"sisustussuunnitelijan" apua kaivataan, 6 lasta... kaks makkaria...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rovisniemis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rovisniemis

Vieras
Lapset on
11v kaksoset, tyttö ja poika
6v. tyttö
4v. tyttö
2v. poika
1v. poika

Makkareita kaksi lapsille. Pieni ja isompi, joka sekään ei kovin iso..
(meille vanhemmille tulee yksi "makkari", jonne ei mahdu ku sänky..)

Eikös järkevintä olis et isommat, sukupuolesta väilittämättä laittais pieneen huoneeseen

ja neljä "pientä" isompaan makkariin?

PAkon sanelema juttu...

Mutta entä kun 11v kaksoset tulevat murrosikään, luuletko heidän silloinkin haluavan nukkua samassa makkarissa? Kai silloin nuori haluaa jo omaa tilaa ja rauhaa. Ja taatusti silloin, jos sisarus on eri sukupuolta mitä itse on.

Alkuperäinen kirjoittaja eve:
Mutta entä kun 11v kaksoset tulevat murrosikään, luuletko heidän silloinkin haluavan nukkua samassa makkarissa? Kai silloin nuori haluaa jo omaa tilaa ja rauhaa. Ja taatusti silloin, jos sisarus on eri sukupuolta mitä itse on.

Tuossa tilanteessa kukaan ei voi vaatia omaa huonetta, hullua ajatellakaan moista. Varmasti murrosikäinen kaipaa omaa rauhaa, mutta tyhjästä on paha nyhjäistä.

Jos on kuusi lasta joille jaettavaksi kaksi makkaria - ei vain yksinkertaisesti ole omaa tilaa ja rauhaa kaikille kuudelle. :/ Tokihan sitä jokainen lapsi mieluusti haluaisi oman huoneen.. haaveilla voi aina. :)

Jakaisin vielä lisää lapsia ja nukkuisin itse olohuoneessa. Minulla olohuoneessa sänky, samanvärisenä sohvakaluston kanssa nurkittain ja hyvin käy sinne, on kuin divaani.

mä tekisin niin, että 11v kaksoset isompaan makkariin, ja keksisin tilanjakajan, jotta molemmilla hitunen yksityisyyttä.
6v ja 4v yhteen makkariin, ja pienimmät siihen ns. teiän makkariin.
itsestäni tekisin olohuone-asukin.
Tai sitten kaikki 4 pienintä yhteen makkariin, jolloin itselleni jäis yksi makkari, ja olohuoneeseen heille leikkitila.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos on kuusi lasta joille jaettavaksi kaksi makkaria - ei vain yksinkertaisesti ole omaa tilaa ja rauhaa kaikille kuudelle. :/ Tokihan sitä jokainen lapsi mieluusti haluaisi oman huoneen.. haaveilla voi aina. :)

Miksi täytyy tehdä noin monta lasta jos talo ei kasva siinä samalla?

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Mites sitä on tehty noin monta lasta tommoseen ahtauteen? järkyttävää. 8 henkilöö kolmiossa...

Neliöhän se on.. kolme makkaria...
Ja niin, jos tuntuu että mahtuu ni mikä ongelma?
Paljonko tilaa per lapsi tarvitsee sun mielestä?
Mun mielestä asenne-kysymys, ja vaatii vaan taitavaa tilankäyttöä.

Varmaan siksi, että se tila ei määrää sitä rakkauden määrää lasta kohtaan...

nim. 3 lasta samassa huoneessa 16-vuoteen asti ja pärjään erittäin hyvin elämässäni sekä olen oppinut huomioimaan muitakin kuin vain oman perseeni.

MUOK. Ap:

Onko olkkari minkä kokoinen. Pystysittekö laittamaan olkkariin oman sänkynne ja rajamaan sen esimerkiksi sermillä? Näin saisitte sen yhden "teidän" makkarin lastenhuoneeksi ja sinne menisi heittämällä 2lasten sänkyä ja lelut.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Mutta minusta se ei vain ole hyvä juttu, että murrosikäinen tyttö punkkaa samassa makkarissa murkkuikäisen veljensä kanssa tai päinvastoin.

