Sisko meni päivystykseen :(

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kettuli:
Eihän siskollasi ole lääkitystä sappikiviin? Oma siskoni oli vähällä kuolla ja joutui kuukaudeksi teholle niinkin mitättömältä kuulostavan asian takia kun sappilääkkeet. Oli saanut lääkkeet voimakkaisiin sappikohtauksiin ja ne oli "syöneet" kaikki valkosolut, eikä siskolla ollut enää mitään omaa puolustusta tai immuniteettia kehossa. Meni todella heikkoon kuntoon ja jouduttiin viimein viemään ambulanssilla yosairaalaan ja siellä tosiaan teholla kuukausi.
Oireet olivat samat, plus ei enää mikään menny alas, vedenkin kun yritti niellä niin tuli hirveän tuskan saattelemana nenästä ulos...

Jos en väärin muista niin häneltä on sappikivet poistettu aikaa sitten..
 
Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
Noniin, eli systeri joutuu jäämään sinne yöksi. crp 52. Laittavat tipan koska on päässyt vähän kuivumaan :(

No toi crp ei oo paha ja hyvä jos korjaavat nestetasapainon. Mulla CRP oli 458 taannoin kun jouduin päivystykseen... ja hengissä ollaan vielä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuulostaa helikobakteerilta!

Hänellä on se. Tai oli.. Mä pysy enää perässä ku se on joutunu ramppaa lääkärissä aika paljon.. :(

jospa ei olekaan lähtenyt pois?! voi tulla todella ikävät oireet helikobakteerista, vatsa turpoaa, oksentelua, hirveä kipu etc. se on onneksi helppo hoitaa jos on se kyseessä! paranemisia:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuulostaa helikobakteerilta!

Hänellä on se. Tai oli.. Mä pysy enää perässä ku se on joutunu ramppaa lääkärissä aika paljon.. :(

jospa ei olekaan lähtenyt pois?! voi tulla todella ikävät oireet helikobakteerista, vatsa turpoaa, oksentelua, hirveä kipu etc. se on onneksi helppo hoitaa jos on se kyseessä! paranemisia:)

Voipi olla. No eiköhän se jossain vaiheessa selviä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus:
No hitsi :(
Toivottavasti nyt selviää se ihan perinmäinen syy moiselle.
Kerrohan "kuokkavieraalta" myös terveiset :wave: :D

Kerron. Niin ja nyt olis uus palsta tapaaminen tiedossa, tosin ei viel päivämäärä. vartooja varmaan tahtois sut mukaan ;)

Jaah! Sinäkin taidat tuntea mun kuokkimis taipumukset :D
Kyllähän minä tulen kun vaan ajoissa tiedän päivän =)
 
Nonnih... Täällä ollaan :wave: Kyllä te oikeesti oottee ihania :hug:

Lekuri edelleen sitä mieltä että sen mun syömän kortisonikuurin takia vatsan limakalvot ärtyny ja johtui siis siitä tämä.
Kivut alko tosiaan hiukan helpottaa kun sain ihan rauhassa paikallaan maata, kylellään ei voinu olla kun sitten koski hengittäminen. Nyt jo melko hyvä olo, kävellessä tosin vielä tuntuu hiukka ilkeeltä...

Joo sapiikivet multa on siis poistettu jo vuonna 2005. Helikobakteeri miulla on ollu ja häädetty (mitään oireita ei siinä ollu, löyty sattumalta, kun kävin ripulin ja oksentelun takia lekuissa, ja nuo ei kuulema kuulu helikon oireisiin )... Niin ja siis Crohnin tauti on tämänhetkinen diagnoosi, johon sitä kortisoniakin söin...

Niin ja siis pois pääsin tänään aamulla puol kasin jälkeen...
 

Yhteistyössä