A
ansku
Vieras
Tilanteemme on tämä: Minulla on 3 itseäni reilut 10 vuotta vanhempaa sisarpuolta äitini entisestä suhteesta,2 veljeä ja sisko.He jäivät erossa isälleen koska minun isäni oli hyvin mustasukkainen "toisen miehen aikaansaannoksista"eikä siis halunnut heitä luokseen asumaan vaikka äitini olisi ottanut..Emme siis ole koskaan asuneet samassa taloudessa ja vasta minun aikustuttua olemme alkaneet olla tiiviimmin tekemisissä(itse olen 27)kun yhteistä jutunjuurta tuli luonnollisesti enemmän ja joitain kertoja olemme siskoni kanssa käyneet bilettämässäkin.Välit kaikkiin sisaruksiin on ihan hyvät ja lähellä kun asutaan käydään aika usein toistemme luona jne.Mutta tämä siskopuoleni tuntuu olevan aika katkera siitä että jäivät isälleen ja kun minä synnyin olen saanut"nauttia"ainoan lapsen oikeuksista ja olla vähän lellikki etenkin isälleni jolla ei muita verisukulaisia ole.Isäni ei suostu käymään heillä kylässä kuin lasten synttäreillä ja sielläkin vähän pitkin hampain,tosin hän ei mikään kyläily ihminen ole ikinä ollut muutenkaan ja nykyään kyllä suhtautuu sisarpúoliini ihan suopeasti.Äitini on jotenkin vieraantunut heistä vaikka soittelevatkin jne mutta välit heidän kesken ei yllä lähellekään samalle tasolle kuin minun ja äidin.Myös suhde heidän lapsiin on jäänyt aika etäiseksi.
Minulle ja avokilleni syntyi tyttö tammikuussa ja nyt siskoani tuntuu vaivaavan se onko meidän tyttö nyt miten paljon hoidossa äidilläni kun sillon hänen lapset ei olleet juuri yhtään sen takia kun äitini reuman takia ei pystynyt esim kantamaan lasta heidän ollessaan pieniä.Reuma oli silloin vasta todettu ja nyt ihan hyvässä mallissa ja pystyy kantamaan ym meidän tyttöä ja sekös siskoa kismittää..Ei ole ikinä sanonut mitään suoraan mutta välillä piikittelee ja kätkee piikkinsä aina johonkin huumoriin minkä kyllä minä huomaan heti! Äidilleni ei ole ikinä vihjaillut vaikka luulisi että heidän välinen asiahan se on..Muilla sisarpuolillani ei tällaista käytöstä ole ollut havaittavissa,siskoni ainoastaan ei tunnu koskaan pääsevän yli minkä kyllä ymmärrän mutta onko oikein että minä saan kärsiä siitä että satuin syntymään tänne ja siitä että äitini ei ole heidän lasten kanssa ollut yhtä paljon kuin minun tytön?
Tästä tuli todella sekava sepustus mutta toivottavasti ymmärrätte asian ytimen
Minulle ja avokilleni syntyi tyttö tammikuussa ja nyt siskoani tuntuu vaivaavan se onko meidän tyttö nyt miten paljon hoidossa äidilläni kun sillon hänen lapset ei olleet juuri yhtään sen takia kun äitini reuman takia ei pystynyt esim kantamaan lasta heidän ollessaan pieniä.Reuma oli silloin vasta todettu ja nyt ihan hyvässä mallissa ja pystyy kantamaan ym meidän tyttöä ja sekös siskoa kismittää..Ei ole ikinä sanonut mitään suoraan mutta välillä piikittelee ja kätkee piikkinsä aina johonkin huumoriin minkä kyllä minä huomaan heti! Äidilleni ei ole ikinä vihjaillut vaikka luulisi että heidän välinen asiahan se on..Muilla sisarpuolillani ei tällaista käytöstä ole ollut havaittavissa,siskoni ainoastaan ei tunnu koskaan pääsevän yli minkä kyllä ymmärrän mutta onko oikein että minä saan kärsiä siitä että satuin syntymään tänne ja siitä että äitini ei ole heidän lasten kanssa ollut yhtä paljon kuin minun tytön?
Tästä tuli todella sekava sepustus mutta toivottavasti ymmärrätte asian ytimen