Sisko kolmantena pyöränä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maija

Vieras
Suhteeseeni on ilmestynyt kolmas pyörä; mieheni sisko. Kaiketi hän on ollut siinä koko ajan, mutta vasta viimeisen puolen vuoden aikana minulle on selvinnyt, että siskolle kerrotaan kaikki ja uusi raportti annetaan lähes päivittäin työmatkalla. Onko tämä enää tervettä?

Olen menettämässä luottamukseni mieheeni, koska en välittäisi, että kaikkia asioita kerrotaan eteenpäin. Lisäksi ihmetyttää,kun mieheni sisko on vähän väliä pyytämässä miestäni kanssaan ulos. Juuri he olivat pari viikkoa sitten ja nyt hän pyysi taas, mutta tällä kertaa mieheni ei mennyt muiden kiireiden vuoksi. Ymmärtäisin, jos menisimme porukalla, mutta minut halutaan aina jättää ulkopuolelle.

Meillä samantapaista. Sisko passaa lisäksi veljeään (eli miestäni) minkä ehtii; hoitaa tämän puolesta asioita ym. Muutaman kerran olen jo ajatellut mieheni kehuessa siskonsa paremmutta minuun nähden että miksei ihmeessä muuta siskonsa kanssa asumaan, kun kaikki asiat tälle kerrotaan (multa salataan asioita) ja kun sisko niin täydellinen.

Mies sanoo, että olen kateellinen hänelle, kun hänellä on niin läheiset suhteet sukulaisiinsa. Joku raja siinäkin voisi olla... Välillä tuntuu että se koko suku on liittoutunt mua vastaan. Saavat kohta ollakin ihan rauhassa, tuskin kauaa jaksan olla ulkopuolisena siinä kaikennielevässä yhteenkuuluvuudessa.

Samoin itse jo kiukuspäissäni joskus sanoinkin, että muuta siskosi luokse, kun hän on niin erinomainen. Meillä myös sama juttu, eli sisko hoitaa mieheni puolesta asioita. Mieheni ihmettelee, olenko mustasukkainen hänen siskostaan. Mielestäni se ei ole sitä; sisko saisi mielihyvin käydä meillä ja voivathan he toki keskenään olla yhteydessä ilman minua, mutta suhteemme privaattiasiat ei kuulu muille. Tulee todella ulkopuolinen olo, kun heillä on jatkuvasti yhteisiä asioita, joista en tiedä.

Yhteistyössä