" sivistynyt" hääleikki ( 12kk)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hääpari tai varsinkin sulhanen haluaa aikuismaiset ja sivistyneet häät. Kuitenkin olisi kiva muisto se että joka kuukaudelle olisi aina joku tehtävä joka annettaisiin hääpärin ystäville.

Esim: tietämissäni häissä porukka kiersi tuolien ympärillä kun musiikki soi, kun musiikki loppui kaikki yrittivät istua ja se ketä ei päässyt istumaan ( koska yhdelle ei riittänyt tuolit ) sai tammikuun lapun, jossa oli että vaikka vie hääpäri laskettelemaan. Sitten kierros jatkui, yksi tuoli taas vähemmän ja seuraava putoaja sai helmikuu jossa oli vaikka tarjoa hääpärille elokuvailta. yms..

Kuitenkaan näihin häihin on kielletty tuolileikki tai ylipäätään leikit, pitää olla sivistyneet joten ideoita kaipailisin miten saisimme aikuismaisesti jaettua noi 12kk , minkä "leikin " kautta?

Sinänsä ihan kiva idea mutta... Onko joku kuullut hääparista jolle ne 12 ystävää olis oikeasti toteuttaneet ne jutut?

Ja kylläh, mun setäni kuvasikin ne kaikki. Ja jokaikinen sukulainen ja perhetuttu sai
joululahjaksi kalenterin heidän elämästään, jossa kuvina muun muassa noita tehtäviä. Myötähäpeä
oli suunnaton, jopa autosta oli erikseen kuva :D

Laskettelemaan? Tuota miten kalliita juttuja ne oikein nykyisin jo on? Enkä lähtis tuollasta leikkiä vetämään, jos hääpari ei halua leikkejä. mun mielestä tuo olis tosi noloa, jos ois omat häät kyseessä. et vieraita kiusattas häillä vielä jälkikäteenkin.

• Tykkää
Reactions: PaulKohelo
homman voi hoitaa leikkimättä...jokainen vieras ottaa tullessaan pussukasta lapun jossa lukee se tuleva tehtävä ja sitten käy kirjottamassa sen johonkin tauluun allekirjoituksen kera että lupasu pitää ;) onko tarpeeks sivistynyttä :D

Ystäväni häissä nämä tehtävät jaettiin salaa eli jopa hääparilta tietämättä. Niimpä heille pitkin vuotta tuli yllätyksiä. Minulle ja miehelleni tuli tehtäväksi järjestää elokuvailta hääparille. Me järjestimme. Uskon, että tuolla tavoin tulee paremmin tehtävät toteutetuksi, koska ne voi jakaa sellaisille, jotka toteuttaa ja voi myös arvioida kenelle mikäkin tehtävä sopii.

Tietysti tästä ei tullut varsinaisesti mikään ohjelmanumero häihin eli ei tietysti toimi jos pointtina on ohjelmanumeron järjestäminen, eikä vaan hääparin yllättäminen.

Mun tutun häissä kiers semmonen laatikko, jossa oli kaikki kakstoista lappusta, ja sit se kelle se jäi kun musiikki loppu otti sieltä lapun. Parempi tuokin ku joku tuolileikki, olisin ainakin ite karannu jo kauas. Mutta ei tuokaan mua miellyttäny pahemmin, en tuntenu hääparia kovinkaan hyvin (äidin sukulaisia), niin en olisi mitään lupauksia niille halunnut antaa. Niillä ne oli tyyliä "lupaan pestä avioparin auton", "olen lapsenvahtina kun menette syömään" jne ilmaisia juttuja, ei mitään lasketteluja.

En tykkää tuosta leikistä yhtään. Meidän piti tarjota juhlaillallinen 1-v hääpäivänä. Vitutti ihan törkeästi, koska silloin oli tapaninpäivä. Yhdelle parille piti tarjota pizzat jonain kuukautena.

Toteuttakaa tuo jotenkin: lähetä kortti tammikuussa -teemalla. Ei noita oikeasti kukaan jaksa. Kiusaamista koko leikki.

Olin kerran juhlissa, joissa kuukauden numerot oli teipattu etukäteen ruokalautasten alle. Jossakin vaiheessa sitten vieraita pyydettiin kurkkaamaan lautasen pohjaan ja sitten jaettiin tehtävät. Kuukaudet voisi piilottaa myös vaikka tuolien alapuolelle piiloon.

