Soda Stream

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vesilitku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vesilitku

Vieras
Ollaan mietitty tuon koneen hankkimista, lähinnä toiveena on hapotettu vesi.
Mutta kertokaahan, mitä eroa noilla eri mallin laitteilla on? Näyttää olevan jet, genesis, penguin, jne., miten eroavat toisistaan? Mitä ei kannata hankkia?
Miten nuo pullot, pitääkö käyttää juuri niitä, vai käykö muutkin pullot? Miksei niitä saa pestä koneessa?
Entä sitten tiivisteet, ovatko oikeasti hyvän makuisia?

meillä soda stream jet ja on tykätty. En tiedä - ero kai lähinnä ulkonäössä. Pullot pitää olla niitä soda streamin omia. Niitä tulee 2 paketissa ja ne kyllä riittää. Yleensäkään vesi ei jääkaapissa pysy hyvänä kuin sen tekopäivän, joten yleensä hapotan veden aina just ennen ruokaa, kun hanasta tulee kuiteski kylmää vettä.

en käytä valmiita tiivisteitä. light- mehutiivisteistä tulee tosi hyvää "vadelma- ja ananaslimua".

En tiedä eri mallien eroja, mutta pulloja ei saa pestä koneessa sillä ne eivät kestä kovin kuumaa vettä. Pulloissa on myös viimeinen käyttöpäivä jonka jälkeen niitä ei saisi enää käyttää. Itse en tykkää tiivisteistä, mutta hapotetun veden juomiseen käytän sitä lähes päivittäin.

joku soda stream, tarkemmin en tiiä...
Vesi on hyvää, ei ne tosin säily kauaa, pitää juua pois...

Colatiivistettä meillä on mut se on ihan kauheeta... Tulee semmosta löyhtynyttä

jos haluaa ns makuvesiä niin clear sarjassa ei oo sokeria niin paljoa kun normi limsas. En sit tiiä millä se on makeutettu, pari pulloa ostin sitä sarjaa ja aivan kaameeta litkua, ei siis mun makuun yhtään.

Ei saa pestä koneessa, koska kuumuus tuhoaa pullojen materiaalia ja voivat räjähtää silmille hapotettaessa. Pulloissa myös viimeinen käyttöaika merkittynä, noin viisi vuotta voi käyttää. Uusia varaosana.

Mekin harkittiin sitä, MUTTA kun alettiin laskeskelemaan mitä maksaa. Itse laite, happopullon täyttö 30?/kerta ja siitä pullollisesta saa 60 litraa juomaa. Joten pelkän happoveden hinnaksi tulis 2e/litra, puhumattakaan että ostais makuaineet päälle. Halvemmaksi tulee ostaa valmista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mekin harkittiin sitä, MUTTA kun alettiin laskeskelemaan mitä maksaa. Itse laite, happopullon täyttö 30?/kerta ja siitä pullollisesta saa 60 litraa juomaa. Joten pelkän happoveden hinnaksi tulis 2e/litra, puhumattakaan että ostais makuaineet päälle. Halvemmaksi tulee ostaa valmista.

Hiilihappopullon täyttö on 10 e kerta! Jos haluat kokonaan uuden pullon niin se on 20 e, mutta pelkkä täyttö on 10 e. En tiedä missä sinä sitten täytät pullosi?
Me ollaan tykätty kovasti ja käytettään joka päivä. Meillä paljon makuja, mutta varsinkin minä käytän tuon hiilihapotetun veden kanssa usein Fun Lightia, kuten jo joku vinkkasi. Tietty kaikki muutkin mehut käy ja taivas on rajana makujen suhteen. Välillä käytän taas vain hiilihapotettua vettä ja siihen lime tai sitruuna viipaleita... raikasta, hyvää eikä sokeria :-D

Laitteen valinnassta vielä senverran, että ehdottomasti kannattaa hankkia sellaine jossa on teräsrunko! Ne muovihökötykset on ihan kamalia, rikkoutuu helposti, ovat heppoisia yms. Teräsrunkoinen on kestävä ja jämerä, pysyy hyvin paikoillaan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja SIIS TÄH???:

Hiilihappopullon täyttö on 10 e kerta! Jos haluat kokonaan uuden pullon niin se on 20 e, mutta pelkkä täyttö on 10 e. En tiedä missä sinä sitten täytät pullosi?
Me ollaan tykätty kovasti ja käytettään joka päivä. Meillä paljon makuja, mutta varsinkin minä käytän tuon hiilihapotetun veden kanssa usein Fun Lightia, kuten jo joku vinkkasi. Tietty kaikki muutkin mehut käy ja taivas on rajana makujen suhteen. Välillä käytän taas vain hiilihapotettua vettä ja siihen lime tai sitruuna viipaleita... raikasta, hyvää eikä sokeria :-D

Laitteen valinnassta vielä senverran, että ehdottomasti kannattaa hankkia sellaine jossa on teräsrunko! Ne muovihökötykset on ihan kamalia, rikkoutuu helposti, ovat heppoisia yms. Teräsrunkoinen on kestävä ja jämerä, pysyy hyvin paikoillaan jne.

