skootterin rekisteröinnistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyryharakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pyryharakka

Aktiivinen jäsen
09.02.2005
2 304
0
36
Eikös henkilön joka rekisteröi esim. skootterin pidä olla täysi-ikäinen?Tai joka ottaa liikennevakuutuksen?Eli alaikäinen ei voi noita asioita tehdä?

Meillä on nyt esikko saannut päähänsä että ostaa kaveriltaan käytetyn skootterin ja me ollaan kovasti sitä vastaan.Ja kyllä,ollaan sanottu se monta tuhatta kertaa,mutta poika on erittäin jääräpäinen tässä asiassa.Mä vaan mietin että eikös henkilön joka rekisteröi moottoriajoneuvon pidä olla täysi-ikäinen?Tai ainakin siinä pitää olla täysi-ikäisen henkilön suostumus ja mukana katsastuskonttorilla sitä tehtäessä?Esikko kun ei nyt ollenkaan ota huomioon myöskään sitä että mitä muita maksuja siihen päälle tulee kuin skootterin hinta.Ja me olemme kyllä sanoneet selvällä suomen kielellä että koska emme lupaa anna sen ostoon niin emme myöskään maksa mitään.

Ja ei moraalisaarnoja,olemme kyllä oman mielipiteemme sanoneet selvällä suomen kielellä!!

Tulostakaa pojalle netistä liikennevakuutusten hintoja, ja tuumikaa sitten, että mistäs pussista meinasit nämä maksaa. Bensa maksaa, huolto maksaa, varaosat maksaa, kypärä maksaa... kaikki maksaa jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Tulostakaa pojalle netistä liikennevakuutusten hintoja, ja tuumikaa sitten, että mistäs pussista meinasit nämä maksaa. Bensa maksaa, huolto maksaa, varaosat maksaa, kypärä maksaa... kaikki maksaa jotain.

Ollaan nuo kaikki sanottu ja tietää kyllä koska omistaa jo mopon.Tosin me maksamme vakuutukset kun oltiin tuo mopo ostettu rippilahjaksi.Paljoa ei tunnu poika ajattelevan noita tuommoisia menoja,kohauttelee vaan hartioita.Kuvittelee vissiin tosissaan että kyllä vanhemmat maksaa kuitenkin.Mutta me ollaan kyllä sanottu että rahanpussin nyörit menee kiinni jos omin päin menet tuollaisia kauppoja tekemään.Samaten maksaa sitten itse sakotkin jos niitä sillä saa.
Että voi olla luupää tuo teini.Nyt on sitten olevinaan taas niin aikuista,niin aikuista.Mutta annas olla kun kyse on jostain "kotityöstä" niin sitten ollaan niin lasta,niin lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja mullakin on ja on oiva menopeli:
miks lapsi ei saa skootteria?

Siksi kun sillä on jo mopo,tosin omien "korjailujen" jälkeen rikki,ja viime joululahjaksi sai KTM-pyörän niin kyllä mun mielestä nyt on noita mopoja ja ajoneuvoja pojalla ihan tarpeeksi.

meillä perheessä 7 skootteria ihan niitä kiinan halppiksia.ei oo rekisterissä kun kaksi muilla ajelevat vaan omassa pihassa.helppohan teidän ois myydä noita ylim.pois ostajia noille mopoille aina riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
katkaiskaa mopon vakuutukset ja ottakaa se vakuutus skootterille

Mopon vakuutus on jo katkaistu koska se ei ole ollut ajossa hetkeen,kun poika sitä itse vähän korjaili.Mutta mun mielestä lasta ei voi kasvattaa siihen että riko yksi niin ostetaan tilalle sitten toinen.Olen sanonnut että korjaa vaan sen moponsa kuntoon ja mies kyllä auttaa siinä,niin sitten on taas menopeli.Nyt jo noissa pojan vehkeissä on kiinni 6000 euroa niin ei millään viitsisi enää yhtään ylimääräistä rahareikää ottaa.

Jos vaikka poika ostaisikin tuon skootterin omilla rahoillaan kaverilta, ei kauppa ole pätevä, sillä lakien mukaan alaikäinen ei voi kauppasopimuksia tehdä, ei suullisia, eikä kirjallisia.

meillä perheessä 7 skootteria ihan niitä kiinan halppiksia.ei oo rekisterissä kun kaksi muilla ajelevat vaan omassa pihassa.helppohan teidän ois myydä noita ylim.pois ostajia noille mopoille aina riittää.

Toi KTM-pyörä on ostettu joululahjaksi pojalle ja on miehen nimissä.Siihen ei tarvi ees vakuutuksia kun on monttupyörä.Mutta kun mä olen sitä mieltä että kun poika on tuon mopon ja KTM-pyörän halunnut ja ne saannut ei niin voi tehdä että ostetaan joka vuosi uusi ja myydään vanhat pois.
Mopo ei ole kuin 2 vuotta vanha ja tuo KTM ostettiin viime jouluksi.
Ja kohta pitäis sitten se autokin ostaa kun poika täyttää 10 kuukauden päästä 18.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Jos vaikka poika ostaisikin tuon skootterin omilla rahoillaan kaverilta, ei kauppa ole pätevä, sillä lakien mukaan alaikäinen ei voi kauppasopimuksia tehdä, ei suullisia, eikä kirjallisia.

Tätä mieltä minäkin.Kiitos tuesta :flower:

jokainen perhe tehköön niinkuin tahtoo.meille on hankittu noita menopelejä ja mönkijöitäkin kolme.tykkään että lapset ovat paljon yhdessä varsinkin nuo pojanviikarit.pysyvät paremmin kotonakin kun on aina jotain rassailtavaa eikä lähdetä kylille pahoja tekemään.

jokainen perhe tehköön niinkuin tahtoo.meille on hankittu noita menopelejä ja mönkijöitäkin kolme.tykkään että lapset ovat paljon yhdessä varsinkin nuo pojanviikarit.pysyvät paremmin kotonakin kun on aina jotain rassailtavaa eikä lähdetä kylille pahoja tekemään.

No kun pysyisikin kotona sen vempaimen kanssa mutta kyllä ne kaverit ja kylänraitit vaan kovasti vetää tota meidän 17 vuotiasta.Kotona kun ei ole samanikäistä poikaa.Tuo pikku-ukko on 8 vuotias.
Ja mun mielestä se on väärin että kun ensin käydään rassaamaan ja sitten kun ei enää jaksa rassata niin jätetään rikkinäiseksi ja halutaan uusi vempain.En mäkään osta autoa aina kun toi levähtää vaan kyllä mä sen korjaamoon kiikutan tai sitten mies korjaa sen.

Voisko pojalle mennä paremmin jakeluun, jos sanois että jos nyt haluaa skootterin, niin ei saa autoa ja taas toisinpäin?

Juu,yritetty.Mutta vastaus on ollut että hän tarvii sitä skootteria nyt ja autoa sitten vasta vuoden päästä.Ja hän kyllä säästää sitten itse siihen autoon.Ihan niinkuin ostaa skootterinkin itse.Mä vaan mietin että millä rahoilla????

Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:

Jos poika on _itse_ ansainnut rahat esim. mainoksia jakamalla niin tottakai hän saa itse päättää mihin rahansa käyttää. Olkoonpa kuinka vaan alaikäinen kunhan vaan on 15 vuotta täyttänyt.

Nimimerkillä kalliin akvaarion 15-vuotiaana ostanut.