sisko on kyllä idiootti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannulii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä mummo ihainoi mieheni veljen poikaa joka on omaa poikaani 2kk nuorempi. jos olemme samassa paikassa, niin veljen poika saa kaiken huomion ja jos he eivät ole samassa paikassa, ja sanoin, vaikka, että xxx oppi pyöräilemään niin anoppi sanoo, että joo veljen poika xxx se vasta osaakin ja on niin nopea ja kaikkea. ja mun sydän sanoo aina riks raks, ku näin ku mun poika vaan sivutetaan. kun se hyppii yhdellä jalalla ja katsoo, hei katsokaa mä osaan ja kaikki katsoo vaan toista. ja mun tyttöä ei ole olemassakaan.
anna sun siskolle anteeks, ehkei se ollu maailman kilteiten sanottu, mut ehkä se oli oikeesti väsyny, ja ehkä se oikeasti halus, et se saa vaan olla lastensa kanssa teidän äidin kans. aina ei jaksa, edes rakasta siskoa ja sen perhettä.

no ei se kovin kivalta tunnu kun minunkin anoppi paapoo vain miehen siskon lasta ja heillä ikäeroa vain puoli vuotta. Meidän lapsi ei saa mitään huomioo.. Kyllä se pattiin ottaa.. Kaikkia vois pitää tasavertaisina, eikä toista vain parempana. Kyllä se hiukan sattuu kun minun tytär menee puhuu mummolleen ja toinen ei välitä :(

En kyllä oikeasti tajua teitä.

Mitä ihmettä tuo sisko on tehnyt väärin? Eikö teistä kysyjän siskolla ole oikeus tavata omia vanhempiaan ilman että kutsumattomia vieraita tulee mukaan?

Kyllä ihmisellä pitää olla oikeus sanoa että on väsynyt eikä halua kotiinsa kuin kutsutut vieraat ilman että haukutaan idiootiksi ja ties miksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En kyllä oikeasti tajua teitä.

Mitä ihmettä tuo sisko on tehnyt väärin? Eikö teistä kysyjän siskolla ole oikeus tavata omia vanhempiaan ilman että kutsumattomia vieraita tulee mukaan?

Kyllä ihmisellä pitää olla oikeus sanoa että on väsynyt eikä halua kotiinsa kuin kutsutut vieraat ilman että haukutaan idiootiksi ja ties miksi.

Olen kyllä ihan samaa mieltä. Että tässä taas lapsi (ap) on tehnyt lapsia. Haukkuu toista idiootiksi, ja kehuu, miten oma lapsi on niin suloinen, että kukaan ei voi vastustaa häntä.

Ja mistäpä tuon tietää, onko siskon lapset saaneet koskaan sitä huomiota, jos ap on vaatinut sitä kun siskon lapset olivat pieniä?

Ymmärrän sinällään siskoasikin siinä asiassa
että hän puolustaa lapsiaan ja heidänkin oikeuttaan
saada huomiota mummolta kun tämä tulee käymään.
Ei hän varmaan tarkoittanut että ette enää koskaan
sovi yhtäaikaa lapsinenne heille, koska sinun lapsi
varastaa huomion, vaan ehkä tarkoitti että
olisi välillä ihan mukavaa että mummo tulisi vain
heidän vieraaksi.

Ymmärrän että olet vihainen ja surullinen tilanteesta.Siskosi on selkeästi harmissaan kun lapsesi saa isovanhemmiltaan niin paljon huomiota.Ehkä hänelläkin pääsi ns.sammakko suusta eli tuli ehkä sanottua tämä asia ilkeämmin mitä oli tarkottanutkaan.Se että siskosi on 33v, ei tässä asiassa katso ikää jokainen äiti ajattelee ns.lapsiensa parasta, vaikka lapset eivät välttämättä ole edes huomanneet jäävänsä vähemmälle huomiolle.Jospa puhuisit siskollesi ja sanoisit että hänen lapsensa ovat saaneet isovanhempien jakamattoman huomion monta vuotta ennen lapsesi syntymää ja nykyäänkin heitä takuulla rakastetaan ihan yhtä paljon kuin ennenkin.Meillä on sellanen tilanne että meillä 8kk tyttö ja siskolla 7v ja 10v ,onhan se totta että pienempi saa nykyään paljon paljon enempi huomiota isovanhemmilta,kuin nuo vanhemmat lapset,mutta kaikille on selvää että kaikki lapset ja lapsenlapset ovat yhtä tärkeitä! Isovanhemopien olisi hyvä viettää aikaa molempien siskojen lapsien kanssa aikaa yhdessä ja erikseen,vaikka ilman vanhempiakin väillä.Suosittelen teitä ottamaan kissan pöydälle siskosi ja vanhempien kanssa tai vaikka kirjottamaan tunteenne paperille jonka sitten annatte toisillenne..ei ne asiat mököttämällä ja mykkäkoululla etene yhtään.Joulua teidän ei kannata viettää erikseen,siitä vasta isompi soppa ja kauna syntyy. :hug:

