siskolta rahat loppu. perhe ruokittava. antaisitko rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nainen"

Vieras
mies on juoppo ja lähti käveleen uuden naikkosen luo. siskolla ja mulla on huonot välit. ennen tätä sisko haukkui minut äpäräksi ja syytti minua hänen ongelmistaan. nyt hän on tullut katuma päälle kun rahatkin on loppu. ruokittavana sisko ja neljä alaikäistä lasta (vauva2kk, 3v, 7v, ja 8v). mieheltä ei toivoakaan saada rahaa, kun on pa. juonut kaikki rahat. isovanhemmat ei enää elä. minä olen ainoa toivo. sossuun sisko ei kehtaa mennä tai en oikein tiedä voiko saada sieltä enää rahaa.

No mulla ei olis rahaa mitä antaa. Muutama kymppi ehkä irtois niin, ettei vaikuttas mun talouteeni.
Mutta ensimmäisenä kehottaisin siskoa menemään sossuun, kelaan, mistä nyt tukia saa.

Multa vaatis paljon enemmän pokkaa mennä pyytämään rahaa haukkumaltani ihmiseltä kuin sossusta.

Itse en antaisi rahaa, vaan ostaisin suoraan ruokaa lapsia varten. Jos ei olisi lapsia hänellä niin en varmaankaan haluaisi edes auttaa.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Vastaavassa tilanteessa hain heidät kaikki 500km suuntaansa. Asuvat meillä edelleen. On katto päänpällä ja ruokaa. Sisko ja vanhin lapsi käy terapiassa. Pienemmät vain opettelevat olemaan murehtimatta.

Ruokakassit tuli minullekin ekana mieleen. Ja kyllä olisi paljon vaikeampaa pyytää siskolta apua kuin sossulta :O Siinä auttaisin myös, tulisin vaikka mukaan, jotta asiat tulisi jotenkin järjestymään.

Tosin näin on helppo sanoa kun ei ole koskaan ollut mitään riitoja sisarusten kanssa. Voi olla että jos taustalla olisi pahat riidat, ei välejä ollenkaan niin voihan sitä olla jo niin etäinen että ei olisi mitään haluja auttaa jos yhtään tulisi sellainen olo, että yhteyttä on otettu vain rahan toivossa.. Jos taas vaikutelma olisi se, että liikkeellä ollaan vilpittömin mielin niin riidoista huolimatta auttamishalua todennäköisesti löytyisi.

[QUOTE="vieras";27178607]SAmoin veisin sitä ruokaa enkä rahaa. Jos rahaa antaa niin onko takeita et lapset saavat sillä ruokaa?[/QUOTE]

en usko että on takeita, sillä sisko on uhkapeluri. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;27178741:
Ruokakassit tuli minullekin ekana mieleen. Ja kyllä olisi paljon vaikeampaa pyytää siskolta apua kuin sossulta :O Siinä auttaisin myös, tulisin vaikka mukaan, jotta asiat tulisi jotenkin järjestymään.

Tosin näin on helppo sanoa kun ei ole koskaan ollut mitään riitoja sisarusten kanssa. Voi olla että jos taustalla olisi pahat riidat, ei välejä ollenkaan niin voihan sitä olla jo niin etäinen että ei olisi mitään haluja auttaa jos yhtään tulisi sellainen olo, että yhteyttä on otettu vain rahan toivossa.. Jos taas vaikutelma olisi se, että liikkeellä ollaan vilpittömin mielin niin riidoista huolimatta auttamishalua todennäköisesti löytyisi.

olen huolissani siskon lapsista. en halua heidän olevan nälässä.

[QUOTE="Nainen";27179047]en usko että on takeita, sillä sisko on uhkapeluri. :([/QUOTE]

Sitten et missään nimessä anna rahaa, vaan juurikin maitoa ja puurohiutaleita!

Yhteistyössä