Sivina muuttosiivous

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olis vaan ite pitäny siivota.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Olis vaan ite pitäny siivota.

Vieras
Nyt pikkusen v*tuttaa! Tilasin ko.firmalta muuttosiivouksen kun itse en ehtinyt sitä tekemään. Sieltä meni sinne kämppään 2ammatti(?)siivoojaa, aikaa heillä oli 5h ja kämppä oli tyhjä. Joku aika sitten isännöitsijä soitti että asuntoa ei ole siivottu ollenkaan että hän joutuu vähentämään mun takuuvuokrista siivouskulut :O Loistavaa työtä Sivinalta, sen lisäks että heiltä on tulossa "siivouksesta" mulle 200€ lasku joudun vielä takuuvuokrista maksamaan useamman satasen siivouskuluja prkl. Ei muuta, kunhan veetuttaa.

No, nyt kyllä jompikumpi huijaa sua, isännöitsijä tai siivousfirma!? Kai olet olet yhteydessä siivousfirmaan ja selvitellyt asiaa... älä nyt noin vaan hyväksy laskuja, jos et tiedä mikä tilanne oikeasti!

Soita sinne sivinan toimistoon josta tilasit siivouksen ja vaadi selitystä sekä korvausta menetetystä
rahasta. Meillä kävi sivinan siivooja monta vuotta ja aina toimi tosi mallikkaasti kaikki.

No, nyt kyllä jompikumpi huijaa sua, isännöitsijä tai siivousfirma!? Kai olet olet yhteydessä siivousfirmaan ja selvitellyt asiaa... älä nyt noin vaan hyväksy laskuja, jos et tiedä mikä tilanne oikeasti!

Isännöitsijä lupas ottaa valokuvia asunnosta ja toimittaa ne vielä tänään mulle. Isän. sano mulle puhelimessa että mun ei kannata maksaa senttiäkään sivinalle. En oo vielä ollu yhteydessä siivousfirmaan, odotan että näen ne kuvat ensin.

Isännöitsijä lupas ottaa valokuvia asunnosta ja toimittaa ne vielä tänään mulle. Isän. sano mulle puhelimessa että mun ei kannata maksaa senttiäkään sivinalle. En oo vielä ollu yhteydessä siivousfirmaan, odotan että näen ne kuvat ensin.

Kuvien jälkeen sinuna ottaisin yhteyttä sekä Sivinaan että Kuluttajasuojaviranomaiseen. Meillä kanssa oli ongelmia ko. firman kanssa ja ei kiitos enää koskaan.

Kannattais aina käydä katsomassa työn jälki siivous firmojen jälkeen, mutta myös kannattaa olla perillä mikä on Isännöitsijän mielestä siisti asunto, eräs asunto oli todella likainen, koska saunan ovi oli jäänyt pyyhkimättä ja sitä varten piti palkata siivous firma, vaikka edellinen asukas olisi mielellään tullut pyyhkimään oven puhtaaksi...

Jos isännöitsijä ei ole ottanut vielä kuvia, on kämppä edelleen siivoamatta. Voitiko sä sen vielä käydä siivoamassa itse, tai hankkia sinne muusta firmasta siivoojat...jos siis tulis sitä kautta halvemmaksi?

Meillä onneksi siivous pelasi enemmän kuin hyvin, kun meidän siivooja kävi tekemässä loppusiivouksen vanhaan asuntoomme. Olin itse paikalla apuna ja tein kevyemmät hommat, mutta siivooja teki raskaammat työt.

Alkuperäinen kirjoittaja Olis vaan ite pitäny siivota.;22473728:
Nyt pikkusen v*tuttaa! Tilasin ko.firmalta muuttosiivouksen kun itse en ehtinyt sitä tekemään. Sieltä meni sinne kämppään 2ammatti(?)siivoojaa, aikaa heillä oli 5h ja kämppä oli tyhjä. Joku aika sitten isännöitsijä soitti että asuntoa ei ole siivottu ollenkaan että hän joutuu vähentämään mun takuuvuokrista siivouskulut :O Loistavaa työtä Sivinalta, sen lisäks että heiltä on tulossa "siivouksesta" mulle 200€ lasku joudun vielä takuuvuokrista maksamaan useamman satasen siivouskuluja prkl. Ei muuta, kunhan veetuttaa.

Vastaavat kokemukset myös Sivinasta 2011, Vantaalta. Muuttosiivous.

WC-pönttö oli musta, pintoja ei ollut pyyhitty, keittiön lavuaari oli töhnässä ja keittiön pinnat likaiset tahroista, jääkaappi järkyttävässä kunnossa, asunnon lattian tahroille ei myöskään ollut tehty mitään, pölyinen ja likainenkin lattia oli (ilmeisesti vain imurilla, mutta ei nurkkia). Ikkunoitakaan ei ollut puhdistettu, vaikka oli puhe, että sisälasit puhdistetaan (paksu likakerros tarttui siivousrättiin). Sohvassa oli kuljettu tai seisottu likaisilla kengillä. Siitäkin siis näki, ettei lattioita ollut siivottu.

Muuttosiivouksen ollessa kyseessä tarvitaan vähän vahvempia toimia (ja aineitakin) kuin pelkkä pinnallinen sutaisu. Välineinä näkemäni mukaan oli ainoastaan suihkepullo tavallista mietoa yleispesuainetta, pölynimuri ja rätti.

Jouduin itse siivoamaan koko asunnon, koska kiinteistönvälittäjä tuli eikä asuntoa voinut jättää silleen odottamaan korjaussiivousta. Lasku siivouksesta, jota ei mielipiteeni mukaan käytännössä ollut, lähetettiin kyllä heti reklaamatiostani huolimatta.

Reklamaatiolla ei ollut mitään vaikutusta. Tällaisissa tapauksissa kuluttajaviranomainen lienee ainoa väylä.

Kokeilin Sivinan kotisiivousta Turussa ja se OLI TÄYTTÄ KUSETUSTA. Esittelysiivouksesta tuli yllättäen satojen eurojen lasku ja tavallisesta siivouksesta laskutettiin 25% enemmän kuin itse työtä oli tehty. EN SUOSITTELE KENELLEKÄÄN. Kaiken lisäksi vielä töykeää asiakaspalvelua. VÄLTTÄKÄÄ KOKO YRITYSTÄ!!!

Yhteistyössä