Sisko pyys palkkiota lapsenvahtina olosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja samperi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
No minä olisin niin veemäinen että maksaisin, hampaat irvessä, mutta sanoisin kyllä myös että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Eli siihen loppuis sit hyväntekeväisyys sunki osalta. En tiedä, outoa tuo että sitten vasta perästäpäin aletaan vaatia palkkaa jos sitä ei ole tähänkää asti maksettu puolin jos toisin.

No tolla menetelmällä ei saa ku riitoja aikaan. Tuskin se on tarkotus.

No mikä tarkoitus on sitten tuolla että alkaa jälkikäteen pyytämään rahaa jos heillä on ollu tapana hoitaa toistensa lapsia ilman maksua?
Riidan haastamiselta tuo kyllä minusta kuulostaa.
Ja sitä saa mitä tilaa, eli hän maksaa sitten myös oman lapsensa kyläilyistä.
Silloinhan homma toimii tasapuolisesti.

Mä en kyllä siskolta rahaa ottas...jos nyt ei itsellä ois rahat aivan loppu. Siis olen autellut sisaruksiani eli hoitanut lapsia ym...ja ei oo kyllä tullut mieleenkään pyytää rahoja. Viime viikolla oli veljeni lapset täällä viikon ja ne ois maksanut niin sanoin että en ota mitään, mutta antoivat 40e väkisin. Maksoin sitten niillä rahoilla heidän lapset särkkikseen ja delfinaarioon(14e per lapsi) ja käytiin ulkona monesti syömässä ja hulluteltiin ei ois tullut mieleenkään pyytää rahaa, vaikka itsellä ei sitä liikoja ole.
En tarkoita siskoasi erityisemmin mutta nykyaikana minusta auttamisenhalu on kadonnut...kaikesta pitää saada raha. Minut on kasvatettu että auttaa pitää ilman rahaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Nyt tuli asiaan selvyys
"Tämä on ensimmäinen kerta kun pyydän rahaa. Itsellä meni viimeiset rahat matkoihin"

kyllä kohtuulliset kulut pitää maksaa teidän. olisihan sisko voinut olla tienaamassa toisaalla senkin ajan. hänelle on voinut tulla jopa ansionmenetystä.

kyllä kohtuulliset kulut pitää maksaa teidän. olisihan sisko voinut olla tienaamassa toisaalla senkin ajan. hänelle on voinut tulla jopa ansionmenetystä.

Työtön on
Mut enpä minäkää hältä ole koskaan saanu korvausta, eikä oo käynyt mielessä pyytää

Mun mielestä olis tollaisessa tilanteessa joka tapauksessa kohtuullista maksaa siskon matkat kun ovat tuonkin verran pitkät (ja kalliit), mutta sai vissiin siis täyden ylläpidon sun/ äitinne luona jota ei kai olis kotona ollut.

Mä olisin tarjonnut suorilta matkat ja antanut jotain mukavaa (muuta kuin rahaa suoraan käteen) kiitoksena. Tyyliin leffaliput/ lahjakortin johonkin kivaan liikkeeseen tms.

Yhteistyössä