Sisustuksesta vääntöä... (neuvoja kaivataan)

sohvalle sävy sävyyn torkkupeitto ja tyynyjä, lattialle isoja väreihin sopivia lattiatyynyjä, kynttiläkruunu kattoon sopivaan kohtaan, maalaa yksi seinä (se kaikista vähiten rikkonainen ) eri värillä kuin muut, katonrajaan pieni hylly johon köynnöskasvi ja seinälle nauloja tai koukkuja, joitten varassa se voi kiipeillä... tämmösiä tuli mieleen, onko apua?

mä mietin tota miehes valkokangasta... voisko sen vaihtaa semmoseen rullattavaan malliin, niin se ei olis aina siinä seinän peittona? ja jos olis rahaa, niin kaiuttimet tietysti kannattais hommata kattoon kiinnitettävät ja langattomat.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja MultiMamma:
En jaksa koko ketjua lukea...mutta mutta..mites jos sisustaisitte "fifty fifty"?
Eli jotain mieleistä sulle ja jotain mieleistä miehelle? Kyllä sisustusjutut sopii yhteen kun osaa sovitella.

Ongelmana onkin saada tänne mahtumaan se mun "fifty" kun miehellä on jo käytössä "hundred" :whistle:

siirrä miehes fiftyt sun fiftyjen puolelta omalle fiftypuolelleen. lattiaan selvä teippiraja, ja sisustat omapuoles miten haluat. ja jätät niin jos ei kompromissia tuu :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sohvalle sävy sävyyn torkkupeitto ja tyynyjä, lattialle isoja väreihin sopivia lattiatyynyjä, kynttiläkruunu kattoon sopivaan kohtaan, maalaa yksi seinä (se kaikista vähiten rikkonainen ) eri värillä kuin muut, katonrajaan pieni hylly johon köynnöskasvi ja seinälle nauloja tai koukkuja, joitten varassa se voi kiipeillä... tämmösiä tuli mieleen, onko apua?

mä mietin tota miehes valkokangasta... voisko sen vaihtaa semmoseen rullattavaan malliin, niin se ei olis aina siinä seinän peittona? ja jos olis rahaa, niin kaiuttimet tietysti kannattais hommata kattoon kiinnitettävät ja langattomat.

Ei voi panna isoja lamppuja, tulee muuten valkokankaan eteen :/ Seinistä 2 on paneelia ja kaks maalattua tapettia, ne on valkeat ja käy kyllä mulle. Valkokangasta mies ei suostu vaihtamaan, sen tiedän. Tuo on sen itte tekemä ja teki sen verran hyvästä kankaasta ettei raatsi sitä hävittää...

Siis miehen kanssa. Mua pännii tää meidän olohuone.
<-----------------------------------------------------> näin paljon

Ensinnäkin, tässä on joka seinällä jotain"aukkoja" siis ovia tai ikkunoita. Ehjää seinäpintaa auttamattoman vähän. Ja arvatkaa mitä ne vähät seinänvierukset on täynnä? No tietokonepöytää, kaiuttimia, telkkaria, valkokangasta, leffa/levyhyllyä |O MISSÄÄN ei oo yhtään tasoa tai paikkaa, jonne mä voisin laittaa mitään kaunista, lämminhenkistä, jotain mikä miellyttää mun silmää :/ Ikkunan edessä on sit sohva ja sitä ei siitä muualle voi laittaa, kun on kulmasohva.

4 vuotta mä oon nielly tämän "sisustuksen", mutta nyt oikein henkeä salpaa kun tahtoisin jotain mun näköistä tänne. Olisin halunnu poistaa yhden seinän kokonaan täyttävän leffa/levyhyllyn (mulle ihan sama minne ne olis tungettu) ja laittaa siihen seinälle yläosaan sellaisen kannakehyllyn, jonka päälle vois laittaa esim. muratin tms. ja jotain muita juttuja. Ja siihen alapuolelle sit jonkun pienen tason tai lipastotyyppisen ratkaisun, jonka päällä vois poltella kynttilöitä ja pitää jotain kaunista.