Niin, kun nykyajan lasten pitää tottua siihen että aina saa kaiken, mitään ei tarvitse jakaa eikä mistään luopua. Ennen oli 8 lasta yhdessä huoneessa ja tervepäisiä lapsia tuli, eikä kukaan kauhistellut. Meillä on kaksi leikki-ikäistä samassa huoneessa ja jo taivastellaan, että kuinka me mahdutaan ja kuinkas sitten kun ne kasvaa..hoh hoh.

Kun ne lapset ovat taas niiiiin ihania ja niitä on tungettava pieneen koppiin...kun ne niin tykkää toisistaan ja tukevat toisiaan ja sopu sijaa antaa ja tila & raha eivät merkitse vaan rakkaus, ah voih ah.

Alkuperäinen kirjoittaja Neljä ihmistä MAHTUU kolmioon:
Mutta minusta se ei vain ole hyvä juttu, että murrosikäinen tyttö punkkaa samassa makkarissa murkkuikäisen veljensä kanssa tai päinvastoin.

Niin, kun nykyajan lasten pitää tottua siihen että aina saa kaiken, mitään ei tarvitse jakaa eikä mistään luopua. Ennen oli 8 lasta yhdessä huoneessa ja tervepäisiä lapsia tuli, eikä kukaan kauhistellut. Meillä on kaksi leikki-ikäistä samassa huoneessa ja jo taivastellaan, että kuinka me mahdutaan ja kuinkas sitten kun ne kasvaa..hoh hoh.

Juu tän tunteen mä tiedän, me etsitään kolmiota kun toinen lapsi suunnitteilla..
nyt asutaan kaksiossa.. pikkuinen,mies,minä ja koira, eikä tääl ahdasta ole. vaikka tulis toinenkin lapsi ennen ku asunnon saa vaihettua ni ei haittaa. :)

Itse jaoin murrosiässä huoneeni veljen kanssa ja se oli minusta ihan ok. Vaatteet vaihdoin yöpaidasta pois aamuisin suihkun jälkeen kylppärissä. Hyvä puoli oli että kun veljen kavereita oli kylässä, myös heihin tutustui, samaten veli minun kavereihin. Koskaan ei ollut sellasta "iik, poikia!" vaihetta kun kanssakäyminen toisen sukupuolen kanssa oli luontevaa. Kyllä aikaa omaan kehoon tutustumiseen ja muuhun tollaseen jäi kun veli oli kavereiden luona yökylässä.

Vielä mietintään:

Jos yksi makkari jäisi lisää lapsille ja teidän sänky mahtuisin sermin taakse olkkariin niin jakaisin luultavasti, toki riippuen millaisia lapsia niin huoneet näin:

11v kaksoset, tyttö ja poika olisivat samassa huoneessa, johon laittaisin parvisängyn tai sitten sen iän ikuisen sermin/kirjahylllä jakaisin huonetta niin, että saisivat omat "sopet". Iän myötä vaihtaisin sitten pojan toisiksi vanhimman pojan kanssa samaan huoneeseen. Mutta ei mennä siihen vielä.

Sitten 6v. tyttö& 4v. tyttö samaan huoneeseen, aika pitkälti samoja lelujakin, joten ne pysyisivät huoneessa.. (niiin varmaan..)

2v. poika& 1v. poika samaan huoneeseen, koskaluultavasti 2-vuotias on juuri oppimassa kohta kuivaksi, mutta saattaa herätä yöllä vielä jne.. kuten 1-vuotiaskin heräilee yöllä. Meneepähän kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Lelutkin aika pitkälti samanlaisiakin.

Mites tämä?

Alkuperäinen kirjoittaja moikkati:
Alkuperäinen kirjoittaja Neljä ihmistä MAHTUU kolmioon:

Juu tän tunteen mä tiedän, me etsitään kolmiota kun toinen lapsi suunnitteilla..
nyt asutaan kaksiossa.. pikkuinen,mies,minä ja koira, eikä tääl ahdasta ole. vaikka tulis toinenkin lapsi ennen ku asunnon saa vaihettua ni ei haittaa. :)

moikkati nukkuuko pikkuinen teijän makkarissa? missä lelut? olkkarissa? mekin muutetaan kaksioon vauvan kans siksi kyselen..