Alkuperäinen kirjoittaja Olis vaan ite pitäny siivota.;22473728:
Nyt pikkusen v*tuttaa! Tilasin ko.firmalta muuttosiivouksen kun itse en ehtinyt sitä tekemään. Sieltä meni sinne kämppään 2ammatti(?)siivoojaa, aikaa heillä oli 5h ja kämppä oli tyhjä. Joku aika sitten isännöitsijä soitti että asuntoa ei ole siivottu ollenkaan että hän joutuu vähentämään mun takuuvuokrista siivouskulut :O Loistavaa työtä Sivinalta, sen lisäks että heiltä on tulossa "siivouksesta" mulle 200 lasku joudun vielä takuuvuokrista maksamaan useamman satasen siivouskuluja prkl. Ei muuta, kunhan veetuttaa.
Vastaavat kokemukset myös Sivinasta 2011, Vantaalta. Muuttosiivous.
WC-pönttö oli musta, pintoja ei ollut pyyhitty, keittiön lavuaari oli töhnässä ja keittiön pinnat likaiset tahroista, jääkaappi järkyttävässä kunnossa, asunnon lattian tahroille ei myöskään ollut tehty mitään, pölyinen ja likainenkin lattia oli (ilmeisesti vain imurilla, mutta ei nurkkia). Ikkunoitakaan ei ollut puhdistettu, vaikka oli puhe, että sisälasit puhdistetaan (paksu likakerros tarttui siivousrättiin). Sohvassa oli kuljettu tai seisottu likaisilla kengillä. Siitäkin siis näki, ettei lattioita ollut siivottu.
Muuttosiivouksen ollessa kyseessä tarvitaan vähän vahvempia toimia (ja aineitakin) kuin pelkkä pinnallinen sutaisu. Välineinä näkemäni mukaan oli ainoastaan suihkepullo tavallista mietoa yleispesuainetta, pölynimuri ja rätti.
Jouduin itse siivoamaan koko asunnon, koska kiinteistönvälittäjä tuli eikä asuntoa voinut jättää silleen odottamaan korjaussiivousta. Lasku siivouksesta, jota ei mielipiteeni mukaan käytännössä ollut, lähetettiin kyllä heti reklaamatiostani huolimatta.
Reklamaatiolla ei ollut mitään vaikutusta. Tällaisissa tapauksissa kuluttajaviranomainen lienee ainoa väylä.