Ymmärrän kyllä siskoasi, vaikka hän esittikin asian ehkä tylysti. Jos hän on väsynyt ja haluaa mummon tulevan joskus vain hänen lapsiaan varten, minusta se on ihan ok.
Sinulta oli myös tosi tylyä olla ottamatta anteeksipyyntöä vastaan ja vain kettuilla joulusta yms.
Sovi siskosi kanssa ja ymmärrä että olette varmasti tervetulleita useimmiten, mutta anna joskus mummon vierailla heillä ihan yksikseen.
Elämä on liian lyhyt vihoittelemiseen!

Sopiiko sinulle ap, että teille saa tulla aina, kun jollakin on tylsää? Ja vielä tunkea toisen kutsutun kyytiin? Ja joutuu sitten teidän rytmin mukaan elää, kun lapsesi tarvitsee lähteä tai nukkua ym?

minusta on todella epäaikuismaista olettaa, etttä on aina tervetullut joka paikkaan. Siskollasi on oikeus kutsua kotiinsa ketä haluaa, varsinkin lastensa mummon. Ei sinulla pitäisi olla asiaan nokan koputtamista, puhumattakaan, että alat haukkua siskoa idiootiksi, jos ei halua ketä vain milloin vain kotiinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
pakko kirjoittaa, kun on oma kohtasita kokemusta...

kun mä olin lapsi, mun mummo tuli meille vaan mun sedän porukan kyydissä (eli mukana oli tietysti sedän lapsetkin). muutenkin mummo oli paljon tekemisissä sekkujeni kanssa kun asuivat lähekkäin.
sitten kun olivat meillä, serkuilla oli mummon kanssa paljon "kahden keskisiä" juttuja, muistatko kun ...
mulla ei ollut mitään juttuja mummoni kanssa. enkä koskaan saanut mummon huomiota kunnolla, kun paikalla olivat serkkunikin...
nyt aikuisena (35 v) minulla ei ole mitään sidettä mummooni. tiedän kyllä työnikin puolesta miten laitoksessa asuvat vanhukset kaipaisivat seuraa, mutta...
mummoni on minulle kuin kuka tahansa vieras vanhus, ei minulla ole mitään keskusteltavaa hänen kanssaan , ei mitään yhteen kuuluvuuden tunnetta.

joten anna siskosi lastenkin joskus nauttia omasta mummostaan ihan rauhassa. ei millään pahalla.

Meillä näin, että mummot hoitavat vain sisarusten lapsia. Meidän odotetaan koko perheen käyvän.
Väsyneenä oli pakko lopettaa käynnit, kun sisaret laittoivat omat lapsensa aina hoitoon mummolaan, jos kävimme. (asumme kaukana muut lähellä)

Meidän lapset jos kerran vuodessa pyydetään kylään, on kutsuttu aina myös serkut. Sanoin sitten, että haluaisin, että lapseni olisivat ilman serkkuja joskus. En tiedä olisiko kannattanut puuttua, vai antaa tehdä kuten haluavat. Jos eivät kaipaa suhdetta meidän lapsiin, niin se on heidän valinta. Vaikka olen pyytänyt että joskus voisivat olla ilman serkkuja heidät aina raahataan.

Alkuperäinen kirjoittaja tuttua:
Meidän lapset jos kerran vuodessa pyydetään kylään, on kutsuttu aina myös serkut. Sanoin sitten, että haluaisin, että lapseni olisivat ilman serkkuja joskus. En tiedä olisiko kannattanut puuttua, vai antaa tehdä kuten haluavat. Jos eivät kaipaa suhdetta meidän lapsiin, niin se on heidän valinta. Vaikka olen pyytänyt että joskus voisivat olla ilman serkkuja heidät aina raahataan.

Tässä voi olla takaa-ajatuksena myös sekin että serkut tutustuisivat toisiinsa ja saisivat leikkiä keskenään.

Taas näitä. Jos palstalainen valittaa että siskon lapset saa enemmän huomiota ku omat, ni kaikki ovat palstalaisen puolella. Ja nyt ku on toisinpäin, ni taas joukolla arvostelemassa siskoa, jonka tarinasta tiedetään vain ap:n kertoma. Mut toivottavasti saatte edes laihan sovun, parempi sekin ku lihava riita. Ei kaikkea pidä ottaa nii vakavasti, ei mullakaan oo välit menny siskon kans ku en päässy heidän lasten ristiäisiin (pidettiin mun vanhempien luona) tai mummo pitää mun sisarusten lapsia läheisempinä kun mun lapsia. Tosin tähän on syynä välimatkakin, kiintyyhän niihin joita näkee jatkuvasti enemmän kuin niihin joita näkee harvoin.

Yhteistyössä