Sisustuksesta vääntöä... (neuvoja kaivataan)

Ai kauheeta, mua rupes ihan ahdistaa sun puolesta, kun ihan kuin et itse asuisi siellä ollenkaan, miehesi yksin vain..
Selkeästi teillä asuu yksi iso pikkupoika, joka ei osaa tehdä kompromisseja tai ottaa toista huomioon? -Anteeksi jos loukkaan.
Miehelläs on se soittokämppä. Nyt menet ja siivoot sieltä kaiken sinne kuulumattoman autotalliin. Viet kaikki levyt ja filmit sinne, hakekoon sieltä kun tarvitsee?
Miehesi voisi myös tehdä ullakolta huoneen itselleen, jos kerran tv-luolaa kaipaa.

Ai kauheeta, huomaako siellä mistään, että myös sinä asut siellä?
Nyt raivaat itsellesi omaa tilaa myös, ei se ole poikamieskämppä, vaan perheasunto, jossa myös vaimo ja lapset asuvat!

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ei millään pahalla Tyyris Tyllerö, mutta musta vähän tuntuu, että et sä sitä muutosta tahdokaan. ...siis kun vaan tyrmäät kaiken. Kehitä niitä ajatuksia enemmin itse eteenpäin (kyllä sohvan päällekin esim. voi laittaa kynttilälyhdyn ...kun vaan järkkää sen niin, että voi.)

Tietty, jos oot tyytyväinen noin, niin ok. Mut itsepä kysyit... =) Mut alkaa kyllä tuntua, et tahdot pitääkin sen noin.

No mä en tahdo siihen sohvan yläpuolelle kynttilää ihan turvallisuussyistä. Lapset ei katsos aina muista, että sohvalla istuessa ei saa esim. heitellä tyynyjä tai leluja ilmaan tai vastaavaa. Ja kattoon on myös ruuvattu pariin kohtaan jotain kaiuttimia, yks niistä(kin) sattuu olemaan sohvan yllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Entäs jos te siirrytte nukkumaan olkkariin ja viette kaikki kamat sinne makkariin? Ostat päiväpeiton mikä sopii sohvaan... ja voihan sen sängyn edessä olla päivällä vaikka joku sermi.

No ei. Kun tää olkkari on talon keskeisin tila. Tähän tullaan suoraan eteisestä. Joten tuntuis vähän höhlälle, että vieraat tulis suoraan meidän makuuhuoneeseen. Ja se meidän makkari on niin pieni, että nää miehen tavarat ei edes mahtuis sinne :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Ei millään pahalla Tyyris Tyllerö, mutta musta vähän tuntuu, että et sä sitä muutosta tahdokaan. ...siis kun vaan tyrmäät kaiken. Kehitä niitä ajatuksia enemmin itse eteenpäin (kyllä sohvan päällekin esim. voi laittaa kynttilälyhdyn ...kun vaan järkkää sen niin, että voi.)

Tietty, jos oot tyytyväinen noin, niin ok. Mut itsepä kysyit... =) Mut alkaa kyllä tuntua, et tahdot pitääkin sen noin.

No mä en tahdo siihen sohvan yläpuolelle kynttilää ihan turvallisuussyistä. Lapset ei katsos aina muista, että sohvalla istuessa ei saa esim. heitellä tyynyjä tai leluja ilmaan tai vastaavaa. Ja kattoon on myös ruuvattu pariin kohtaan jotain kaiuttimia, yks niistä(kin) sattuu olemaan sohvan yllä.

No toi nyt oli vaan yksi esimerkki. =)

Vaikutelma syntyi kaikista vastauksistasi. Mikään (ei mikään) käynyt. Ei sillä, ei sinänsä tarvitsekaan käydä. ...mut jotenkin vaan tuli sellainen olo, et ehkä sä sittenkin pidät tilanteesta semmoisena kuin se on. Ja se on ihan ok. Totta kai saat pitää. ...mut hassua, et ei edes tahdo tavallaan harkita mitään eikä ottaa ideaa mistään (eihän mitään ehdotuksia tarvitse toteuttaa just sellaisena ;) )

Mut juu, ei sen enempiä tästä aiheesta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Entäs jos te siirrytte nukkumaan olkkariin ja viette kaikki kamat sinne makkariin? Ostat päiväpeiton mikä sopii sohvaan... ja voihan sen sängyn edessä olla päivällä vaikka joku sermi.

