Sisko laittoi välit poikki, Mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Sisko laittoi välit poikki ja syytä en tiedä. Olen auttanut ja hoitanut lapsia. Takasin myös lainan ja olen myös antanut auton käyttöön niin, että hän on ajoneuvon haltija.
Mitäs nyt? Voiko lainan ehtoja muuttaa ja poistaa minut takaajan asemasta? Ajoneuvon haltijan muuttaminen ja auton takaisin ottaminen, jos tilanne ei muutu? Voiko hän myydä auton? Voiko hän jättää lainan hoitamatta niin, että joudun maksamaan lainan? Jos hän ei maksa lainaa, menettääkö hän tai minä luottotiedot?
Mitäs nyt? Tämä tuli yllätyksenä ja ymmärtääkseni ei aio missään tilanteessa olla tekemisessä minun kanssani. Facebookissa poisti kavereista ja esti kaikki mahdolliset toiminnat. Puhelimen sulki ja ilmeisesti muutti numeron salaiseksi. Kuulin myös hänen ex-miehensä siskolta, että aikovat muuttaa.
Olen hädissäni, en tiedä miksi ja shokissa.

leIDA.gif

Jos sisko ei maksa lainaansa, niin takaaja joutuu sen maksamaan.

Ajoneuvo-asiaa en tiedä varmaksi, mutta luulisin, että sinä omistajana pystyt muuttamaan haltijan. Rikosilmoitusta vaan tekemään, jos sisko ei palauta autoa.

Sisko tahtoisi jäädä, mutta moottoritie on kuuma :p

Selvitä pankin kanssa lainan ehdot. Varaudu maksamaan. Auton ilmoitat seisontaan ja poistat haltijan, tarkista katsastusasemalta.
Haistata pitkät ja jatka elämää joka on liian lyhyt tuollaisen :poop: hyysäämiseen.

Takaaja tarkoittaa nimenomaan sitä, että on valmis maksamaan luotonantajalle, jos lainan ottaja ei siihen kykene. Asiassa ei ole mitään muuta neuvoteltavaa kuin maksuaikataulu.
Auton haltijaa voi omistaja toki muuttaa.

Tuon takauksen takia kuitenkin pyrkisin jonkinlaiseen kontaktiin siskon suuntaan ja selvittäisin, mistä on herneen nenäänsä vetänyt. Onko takaussumma suuri?

Tuollainen on aika yleistä. Jos toinen on auttava osapuoli ja toinen autettava, niin jossain vaiheessa auttavasta tulee autettavan mielestä riistäjä. Ilmeisesti autettavalla syntyy niin voimakkaita keteuden tunteita, että ne jossain vaiheessa muuttuvat vihaksi auttajaa kohtaa.

Tuollainen on aika yleistä. Jos toinen on auttava osapuoli ja toinen autettava, niin jossain vaiheessa auttavasta tulee autettavan mielestä riistäjä. Ilmeisesti autettavalla syntyy niin voimakkaita keteuden tunteita, että ne jossain vaiheessa muuttuvat vihaksi auttajaa kohtaa.
tää on niin totta!!! meillä myös miehen sisko on meille (syyttä) kateellinen ja pisti välit poikki. luulee meillä olevan rutosti rahaa (väärin). ihmeissään ollaan nalli kalliolla , miksi meitä niin vihaa?

Yhteistyössä