Sohva mennyt pankkitililtä vaikka piti mennä visalta - mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Maksoin maanantaina 200e sohvasta pankilta ja se laitettiin erikseen ja loppu 1000e pistettiin visalle. Myyjä hoiti ne, minä vain painoin tunnusluvun.

Äsken hyppäsi sydän kurkkuun kun katoin että tili on miinuksella ja sieltä on lähtenyt tonni huonekalukauppaan.

Mitäs nyt sitten tehdään?

Verkkopankissa pitäis onnistua luottokortilta siirto. Siis, olettaen, että luottoa on niin paljon siirrettäväksi.
Eihän tässä nyt mitään maailmanloppua ole tulossa. Niinkuin huomasit, niin tilinylitysmaksu tulikin jo tiedoksesi. Jos on miehen tili tai joku muu niin tasaa tilisi vaan jollei luottokortilta onnistu. Ei se pankki heti kimppuusi tule,,,

[QUOTE="veera";27267088]Verkkopankissa pitäis onnistua luottokortilta siirto. Siis, olettaen, että luottoa on niin paljon siirrettäväksi.
Eihän tässä nyt mitään maailmanloppua ole tulossa. Niinkuin huomasit, niin tilinylitysmaksu tulikin jo tiedoksesi. Jos on miehen tili tai joku muu niin tasaa tilisi vaan jollei luottokortilta onnistu. Ei se pankki heti kimppuusi tule,,,[/QUOTE]

Tili miinuksella siis vain 30e noin suunnilleen. Ei pankki tuu joo siis kimppuun ja saadaan tää hoidettua kyllä, mutta kun tietäis miten. Visalla olin sitä tonnia maksamassakin eli kyllä se onnistuu siis.

Ainakin op.n verkkopankissa oikeassa reunassa on se pikavalikko, sieltä löytyy "luottokortin tapahtumat", ja sitä kautta voi siirtää luottotililtä käyttötilille rahaa.

Jos siirrät visalta tilille niin siitä menee maksua jollain prosentilla siirron määrästä, en muista paljonko. Tuossahan on sekin ongelma, että jos sohva olis mennyt visalta, niin siinä olis se visan oma takuu rikkoutumisen varalle.

[QUOTE="vieras";27267302]Minä ottaisin aamulla yhteyttä myymälään, josta sohvan ostit. Ehdottomasti! Voi olla, että pankista kannattaa ensin kysäistä mitä he sanovat asiasta.[/QUOTE]

Yhteys pankkiin ja myymälään tottakai. Ei ole sun tehtäväsi alkaa maksamaan tilin ylityksestä maksuja, eikä se visalta tilille siirtäminenkään ilmaista ole. Myymälä saa korjata mokansa.

Niin ja sit jos et osaa hoitaa siirtoa vislta tilille,niin voit soittaa pankkiin ja ne tekee kyllä sun puolesta. Mulla nimittäin kerran verkkopankki jumahti ja en saanut siirrettyä itse,joten pankkivirkailija hoiti asian puolestani.

[QUOTE="hei";27267657]Yhteys pankkiin ja myymälään tottakai. Ei ole sun tehtäväsi alkaa maksamaan tilin ylityksestä maksuja, eikä se visalta tilille siirtäminenkään ilmaista ole. Myymälä saa korjata mokansa.[/QUOTE]

Kortin haltija on aina vastuussa kortillaan tekemistään maksuista. Kun näppäilee tunnuksen maksupäätteeseen tai allekirjoittaa kuitin, niin vastuu ei ole myyjällä tai liikkeellä. Ihmeellisiä selityksiä ja oletuksia ihmisillä.

Yhteistyössä