Sisustusapua otetaan vastaan lastenhuoneeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sikke1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sikke1

Aktiivinen jäsen
17.08.2004
4 133
0
36
Mietin minkälaisen sängyn hommaamme pojan (9v) huoneeseen. Neliöitä on noin 9. Pojan huoneremppa valmistui juuri. Nyt siellä on tilaa, kun on vain pelkkä patja. Oliskohan parvisänky hyvä? Tuleeko siitä oikeasti lisätilaa, kun työpöytätaso on sängyn alla? Hakusessa on myös joku pieni kirjahylly/hyllykkö. Minkä olis hyvä vaihtoehto lisäistuimille? Oisko se pikkusohva vai mikä? Lisäksi ostamme huoneeseen irtokaapin (vaate), sillä vietiin seinään kiinnitetyt pois. Mietin tuota parvisänkyä olisko metallirunkoinen hyvä? Kaikenlaisia vinkkejä otan mielelläni vastaan.

Olis kiva saada vinkkejä huonekaluista, kun tosiaan siellä ei vielä ole mitään. Pojan huoneen kaksi seinää on tummemman sinistä, yksi vaaleansininen ja yksi puuta. Lattia on punaruskeaa laminaattia.

Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
Oinkohan metalliset parvisängyt hyviä/jykeviä käytössä?

Meillä on Ikean Tromsö ja on tukeva kun sen laittaa seinään kiinni, muuten huojuu kyllä... Siihen saa erikseen ostettua sängyn levyisen pöytätason ja hyllyn.
Sit toisella pojalla on Hobbarista tilattu metallinen parvisänky, joka on kyllä ihan tukeva mutta rappuset hajosi heti käytössä, saatiin takuusta uudet mutta hajosivat taas parissa viikossa... :o

Mä en enää ton ikäselle hankkis parvisänkyä. Kasvaa kuitenkin nopeasti ja tulee pian murrosikään ja sillon alkaa pituutta ja painoa tulla ihan eri määrissä. Ja vaikka ei muuten tuliskaan, niin alkaa muuten haluta olla "iso" ja mun mielestä sillon ois hyvä olla jo kunnon runkopatjasänky tms. Itse olen hankkinut yleensä vähän alle 10-vuotiaalle "ison pojan " sängyn, jossa sitten nukkuu täysi-ikäiseksi. Eli laatua ja hyvä patja.

Muuten huoneessa tarvitaan varmaan säilytystilaa ja harrastusvälineile kivoja ratkasuja. tuon ikäiset alkaa kerätä salibandy-, jäkis-, yms mailoja jo nurkkiinsa ja jaklapallot ja koripallot alkaa olla lattioilla, os siis on urheilullinen. ( meillä jo piennemmilläkin alkaa olla niitä)
ja muten hyvät läksyntekotilat, muuten läksyista tulee pakkopullaa. Oma tietokone alka varmaan kiinnostaa pian 8 parin vuoden sisään) ja on ihan hyvä kun opetetaan käyttö ja valvotaan sitä.

inä ajattelen myös, että tuonikäisellä parven käyttö jää lyhkäiseksi. On pian iso, vaikkei nyt vielä sitä huomaa, aikuisen mitoissa.Kannattaa ostaa oikea sänky. Kunnon koulupöytä ja joku avattava tuoli, jos tulee kavereita yöksi, ja jossa päivisin voi kaveri tai itse istua sängyn lisäksi.
Ostatte sellaiset kalusteet, jotka poika voi sitten viedä mukanaan ekaan opiskelija-asuntoonsa. Sekin aika tulee nopeammin kuin uskoisikaan. :)

Yhteistyössä