" Sitä saa mitä tilaa"; Mitä tämä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja viisas:
Tarkoittaa että jos vaikka kohtelee jotakuta huonosti niin saa samanlaista kohtelua takaisin

Sanoisin, että kilin kellit.
Tuhmat ja idiootit pärjää, viisaat ja kiltit eivät.

Kaikki ei hetkessä tapahdu; mutta kyllä jokainen maksaa teoistaan

Että jos tietosesti ajat ylinopeutta ja tiedät että siitä voi saada sakot ja teet niin silti, niin sitten ei kannata ihmetellä jos ne sakot lävähtää.

Tai jos harrastat seksiä ilman ehkäsyä tuuriin luottaen, niin siitä on jossain vaiheessa odotettavissa seuraamuksena joko tauti taikka raskaus.

Eli siis teoilla on seuraukset ja tuo tilaaminen tarkottaa sitä että on jollain tasolla ainakin ennustettavissa ne seuraukset, mutta silti tekee niin. Yleensä tässä on kyse sitten negatiivisista seurauksista. Vähän menee samaan sarjaan kuin se "niin makaa kuin petaa"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarkoittaa että jos vaikka kohtelee jotakuta huonosti niin saa samanlaista kohtelua takaisin

Mä olen samaa mieltä. Paha saa palkkansa... Ei ehkä siltä tunnu tai yleensä se ei tapahtu samalla sekunnilla mutta ennemmin tai myöhemmin.
Tähän sopii myös se että minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä olen samaa mieltä. Paha saa palkkansa... Ei ehkä siltä tunnu tai yleensä se ei tapahtu samalla sekunnilla mutta ennemmin tai myöhemmin.
Tähän sopii myös se että minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Kyllä samaa tarkottava lause; voi tuntua että joku voi tehdä mitä vaan. ja porskuttaa eteenpäin, mutta kyllä teoistaan joutuu maksamaan

Yhteistyössä