Mies taas haluais tänne seinälle jotain leffajulisteita kehystettynä. Tai jotain muuta persoonallista, HÄNEN tyylistään. Tuumas vaan eilen, että eipä meillä näköjään tässäkään asiassa näkemykset kohtaa. Kompromissia ei kai oo mahdollista löytää. Mies ei kuulemma viihdy " missään vitun sisustuslehden kuvassa". Enkä minäkään. Kaipaisin vaan tänne jotain naisellista, vähän tunnelmallista ja lämminhenkistä. Nyt tää olohuone on vaan sellaisen poikamiehen olkkarin oloinen, ei mikään koko perheen viihtyisä oleskelutila. Telkkari ym. ei mua sinänsä häiritse muuten, mutta kun ne HALLITSEE koko huonetta, ja se ei oo kivaa. Muuallekaan niitä ei oo mahdollista ikävä kyllä saada.

Mutta mitähän mä voisin nyt tämän asian suhteen tehdä? Millä saisin tuon körilään päätä vähän pehmennettyä sen suhteen, että tää on myös mun olkkari ja pitää olla myös joiltain osin mun näköinen, sellainen että voin itsekin tässä viihtyä? Vai kannanko vaan tyynesti sen hyllyn pois ja otan huudot vastaan, enkä siltikään olis varmaa että muutosta tapahtuu...?
ihan ku mun suusta ja meillä....mulla onki 100% valta lastenhuoneen sisustuksee ja keittiöö =) en jaksa vääntää...ni pitäkööt olkkarinsa sellasena ku haluu...en mä siel muutenka vietä päiväs ku joku 2h korkeintaa!!meil täs kämpäs 107 neliöö ja 28 ikkunaa ettei o meilläkää pelkkää seinäpinta-alaa kovinkaa paljoo.....onkohan muis ku makuuhuonees tasan 2 koko seinää ja niis valkokangas ja kirjahylly!

Mites tuo sun siivouskomero??
Voisko sen ottaa käyttöön miehelle levy ja leffavarastoksi?
Mahtuuko siivouskamat muualle, esim eteiseen?
Entäs makkari, onko tuo kaappi irrallaan? Voiko sängyn kääntää ikkunan alle, kaappi vastapäätä, ja levyhyllyjä ruuvata siististi edelleenkin kiertämään makkarin katonrajaa? Tai jos kaappia voi siirtää ihan nurkkaan, sen ja oven väliin niitä levyjä?
Kuinka paljon tuo atk vie tilaa? Voisko sitä siirtää makkariin, tai sinne siivouskomeroon, tekis sellaisen atk-levy-kaapin, hyvä valaistus jne, vaikka "koppi" onkin, mutta työtila kuitenkin?
Tai voiko siivouskomeron seinät poistaa, saisit hiukan tilaa?

nyt mä sen kekkasin!!

se seinä, missä teillä on leffa hylly... siihen tulee ihka uusi hyllykkö joka peittää sen seinän niin paljon kun mahdollista. hyllyn syvyys on tasan dvd leffojen leveys. ok?

se on ihan valkoinen ja silee kiiltävä pintanen.

sen eteen, millin kahen päähän tulee kaitaverhotanko. siitä roikkuu koko hyllyn leveydeltä verhoja jotka sopii sun makuun.sanotaan vaikka kaks pellavan valkoista, kaks "semmosta ihanan vihreetä " ja sitten kaks pellavan valkoista, joissa ihanan vihreetä kuviointia. näitä siirtelemällä saa koko ajan uutta ilmettä olohuoneeseen.

tavallisesta maalaustaulusta teette kangastaulut, valkosesta ja ihanan vihreestä ( mikähän vihree on kyseessä ) joku täällä sanoki että tekee gutaa äänenlaadulla, ja ei valehdellut. miehelle lupa ostaa taulu kaiuttimet. koska se haluu kumminkin ne johdot piiloon te joudutte tapetoimaan uudelleen, se on aina kivaa.

miehelle lupa ostaa viherkasvit ja tuoksukynttilät. näin miltäs kuulostaa?

Entäs tuo isompi pojan huone? Jos vain vaihdat pojan kanssa makkareita, saatte aikuisille isomman, sinne mahtuu sitten tietokone, levyt jne. Kun pojat tulee kouluikään, eivät enää niin leiki lattialla, vaan tietsikat ja pelit jne sekä kavereiden kanssa ulkoilu tulee tärkeämmäksi, joten ei välttämättä tarvitse noin suurta huonetta, vaikka kiva onkin.
Tee ukon leffoista sellanen kiva sisustuselementti, väliverho, heijastaa valoa jne.. Tai juhannuskokko..