No ei. Kun tää olkkari on talon keskeisin tila. Tähän tullaan suoraan eteisestä. Joten tuntuis vähän höhlälle, että vieraat tulis suoraan meidän makuuhuoneeseen. Ja se meidän makkari on niin pieni, että nää miehen tavarat ei edes mahtuis sinne :D

Mulla on monet tutut nukkuneet olkkarissa ja ei se mua ole häirinnyt kun kylään olen mennyt. Tokkopa teilläkään joka päivä vieraita juoksee.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Ai kauheeta, huomaako siellä mistään, että myös sinä asut siellä?

Joo, mun vaatekaapista ja eteisen naulakosta. Ja vessankaapissa on kuukuppi, hiukan meikkejä ja parit hajuvedet. Lasten täällä asuminen näkyy myös heidän vaatteistaan ja omista huoneistaan, jotka on selkeesti lastenhuoneet. Ei mitenkään muuten. No ne olkkarin verhot ja matto on mun valitsemat. Makuuhuoneen väri sentään saatiin aikanaan ratkottua aika kivuttomasti.

hei kirjoitti: (niistä tarvii yleensä yhtä kerrallaan, ei niiden kaikkien tarvi olla yhtä aikaa levällään).
^^ tää ei aina oo totta.. ennen eilistä salkkareiden kattomiseen tarvittiin ensin yks kake, jolla tv:n ja äänen saa päälle, sitten dikiboksin kake. sitten kun ohjelma on alkamassa joku huutaa, miten sä voit kattoo tota ohjelmaa ja varsinkin noin huonolla äänentoistolla. ja sitten vahvistin päälle... siinä on ne kolme eniten käytettyy kakea. sitten on vielä erikseen digitaalisen äänentoiston kake ( vinamppi rokittaa talon toisessa päässä, helpompi näin. ) ja sitten kahden dvd soittimen kaket...

eilen sitten "me" ostettiin yks kake kaikille.. jsut sellanen jonka kaa ozzy osbourneki taisteli.. siinä on apu näppäin. :D
vähänkö repesin kun kokeilin sitä.
*onko tv päällä?
-on
*näkyykö kuva?
- kyllä
*onko parabooli päällä?
-ei oo
*entä nyt?
-ei oo
*oletko yrittänyt sammuttaa television?
-en
*entä nyt?
-en...

sanoin kuolevani nauruun jos se kysyy saako kaken virus skannata :laugh:
no nyt mä luen lopun ketjua ja katon jos tulee joku aiheeseen liittyvä kommentti vielä :whistle:

No toi nyt oli vaan yksi esimerkki. =)

Vaikutelma syntyi kaikista vastauksistasi. Mikään (ei mikään) käynyt. Ei sillä, ei sinänsä tarvitsekaan käydä. ...mut jotenkin vaan tuli sellainen olo, et ehkä sä sittenkin pidät tilanteesta semmoisena kuin se on. Ja se on ihan ok. Totta kai saat pitää. ...mut hassua, et ei edes tahdo tavallaan harkita mitään eikä ottaa ideaa mistään (eihän mitään ehdotuksia tarvitse toteuttaa just sellaisena ;) )

Mut juu, ei sen enempiä tästä aiheesta. :)

Vastasinhan mä tonne aiemmin, että jään hauduttelemaan juttuja, josko niitä vois muokata sopiviks :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
hei kirjoitti: (niistä tarvii yleensä yhtä kerrallaan, ei niiden kaikkien tarvi olla yhtä aikaa levällään).
^^ tää ei aina oo totta.. ennen eilistä salkkareiden kattomiseen tarvittiin ensin yks kake, jolla tv:n ja äänen saa päälle, sitten dikiboksin kake. sitten kun ohjelma on alkamassa joku huutaa, miten sä voit kattoo tota ohjelmaa ja varsinkin noin huonolla äänentoistolla. ja sitten vahvistin päälle... siinä on ne kolme eniten käytettyy kakea. sitten on vielä erikseen digitaalisen äänentoiston kake ( vinamppi rokittaa talon toisessa päässä, helpompi näin. ) ja sitten kahden dvd soittimen kaket...

eilen sitten "me" ostettiin yks kake kaikille.. jsut sellanen jonka kaa ozzy osbourneki taisteli.. siinä on apu näppäin. :D
vähänkö repesin kun kokeilin sitä.
*onko tv päällä?
-on
*näkyykö kuva?
- kyllä
*onko parabooli päällä?
-ei oo
*entä nyt?
-ei oo
*oletko yrittänyt sammuttaa television?
-en
*entä nyt?
-en...

sanoin kuolevani nauruun jos se kysyy saako kaken virus skannata :laugh:
no nyt mä luen lopun ketjua ja katon jos tulee joku aiheeseen liittyvä kommentti vielä :whistle:

Meilläkin on sellainen ohjelmoitava yleiskake, mutta siinä ei riittäny paikkoja kaikille laitteille. Eikä kaikkia laitteita saanu sillä toimimaankaan :whistle:

Voiko lapset jakaa huoneen, ja siitä toisesta tv-stereo jne huone?

