Sitteristä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akkavalta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akkavalta

Jäsen
15.12.2006
651
0
16
Tuli tost toisesta viestistä mieleen et moniko ei ole pitänyt lastaan sitterissä? Minusta pieni vauva on niissä liian kasassa. ja tulee mieleen et jotku saattaa liian kauan pitää lasta niissä. vaik kylhän vauva itkee jos paikkoja särkee.
Itse en ole ikinä sitteriä omistanut. en ole halunnut just sen takia et mun mielestä se ei ole vauvalle hyvä paikka, enkä muutenkaan ole tarvinnut.
Älkää vetäkö herneitä nenukkaan. tämä on vain minun ajatus.

Alkuperäinen kirjoittaja Akkavalta:
Tuli tost toisesta viestistä mieleen et moniko ei ole pitänyt lastaan sitterissä? Minusta pieni vauva on niissä liian kasassa. ja tulee mieleen et jotku saattaa liian kauan pitää lasta niissä. vaik kylhän vauva itkee jos paikkoja särkee.
Itse en ole ikinä sitteriä omistanut. en ole halunnut just sen takia et mun mielestä se ei ole vauvalle hyvä paikka, enkä muutenkaan ole tarvinnut.

Miten voit noin sanoa jollet ole edes ikinä sitteriä omistanut? Että on muka turha kapine. Ja tosiaan, sen saa vaikka vaakasuoraan laitettua eikä vauva siinä ole kasassa!

"ja tulee mieleen et jotku saattaa liian kauan pitää lasta niissä"
Voi elämä sentään!!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Akkavalta:

Miten voit noin sanoa jollet ole edes ikinä sitteriä omistanut? Että on muka turha kapine. Ja tosiaan, sen saa vaikka vaakasuoraan laitettua eikä vauva siinä ole kasassa!

"ja tulee mieleen et jotku saattaa liian kauan pitää lasta niissä"
Voi elämä sentään!!

Minulle se oli turha kapine. En sanonut et se muille olisi.
No ihan turha alotushan tämä oli. Niinku sanoin ei tartte vetää hernettä nekkuun.
Mulla itellä juontaa tuo pelko et vauvalla on paha olla kun itsellä tuntuu pahalta jos kurkkuun painaa joku. Liekkö kilpirauhasesta johtuva vai muuten vain. esim kun katoin lehdestä kuvan siit golfaajasta joka sai vasta vauvan. tigerhän sen nimi oli. nii ajattelin heti et vauva on liian kasassa, heti pystyyn et voi kunnolla hengittää =)
En pidä siitä et vauvat on kasassa =)

Ymmärrän yskän silloin, jos sitteriä ei saa ihan vaakatasoon. Useimmat kyllä saa. Silloinhan tilanne on sama kuin että vauva olisi vaunussa tai lattialla tai sängyllä. Eli kasassa ei kyllä välttämättä ole vaikka sitterissä olisikin. Mieluummin pidin sitterissä kuin esim. viltin päällä lattialla.

mua niin säälitti kaverin vauva kun se oli pienempi; päivät köllötteli sitterissä aamusta iltaan kun kukaan ei kerennyt ottaa syliin... niillä on 5 lasta ja vanhin on 6v. joten tietty ymmärrettävää mut silti.aina ku mentiin sinne niin pidin sit sitä sylissä koko ajan, raukka hihkui aina riemusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mua niin säälitti kaverin vauva kun se oli pienempi; päivät köllötteli sitterissä aamusta iltaan kun kukaan ei kerennyt ottaa syliin... niillä on 5 lasta ja vanhin on 6v. joten tietty ymmärrettävää mut silti.aina ku mentiin sinne niin pidin sit sitä sylissä koko ajan, raukka hihkui aina riemusta.

Meidän esikko ei viihtynyt sitterissä lainkaan. Olisikin ollut ihanaa, kun olisi hetkeksi voinut laskea sitteriin. Tuo kuvaamasi kuulostaa kyllä liialliselta. Niissä sitterien ohjeissakin sanotaan, että lasta ei saa pitää niissä esim. tuntikausia.

Meillä vauva oli kyllä pienenä sitterissä ja aikamoisen vaakasuorassa asennossa sielä nakotti. Ei kyllä kamalasti sielä viihtynyt, häthätää sen verran että aamukahveet sai kurastua kurkusta alas ja sitten jo vaadittiin huomiota.
Tosin meillä ei vauva muutenkaan perusta muistakaan vastaavista istuimista, kaukalokin on ehkä maailman kamalin paikka.

Aika turha vekotin se sitteri kyllä on. Mut ei vauva siinä kasassa sentään ole, tai ei ainakaan tuossa meidän sitterissä vauva kasaan mene. Tosi vähän sitä tuli käytettyä. Toivottavasti saan sen silti myytyä :D