Tee tosta takkahuoneesta teille olkkari. Keittiönpöytä sinne missä on ne muut kamat näin se olisi lähellä keittiötä. Takkahuoneessa ei tarvitse olla töllä tai sitten siellä voi olla joku pieni telkkari ja tonne vanhaan olohuoneeseen voisitte ostaa muutaman nojatuolin. Ja jos teillä on keittiössä myös pöytä niin sen olkkarissa olevan pöydän voi siirtää sitten keskemmälle kuin sitä tarvitsee.

Jos mä jostain löydän, niin laitan teille tuon pohjakuvan OIKEESSA MITTAKAAVASSA... Saatte sit todellisen kuvan huoneiden koosta jne. Tuo takkahuone kaikkine ovineen on oikeesti aika lailla hankala saada olohuoneeks. Jos siihen laittaa esim. sohvan ja pöydän plus jotain hyllyä, siellä ei mahdu kulkemaan. Ja sit kun leivinuunissa pitää tulta reilummin, sinne tulee liian kuuma olla. Yks hankaluus on myös se, että talon ainoa antennijohdon pistorasia on olohuoneen peränurkassa. Ja sit meillä ei myöskään mahtuis ruokapöytää minnekään. Keittiö on nimittäin just tasan sen kokoinen, että sinne ei mahdu edes kahden hengen pöytää...

Antenni johto ei ole ongelma. Siihen saa jatkokappaleen mistä sen voi jakaa kahteen eri johtoon ja johtoa saa metritavarana just niin paljon kuin tarviit.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Antenni johto ei ole ongelma. Siihen saa jatkokappaleen mistä sen voi jakaa kahteen eri johtoon ja johtoa saa metritavarana just niin paljon kuin tarviit.

Mut ruokapöytä on. Se ei todellakaan mahdu keittiöön. Vapaata lattiapintaa noin 5-6 neliöö ja siitäkin suuri osa tarvitaan vapaaks, jotta jääkaapin ja pakastimen ovet mahtuu aukeamaan.

Entäs joka on seinässä kiinni. Mun ystävällä on pöytä joka on seinässä kiinni ja siinä mahtuu just kävelemään ja istumaan ympärillä. Heidän keittiö on todella pieni. Mutta se on toimiva.

Entäs joka on seinässä kiinni. Mun ystävällä on pöytä joka on seinässä kiinni ja siinä mahtuu just kävelemään ja istumaan ympärillä. Heidän keittiö on todella pieni. Mutta se on toimiva.

Meille mahtuis keittiöön maksimimitoiltaan 70cm*110cm kokoinen pöytä. Mites sitten, kun vietetään joulua, synttäreitä jne? Missä mä ne vieraat kestitän? Ei se vaan toimi.

Meille mahtuis keittiöön maksimimitoiltaan 70cm*110cm kokoinen pöytä. Mites sitten, kun vietetään joulua, synttäreitä jne? Missä mä ne vieraat kestitän? Ei se vaan toimi.

Syntteille ja juhliin pöytä jonka saa kasaan ja se menee vaikka vintille. Pukki jalat ja siihen levy ikeassa mm. on semmoisia.

Syntteille ja juhliin pöytä jonka saa kasaan ja se menee vaikka vintille. Pukki jalat ja siihen levy ikeassa mm. on semmoisia.

Mutta kerropa mihin tilaan mä sen mahdutan? Kun sinne takkahuoneeseen ei mahtuis kun sinne pantais muuta. Ei myöskään olohuoneeseen. EIkä niitä huonekaluja mahdu siirtämään mihinkään muuhunkaan huoneeseen ilman että ahtaa ahtamalla. Sori, mä en vaan syty tälle nyt. Ratkaisis ehkä yhden ongelman, mutta tois monta uutta tilalle...

Mutta kerropa mihin tilaan mä sen mahdutan? Kun sinne takkahuoneeseen ei mahtuis kun sinne pantais muuta. Ei myöskään olohuoneeseen. EIkä niitä huonekaluja mahdu siirtämään mihinkään muuhunkaan huoneeseen ilman että ahtaa ahtamalla. Sori, mä en vaan syty tälle nyt. Ratkaisis ehkä yhden ongelman, mutta tois monta uutta tilalle...