Taitaa olla niin, että olet jämähtänyt tuohon, etkä oikein osaa katsella asuntoa uusin silmin?
Kaikki huonekalut voi kierrättää huoneesta toiseen, huoneiden käyttötarkoitusta voi muuttaa jne.
Ehkäpä kuitenkin olet vain niin tyytynyt osaasi, jotenkin alistunut tilanteeseen, ettet osaakkaan vaatia/ottaa tilaa itsellesi myös?
Lueppa hitaasti nämä omat kirjoituksesi, ja mieti, missä sinulla on oikeasti mitään omaa omassa kodissasi?
Jos et itse ole kotona, ja joku vieras tulisi teille, tajuaisiko hän, että siellä asuu miehesi ja lasten lisäksi ketään muuta? Mitä asuntonne kertoo sinusta?
Vähintäänkin ne leffajulkat voit mennä poraamaan sen treenikämpän seinään.

Tiiätteks, on tosi hankala saada ilman kuvaa toisia ymmärtämään ne ongelmakohdat ja rajoitukset, joita tää tila aiheuttaa. En mä ihan totta ilkeyttäni tai nirsouttani (mitä en edes ole) tyrmää ehdotuksia. Mä vaan satun istumaan tässä huoneessa ja näkemään, mikä on mahdolilista ja mikä ei. Ihan vilpittömästi olen kiitollinen kaikista ideoista, en mä edes osannu odottaa saavani näin paljon apua.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Voiko lapset jakaa huoneen, ja siitä toisesta tv-stereo jne huone?

Mä mielellään annan poikien pitää omat huoneensa. Esikoinen kumminkin menee ensi syksynä kouluun ja tarttee sitä omaa rauhaa. Kuopus on vähän sellainen härkkijä ja saa toisen ärsyyntymään eikä takuulla anna esim. läksyntekorauhaa. Ja tuosta kalusteiden kierrättämisestä ja huoneiden käyttötarkoituksen muuttamisesta. Se ei ihan oikeasti oo tämän asunnon kohdalla mahdollista. Niin kurjaa kuin se onkin.

no tuota noin.... jos mä laittasin liittäen illemmalla tänne ( lisää ) kuvia meidän olkkarista.. sekin on tosi elokuvakeskeinen mutta silti siisti ja aikuismainen.. melkeen jopa liikaa mun makuun... nyt tässä heti voisin googlettaa jotakin.
kenties tunnen pientä sympatiaa sua kohtaan, oli nimittäin samoja ongelmia oman kanssa aikoinaan. asia ratkes pelkästään sillä kun laitoin 50 000 likoon ja selväks tein että koska se on puoliks mun, niin mä teen just päin vastoin kun anoppi tekis :D niillä on valitettavan sama maku nääs nääs....

Sitten neuvon pistämään miehes järjestämään sitä tilaa itselleen muualta, hänellähän tuntuu tilaa olevan enemmän kuin teillä kolmella muulla yhteensä.
Vaikea paikka sisustaa tu koti ilmeisesti, mutta laita mietintämyssyyn ja hauduta, jospa keksit jotakin.
Mutta totisesti; tee tilaa itsellesikin!

Zemppiä jäärän miehen pään kääntämisessä!

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
http://www.minhembio.com/zchnigel
voi kuvitella että takaseinän verhoilun takaa löytyy leffat...
http://www.minhembio.com/-heinrich-/80823#144440
kivoja ratkasuja.. ihania palmuja...
http://www.minhembio.com/DanneB/134382#175646
tosi jees sohva...

kerroppas vähän mitä värejä oot aatellu :) sanoit että et tykkää tummasta..

Siis meillä on vaaleat seinät ja matossa plus verhoissa sellaista ihanaa vihreää. Mutta ne pienet yksityiskohdat, mitkä on mulle tärkeitä, puuttuu. Ja laitteet siis on musta niin kylmiä ja kolkkoja...

Alkuperäinen kirjoittaja MultiMamma:
En jaksa koko ketjua lukea...mutta mutta..mites jos sisustaisitte "fifty fifty"?
Eli jotain mieleistä sulle ja jotain mieleistä miehelle? Kyllä sisustusjutut sopii yhteen kun osaa sovitella.

Ongelmana onkin saada tänne mahtumaan se mun "fifty" kun miehellä on jo käytössä "hundred" :whistle:

Yhteistyössä