Soijajogurttia 1v4kk pojalle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mintsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mintsi"

Vieras
Voiko tuon ikäiselle pojalle antaa soijajogurttia? Kun aina on puhuttu tuttipullojen estrogeenin tapaisista myrkyistä ja soijassahan on kasvisestrogeenia. Ja joskus kohistiin siitä, että pulskilla miehillä soijansyönti pudotti siittiömääriä 50%. Ja itse tiedän soijan vaikuttavan kuukautiskiertoon pidentävästi eli olin joskus kahteen otteeseen kasvissyöjä ja kiertoni silloin nelisen päivää pidempi.

Mitä siis tapahtuu jos pieni poika saa purkin soijajogurttia päivässä? Tuskin siitä homoa tulee, vai?? (ja siis tuo oli vitsi)

En muuten pitäisi maitotuotteita yhtään soijatuotteita terveellisempinä. Kun miettii sitä, minkälaisessa hormonaalisessa tilassa lypsävä lehmä on. Maitoonhan ne "nais"hormonit siitäkin siirtyy ja ne on kuitenkin huomattavasti lähempänä ihmisen estrogeenia kuin joku kasviestrogeeni.

Sitä en tiedä, miten on asia noiden soijajogurtteihin usein lisättyjen vitamiinien kanssa. Kaikissa jogurteissa niitä kyllä ei varmaankaan ole.

Ei jestas... mä luin enkunkielisiltä sivustoilta soijan vaarasta enkä takuulla uskalla antaa sitä lapselle!

"Phytoestrogens that disrupt endocrine function and are potent antithyroid agents are present in vast quantities in soy, including the potentially devastating isoflavone Genistein. Infants exclusively fed soy-based formula have 13,000 to 22,000 times more estrogen compounds in their blood than babies fed milk-based formula, the estrogenic equivalent of at least five birth control pills per day. Premature development of girls has been linked to the use of soy formula, as has the underdevelopment of males. Infant soy formula has been linked to autoimmune thyroid disease.

Soy is linked to infertility, breast cancer, hypothyroidism, thyroid cancer, and many other disorders."
http://www.soyonlineservice.co.nz/

Olen lukenut nyt jo useita sivustoja ja keskusteluja (suomeksikin) ja nuo todisteet taisi jo riittää. Kun itse tiedän mitä joku femisoija tai ihan tavallinen soija tekee omille hormooneilleni, en ehkä halua syöttää sitä poikalapselle... Ilman soijaa mun ei tarvitse miettiä mitä lapselle tapahtuu. Se pärjää ilman soijajogurttiakin.

Yhteistyössä