Kaikkea pitää kato ehdottaa. Mutta ehkä sä mietit noista ehdotuksista ja kattele sitä innoa ... jos niistä saisit apua.

Kaikkea pitää kato ehdottaa. Mutta ehkä sä mietit noista ehdotuksista ja kattele sitä innoa ... jos niistä saisit apua.

Juu, ethän sä voi tietää minkälainen mikin nurkkaus meillä on :D Kiva kumminki ku jaksat ehdottaa. Ja sori, että "tyrmään" kaiken. Pitää katsoo ohjelmia ja selailla lehtiä, miettiä ja pähkäillä kavereiden kanssa.

Mene sinne innon sivuille ja katsele muiden asuntoja, jos saat ideoita. Sinnekkin voi laittaa valokuvat ja pyytää apua ja vinkkejä omaan sisustusongelmaan. -lainaa vaikka kamera päiväksi joltakin, jos oma ei toimi. Räpsit kuvat joka huoneesta, paat sinne ja johan sieltä luulis ideoita löytyvän!
Vaikeaa tosiaan on näin näkemättä ehdotella.

Jumituin noihin oviin.. mun ehdotus olisi et laittaisitte nuista lasten kamareista toisen oven kiinni. Siitä isommasta kamarista kulku sinne pienempään. Ärsyttävää sille isomman kamarin omistajalle mutta tois lisää tilaa takkahuoneeseen.
Toinen ehdotus että saisko eteisestä oven keittiöön? ja olohuoneeseen menevä ovi umpeen.

Jumituin noihin oviin.. mun ehdotus olisi et laittaisitte nuista lasten kamareista toisen oven kiinni. Siitä isommasta kamarista kulku sinne pienempään. Ärsyttävää sille isomman kamarin omistajalle mutta tois lisää tilaa takkahuoneeseen.
Toinen ehdotus että saisko eteisestä oven keittiöön? ja olohuoneeseen menevä ovi umpeen.

Eteinen on sellaiset 115 cm leveä ja 2-3m pitkä, seinällä sulakekaappi, samassa tilassa myös vaatenaulakko ja kenkäteline plus ovi kylmälle kuistille sekä pieneen vessaan. Että mihinkäs kohti pykättäis se ovi :D Ainoa seinä, jolle se teoriassa olis mahdollista sulkeutuu pois laskuista patterin vuoksi.

Ja mun mielestä jos on oma huone lapsella, sillä on oikeus myös omaan sisäänkäyntiin ja omaan rauhaan. En mäkään olis penskana halunnu, että joku ramppaa mun huoneen kautta omaansa.

Sulla taitaa olla vähän pattitilanne. Joko pidät kaiken ennallaan, tai sitten sinun on tehtävä jämäkästi radikaaleja muutoksia.
Ehdotuksia on jo tässä paljon, ja jos kuvia saisit laitettua, varmasti lisää tulisi.

Mä ehdotan vieläki lisätilan ottoa joko siivouskomerosta tai isompi pojan huone aikuisille.

Eteinen on sellaiset 115 cm leveä ja 2-3m pitkä, seinällä sulakekaappi, samassa tilassa myös vaatenaulakko ja kenkäteline plus ovi kylmälle kuistille sekä pieneen vessaan. Että mihinkäs kohti pykättäis se ovi :D Ainoa seinä, jolle se teoriassa olis mahdollista sulkeutuu pois laskuista patterin vuoksi.

Ja mun mielestä jos on oma huone lapsella, sillä on oikeus myös omaan sisäänkäyntiin ja omaan rauhaan. En mäkään olis penskana halunnu, että joku ramppaa mun huoneen kautta omaansa.

Ei siinä nyt seiniä kannata käydä hajottamaan, kun nyt järki käteen ja keskustelette tämän asian, että molempien toiveet on otettava tässä asiassa huomioon. Ehkä se olkkari vois olla sellainen kotiteatterityylinen, joten siihen tyyliin sopiva lipasto joka samalla kätkee miehen aarteet ja jonka päälle sinä saat jotain kaunista. Kyllähän sun on sellainen saatava, jos haluat, mutta katsokaa sellainen, että se sopii kotiteatterityyliin, ettei ole mikään mummomallinen.

Yhteistyössä