Siskoni väheksyy minua joka olen vain kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ymmärrys jättää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Ymmärrys jättää

Vieras
Että pistää niin ärsyttämään välillä. Neiti itse kun käy oikeissa töissä ja minä olen vain 4 lapsen kotiäiti...

Katsottiin tänään meille tulee vauva ohjelmaa ja siinä tää siskoni päivitteli että kun perheen mies tuli kotiin niin ei saanut vaan istuskella vaan osallistui lasten hoitoon. Neiti 22vee on sitä mieltä ettei mies ole saanut levätyksi niinkuin se äiti kotona lasten kanssa.

Juu kyllä tää pelkkää lepäilyä on..

Täällä kanssa yksi mammalomalla oleva äippä, tosin itse en ole vielä törmännyt noihin juttuihin, kun poika on vielä niin nuori.
Mun siskolla (yh) sen sijaan on kohta kolme vuotias lapsi ja hän on hoitovapaalla edelleen. On todella raivostuttavaa,kuinka siskon jotkut kaverit suhtautuu tähän, että siskoni vaan 'makoilee' kotona. Yksinhuoltajalla ilmeisesti ei ole edes sitä vähäistä oikeutta olla lapsen kanssa kotona.

Ap:lle tsemppiä, sinä teet kyllä valtavan hienoa työtä olemalla lasten kanssa kotona! Ihanaa, kun on sellainen mahdollisuus :)

Juu ei toi neiti tiedä oikeesta elämästä kun on kaiken aina isi hoitanut valmiiksi työpaikkaa myöten. Sitten kehtaa valittaa miten on raskasta ja rahat vähissä vaikka isin kukkarolla käy säännöllisesti, isi tankkaa ja huoltaa auton yms. Mä ja lapseni ollaan ilmaa vaan. Toki vanhemmat eros kun olin 3vee mutta välillä niin ärsyttää tää epäreiluus.

Yh olen minäkin ja kaikesta oon saanu aina huolehtia itse. Ja mieluummin hoitelen omia lapsia kotona kuin vieraiden lapsia töissä vaikka lapsirakas olenkin. Mutta yleinen ongelma tuntuu olevan tämä kotiäitien mollaaminen.

Olis kyllä mielenkiintoista kun toi neiti pyörittäis ees viikon tätä rumbaa ja yksin.. Voisin olla kärpäsenä katossa ; )

Neidillä menis sormi suuhun allergioiden kanssa, mitä vois syöttää ja mitä ei ja mahtuu mukaan yksi diabeteslapsikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärrys jättää:
Olis kyllä mielenkiintoista kun toi neiti pyörittäis ees viikon tätä rumbaa ja yksin.. Voisin olla kärpäsenä katossa ; )

Neidillä menis sormi suuhun allergioiden kanssa, mitä vois syöttää ja mitä ei ja mahtuu mukaan yksi diabeteslapsikin.

puhumattakaan siivouksesta, kauppareissuista, pesuista, pukemisesta, säännöistä, tappeluista, nukkumisesta, omien tavaroiden keräämisestä jne. ja päälle vielä uimareissut, askartelut, kaverien tapaamiset ja ties mitä.

mulla myös kaikkitietävä sisko 20v, itse olin silloin yhden lapsen äiti.

Siskoni ikäisenä minulla oli jo kaksi lasta..

Kyllä tässä yllättävän paljon hommaa on, sellaiset ihmiset ei vain ymmärrä joilla on aina apua tarjolla. Toista se on pähkäillä yksin, ja kun sitä sosiaalista verkostoakaan ei juuri ole niin yksinäistä puurtamista on.

Kyllä tässä yllättävän paljon hommaa on, sellaiset ihmiset ei vain ymmärrä joilla on aina apua tarjolla. Toista se on pähkäillä yksin, ja kun sitä sosiaalista verkostoakaan ei juuri ole niin yksinäistä puurtamista on.

Hyvä, että osaat ainakin itse kiillottaa kruunuasi. Hyi helvetti, että voi itsekehu haista!!

Alkuperäinen kirjoittaja salli mun nauraa:

Hyvä, että osaat ainakin itse kiillottaa kruunuasi. Hyi helvetti, että voi itsekehu haista!!

hyi hitto että jotkut on sitten sun kaltaisia.
niin monella on äidit, naapurit, kummit ja tädit apuna. vain sellainen, jolla ei oikeasti ole ketään, tietää millaista se on. toki, itsehän ne lapset on hommattu, mutta eipä ne muut tiedä mitään siitä, kun et voi edes lääkäriin lähteä ilman älytöntä setvimistä.

Ei ole kyllä kyse itsekehusta vaan ihan realismista, mutta toki näihin kaikkiin ketjuihin pitää aina löytyä aloittajan mollaamista. Kai se tyypillistä käytöstä joilleikkin. Lähinnä ajattelen sen olevan empatian puutetta.

Yhteistyössä