Jos tuo on pakko toteuttaa niin ottakaa edes sellaisia tehtäviä, jotka tuntemattomampikin voi toteuttaa. Omasta mielestäni tuo on ihan kamala leikki, koska joko siihen on pakko valita joku joka ei halua osallistua tai sitten jos "kaikki osallistuvat" niin se ns. paras palkinto osuu jollekin kumminkaimalle.

jokainen tullessan ottaa pussukasta lapun 12 lapussa lukee joku tehtävä (ja osassa lapuista vaikka joku rakkausruno.)Pussukassa olevat laput on kääritty rullalle ja niissä on kaunis nauha.

[QUOTE="vieras";26565111]Jos haluatte välttämättä toteuttaa leikin, niin laittakaa tehtävälaput vaikka tuolin alle kiinni.[/QUOTE]

Mä en ainakaan näe tätä "sivistyneenä" tapana :) Siellä vieraat könyävät juhla-asuissaan kurkkimaan tuolinsa alle... ehkä enemmän huvittavaa kuin sivistynyttä ;) Ei mulla tosin ole itsellä esittää parempaakaan tyyliä... :ashamed:

Yhden ystävän häissä vieraat saivat päättää, että mitä toteuttavat. Voisi olla myös, että hääpari saa toivoa, tältä valitulta, miten sitten valinta tehdäänkin, että mitä haluavat. Silloin pari voi vähän suhteuttaa toiveita sen vastapuolen kykyjen, tuttuuden jne mukaan.

Vaikka kaaso jakais jossain vaiheessa ohjelmanumerona noita lappusia kaikille, kun kaikki vielä istuvat ja sitten lopuksi katsotaan ketkä sai tehtävälaput?? Siinä ehtii pöydän sisällä vaikka vaihtelemaan lappusia jos joku ei ehdottomasti halua tehtävää.

[QUOTE="vieras";26565110]Ystäväni häissä nämä tehtävät jaettiin salaa eli jopa hääparilta tietämättä. Niimpä heille pitkin vuotta tuli yllätyksiä. Minulle ja miehelleni tuli tehtäväksi järjestää elokuvailta hääparille. Me järjestimme. Uskon, että tuolla tavoin tulee paremmin tehtävät toteutetuksi, koska ne voi jakaa sellaisille, jotka toteuttaa ja voi myös arvioida kenelle mikäkin tehtävä sopii.

Tietysti tästä ei tullut varsinaisesti mikään ohjelmanumero häihin eli ei tietysti toimi jos pointtina on ohjelmanumeron järjestäminen, eikä vaan hääparin yllättäminen.[/QUOTE]

Tää on tosi kiva =)
Voi kun meillä olis ollut tälleen.

Mieluiten niin, ettei hääpari tiedä tästä etukäteen. Minulle sattui parhaan ystävän häissä tehtäväksi kirjoittaa ja lähettää kirje. Tuntuipa idioottimaiselta kirjoittaa kirje ystävälle jota näki lähes päivittäin. En keksinyt kirjoittaa muuta kuin että sain tehtäväksi kirjoittaa teille kirjeen ja tässä se nyt on. Jäi todellakin lähettämättä. Kaasot olivat valinneet tehtävien saajaat ja todellakin tiesivät miten läheisiä minä ja ystäväni olemme, joten ihmettelin suuresi saamaani tehtävää.

Sivistynyt ohjelmanumero voisi olla jonkinlainen tietokilpailu, mutta ei missään nimessä se " missä hääpari tapasi, mikä on sulhasen käyttämä lempinimi morsiamesta ja monensillako treffeillä pari pussasi ekan kerran yms. vaan esim. Morsian on kotoisin Lahdesta, kuka on Lahden kaupunginjohtaja ja Sulhanen on syntynyt vuonna 1988, missä järjestettiin kyseisenä vuonna olympialaiset.

Meillä oli nimenomaan omasta puolesta toive, että ei mitään leikkejä, joihin tarvii kaikkien tai valittujen osallistua. Hyvän leikin oli silti polttariporukat keksineet:
Eli yksi näytti hääparin selän takana lappua, johon oli kirjoitettu vaikka "Tampereella asuneet" "Baarissa tavanneet" jne, kuitenkin hääpariin liittyviä juttuja. Sitten ko. ryhmään kuuluvat nousivat seisomaan ja meidän piti arvata, että mikä näitä yhdistää. Eli kilpailimme toisiamme vastaan.

Tuossa ei siis ollut pakko kenenkään osallistua, mutta toisaalta osallistuminen oli tehty todella helpoksi, vaivattomaksi ja kukaan ei siitä nolostunut.

Yhteistyössä