan suomea, koska kaltaisesi sönköttävät ulkomaalaisille enkkua.Aikanaan Nokian "kulta-aikoina" tapasin muutamia ulkomailta töihin tulleita, eivätkä he kyllä suomea opetelleet, joku harva jonkun verran, mutta työkieli oli englanti, kuten monessa muussakin isossa firmassa. Itse kahdessa maassa asuneena olen kokenut tärkeänä opetella maan kieltä (tosin jo ennen, koska oli kiinnostusta), koska muuten ei ikään kuin pääse yhteiskuntaan kunnolla sisään, tämä omasta mielestäni. Mutta se, ettei täällä voi työllistyä osaamatta suomea niin se ei pidä paikkansa.
Ravintoloissa on myös yhä enemmän ulkomaalaisia, jotka eivät suomea osaa, vastikään kävin yhdessä julkkiskokin ravintolassa. Siellä tarjoilija oli amerikkalainen, ei minua haitannut, että hän palveli englanniksi, enkä varsinkaan ruvennut riehumaan ja vaatimaan palvelua suomeksi, mutta onhan sen niinkin, että yksi parhaista tavoista oppia maan kieltä on käyttää sitä mahdollisimman paljon, myös tällaisissa asiakastilanteissa, eikä mennä siitä, mistä aita on matalin.
Ulkomaalaisen on vaikea oppia Suomessa puhumaan suomea, koska kaltaisesi sönköttävät ulkomaalaisille enkkua.
Ulkomaalaisen on vaikea oppia Suomessa puhumaan suomea, koska kaltaisesi sönköttävät ulkomaalaisille enkkua.Katos, palstan pahanilmanlintu ilmestyi taas Mites on noin muuten päivä lähtenyt käyntiin?
En minä sönkötä englantia, vaan puhun niin hyvin kuin taidan, ja kyllä olen suomea puhunut ulkomaalaisille. Viimeksi juuri Irakista tulleelle taksinkuljettajalle. Oikein hyvin puhui suomea.
Ulkomaalaisen on vaikea oppia Suomessa puhumaan suomea, koska kaltaisesi sönköttävät ulkomaalaisille enkkua.
Sehän on vain hyvä jos kysymykset tuossa testissä lienevät sellaisia, joista monet eivät selviäisi.Siitähän ei ollut kyse, miltä maahanmuutto näyttää muualla, vaan siitä, että kysymykset tuossa testissä lienevät sellaisia, joista monet eivät selviäisi, kielitesti (joka on jo olemassa) mukaan lukien.
Kaikkeen ei tarvitse liittää tuota "muslimien ihailua", koska tuollainen on täysin omasta päästäsi keksitty. Yritä joskus keskittyä itse asiaan.