Lisäys vielä, meillä tämä laite ja on ollut tosi hyvä, parempi kuin Soda Streamer
http://www.aqvia.fi/default.asp?pageid=20175

Meillä on se halvin muovinen soda stream, eikä siinäkään ole valittamista. Ei ole hajonnut ja pysyy paikoillaan vaikka monta sataa litraa siitä on jo pumpattu :p

Paikallisessa cittarissa vaihtokaasupullo maksaa 9e.
Mun suosikki ton soodan sekaan on greipin makuinen fun light.

Alkuperäinen kirjoittaja SIIS TÄH?:
Lisäys vielä, meillä tämä laite ja on ollut tosi hyvä, parempi kuin Soda Streamer

Onko tuo ihan vastaava kun soda stram, eli sillä pystyy kuitenkin limutkin tekemään?
Oon vähän tyhmä näitten kanssa, en oo koskaan edes käyttänyt noita laitteita, muutaman kerran vaan maistanut sillä tehtyä juomaa :D
Minkä hintainen tuo on?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jaa no löytyi ne hinnat sieltä, kun viitsi katsoa muutakin kuin kuvia :D

Meillä myös tuo ja oollaan oltu tyytyväisiä =) Tarjouksesta ostettiin ja alle satasella päästiin, tosin meillä oli myös tuttu myyjä joten saatiin varmasti ns. kaverihinta. Kannattaa katsella tarjouksia. Tämä meidän tuttu myyjä myös sanoi, että tämä laite parempi kuin Soda Streamer, niitä tulee kuulema enemmän huoltoon. Ollaan oltu tyytyväisiä valintaan.

Happopullon vaihto maksaa 10? ja siitä todellakin tulee 60 litraa eli ei lähelläkään 2?/l

Parikymmentä centtiä ja vieläkin alle litra... eikä tartte käydä kaupassa hakeen ja roudata tyhjiä takas :d Olen tykänny tosi paljon, etenkin tää hellekesä on tuonu hyödyn esiin!

Alkuperäinen kirjoittaja SIIS TÄH?:

Onko tuo ihan vastaava kun soda stram, eli sillä pystyy kuitenkin limutkin tekemään?
Oon vähän tyhmä näitten kanssa, en oo koskaan edes käyttänyt noita laitteita, muutaman kerran vaan maistanut sillä tehtyä juomaa :D
Minkä hintainen tuo on?

Juu täysin vastaava :-D Ja limujahan sillä juuri tehdään :-D Hinnasto tais löytyä sieltä sivulta, mutta ale hinnalla saattaa saada halvemmalla kuten mekin. Selaile Veikonkoneen ja yms. tarjouslehtisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Maricce:
jaa no löytyi ne hinnat sieltä, kun viitsi katsoa muutakin kuin kuvia :D

Meillä myös tuo ja oollaan oltu tyytyväisiä =) Tarjouksesta ostettiin ja alle satasella päästiin, tosin meillä oli myös tuttu myyjä joten saatiin varmasti ns. kaverihinta. Kannattaa katsella tarjouksia. Tämä meidän tuttu myyjä myös sanoi, että tämä laite parempi kuin Soda Streamer, niitä tulee kuulema enemmän huoltoon. Ollaan oltu tyytyväisiä valintaan.

Meillä halvin soda stream ja se makso tarjouksessa 45? tai jotain... tehty jo varmaan jotain 500 l hapotettua, ilman sekä tiivisteen kanssa... että hintansa on tienannu ja toimii yhä kuin timantti :D

Alkuperäinen kirjoittaja :

Happopullon vaihto maksaa 10? ja siitä todellakin tulee 60 litraa eli ei lähelläkään 2?/l

Parikymmentä centtiä ja vieläkin alle litra... eikä tartte käydä kaupassa hakeen ja roudata tyhjiä takas :d Olen tykänny tosi paljon, etenkin tää hellekesä on tuonu hyödyn esiin!

Jeps... ja meillä jo 500 l ainakin väännetty samalla edullisimmalla versiolla. Tiivisteet on hiukka kalliimpia, mutta ei niidenkään hinta päätä huimaa, alle euroon jää silti litrahinta ja jos tekee omasta mehusta niin ei maksa senkään vertaa :D

Meille ostettiin Soda stream reilu kuukausi sitten. Joka päivä sitä on käytetty, useaankin otteeseen. Toisinaan tehdään uutteista inkiväärilimua tai kevyt colaa. (Maut ovat hieman erilaisia, mutta eivät mielestäni lainkaan huonompia). Joskus lorautan fun lightia hapotettuun veteen. Toisinaan maistuu pelkkä sooda.

Koska meillä menee paljon hiilihapotettuja juomia, on laitteen osto poistanut pullopussit nurkista pyörimästä ja niiden kiikuttamista kauppaan ei tarvitse enää harrastaa. Eikä etenkään tarvi roudata kaupasta täysiä bottleja. Varmasti myös hinnassa säästää, kun miettii paljonko esimerkiksi Gingerale-limu maksaa kaupassa (jos sitä edes on tarjolla). Olen tyytyväinen ostokseen.

Mites toi jokapäiväinen hiilihapon nauttiminen pierettää? Kuinka korkealla peitto leijuu yöllä ja onko teillä koko perhe innoissaan suoli-iloittelusta? Tuleeko muuten esansseista sävyjä flatuksiin?

Yhteistyössä