sisustamaton lastenhuone

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Tuli mieleeni noista lastenhuoneen sisustamisista, että onko kellään samantyylistä lastenhuonetta kuin meillä? Eli me olemme sisustaneet lastenhuoneen "käytetyillä keräilyerä" huonekaluilla. Vanha 2 komeroinen valkoinen vaatekaappi, jonka ovet ovat täynnä lasten liimaamia tarroja, vanha valkonen kirjoituspöytä, kaksi puunväristä vanhaa tuolia, vanha sinivalkoinen sänky (joka on toinen osa kerrossängystä), valkonen jatkettava sänky sekä useita tumman ruskeita hyllykköjä (jotka ovat osia vanhasta kirjahyllystä, jotka saatiin aikoinaan eräältä naapurilta), seinissä on sininen tapetti ja ikkunassa sinimusta ruudulliset verhot.
Eli meidän poikien (2v ja 5v.) huoneeseen emme ole ostaneet mitään uutta huonekalua, vaan olemme sisustaneet sen niillä mitä olemme saaneet käytettyinä (toinen sänky ostettiin, käytettynä sekin), lampun varjostimenakin on minun veljen entinen varjostin (yli 20v. vanha).

Mä en yleensäkään ymmärrä miksi pienten lasten huoneita pitää sisustaa? Joissain paikoissa hyvä kun uskaltaa kaataa leuja lattialle. Liian siloteltu näyttää siltä, että huoneesta puuttuu elämisen jälkiä(koskee siis mitä tahansa huonetta). Ja en nyt tarkoita näitä matot ja verhot sävy sävyyn jne- sisustusjuttujua, vaan ihan noita sisustuslehdissä nähtyjä kohdekotejakin.

Meillä on. Meillä ei sisusteta oikein missään huoneessa. Mua ei vaan kiinnosta, ei ole silmää, kiinnostusta eikä rahaakaan. Musta on kyllä kiva katsella toisten kauniisti sisustettua koteja, ei siinä mitään. :)

Kyllä meilläkin suurin osa huonekaluista on jostain saatu tai peritty, mutta silti meidän koko koti on sisustettu kauniiksi, lastenhuone mukaan lukien. Ei se että sisustaa ajatuksella tarkoita sitä että kaikki pitää hankkia uutena! Vanhat sieltä täältä saadut huonekalutkin voi itse kunnostaa mieleisiksi. Itse en pystyisi asumaan kodissa jota ei ole ajatuksella sisustettu ts. on vaan läntätty täysin erityylisiä huonekaluja sinne tänne ja värimaailma olisi täysi sekamelska :o

Meillä on esim. olohuoneessa ihan järkky sellanen oiskohan -70 luvulta oleva tumman ruskea nahkasohva ja nojatuolit. Emme ole ostaneet uutta koska nyt kun lapset ovat pieniä ja saattavat syödä joskus olohuoneessa niin siellä sohvalla on millon mitäkin ruokaa vaikka kuinka varovasti yrittäisi popsia. Niin on muuten helppo pyyhkäistä ne liat siitä nahkasohvalta vrt. kangassohvaan. Ostamme sitten uuden kunhan lapset vähän kasvavat ja on sen verran ylimääräistä rahaa laittaa sohvaan.
Meillä on esim. lapsi oksentanut toiseen nojatuoliin sekä yksi koira (ei oma) myös oksenti toiseen nojatuoliin. Arvatkaa jos olisi ollut kangassohvat niin varmaan olisi mennyt pilalle, tuskinpa sitä hajua olisi siitä pois saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja mangorahka:
Mä en yleensäkään ymmärrä miksi pienten lasten huoneita pitää sisustaa? Joissain paikoissa hyvä kun uskaltaa kaataa leuja lattialle. Liian siloteltu näyttää siltä, että huoneesta puuttuu elämisen jälkiä(koskee siis mitä tahansa huonetta). Ja en nyt tarkoita näitä matot ja verhot sävy sävyyn jne- sisustusjuttujua, vaan ihan noita sisustuslehdissä nähtyjä kohdekotejakin.

Eihän sisustminen tarkoita sitä ettei elämisen jäljet saa näkyä :o Mä ainakin näen sen niin että juurikin värimaailma on harkkittu, kalusteet ovat tyyliin sopivia (ja käytännöllisiä) ja esim. leluille on olemassa paikat mihin ne saa helposti ja kivan näköisesti raivattua, mutta eihän se sitä tarkoita ettei niillä saa leikkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Arvatkaa jos olisi ollut kangassohvat niin varmaan olisi mennyt pilalle, tuskinpa sitä hajua olisi siitä pois saanut.

Kyllä sen saa pois.
Kokemusta on :D
Olen kuvitellut nuo kangassohvat mielettömän hankaliksi hoitaa ja puhdistaa. Taidan olla hieman ennakkoluuloinen.
Riippuu kyllä varmaan paljon myös kankaan laadusta.

Tuossa meidän tytön huoneessa ei ole uutta kuin tuo valkoinen hyllykkö, matto ja verhot. Sänky on vanha, huutonetistä ostettu. Pöytä ja tuolit niin ikään huutonetistä. Kunnostin ja maalasin ne. Kehto on meidän häälahja ja seinällä oleva lamppu on kirpparilta. Joten "keräily eristä" tuokin on kasattu =)

Kivan näköisiä nuo kaikki "huolella sisustetut" huoneet ovat. Mut pitäisi olla monta sataa euroa ylimääräistä jos meinaa kaikki laittaa uusiksi, vaikkakin ostaisi käytettynä. Me kun olemme saaneet melkein kaikki lastenhuoneen kalusteet ilmaisiksi. Mut kyllä mekin sitten kun on vähän enemmän sitä rahaa.

Yhteistyössä