Soini ja abortti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Tuosta on nyt niin paljon vouhkattu, että laittakaa mulle nyt piru vieköön joku linkki, missä Soini sanoo suoraan vastustavansa raiskatun aborttia. Ei kiertelyä, kaartelua vaan missä hän näin sanoo suoraan.

Soinihan ei uskonnollisista syistä voi ääneen sanoa vastustavansa aborttia missään kohdin, sillä katolilaiset joutuvat muuten henk.koht. puhutteluun onko se nyt piispan vai paavin kanssa (mikä heillä siellä nyt onkaan).

Mitä väliä on Soinin henkilökohtaisella kannalla? Suomessa on abortin teko laillista ei se Soinin mielipiteen mukaan muutu yhtäkkiä kielletyksi vai onko taas tarkoitus keskittyä johonkin epämääräseen oikeiden asioiden sijaan?

Alkuperäinen kirjoittaja keskitytään epäolennaiseen;23501295:
Mitä väliä on Soinin henkilökohtaisella kannalla? Suomessa on abortin teko laillista ei se Soinin mielipiteen mukaan muutu yhtäkkiä kielletyksi vai onko taas tarkoitus keskittyä johonkin epämääräseen oikeiden asioiden sijaan?

Ei sitten yhtään mitään, mutta kun ei vaan mee porukalla jakeluun. Ja sitten ollaan muka tietävinään jonkun ihmisen kanta, vaikka ko. ihminen ei ole sitä sanonutkaan. Kuten Aamuntorkkukin laitoi linkin, josta Aamutorkun mukaan "voi päätellä kannan" mutta suoraan sitä ei sanota.

Mä en kyllä ymmärrä, miksi Soini ei saisi vastustaa kaikkia abortteja. Ei se tarkoita automaattisesti, että haluaisi kieltää ne Suomessa, eikä siihen yksin pystyisikään. MInä esimerkiksi olen absolutisti, mutta ei se tarkoita sitä, että poliitikkona ajaisin kiihkeästi kieltolakia.

[QUOTE="aloittaja";23501309]Ei sitten yhtään mitään, mutta kun ei vaan mee porukalla jakeluun. Ja sitten ollaan muka tietävinään jonkun ihmisen kanta, vaikka ko. ihminen ei ole sitä sanonutkaan. Kuten Aamuntorkkukin laitoi linkin, josta Aamutorkun mukaan "voi päätellä kannan" mutta suoraan sitä ei sanota.[/QUOTE]
JOS Soini sanoo, että on aborttikysymyksessa "AINA elämän puolella", eikä sitä sen kummemmin erittele, niin ei kai siinä jää mitään epäselvää.

JOS Soini sanoo, että on aborttikysymyksessa "AINA elämän puolella", eikä sitä sen kummemmin erittele, niin ei kai siinä jää mitään epäselvää.

Eli kun raiskattu tyttö on hajoamassa ja "menettämässä oman elämänsä" niin hyvin pitkälti mahdollista, että Soini olisi tuon tytön elämän puolella. Eikös? Tuossahan ei ole mitään epäselvää, sinua lainatakseni...

[QUOTE="vieras";23501315]Hyvä Soini, pidä vaan pintasi!!! En ymmärrä miksi häntä niin kovasti piinattiin tuolla abortti-kysymyksellä??? Ajojahdin makua...[/QUOTE]

Peesi!!!

Mutta toisaalta tämä ajojahti on tuonut PerSuille lisää kannatusta. Porukka ei jaksa moista ilkeilyä yhtä ihmistä kohtaan, mitä monien puolueiden edustajat ja äänestäjät tekevät. Mutta kuskoon vain lisää omiin muroihinsa, sen tulos näkyy jo nyt kun PerSujen kannatus on noussut n. 4%:sta eri mittausten mukaan 19-21%:tiin hetkessä.

Alkuperäinen kirjoittaja suoraselkäistä;23501317:
Niin ja Soini saa täysin vapaasti olla tuota mieltä. Kunnioitettavaa suoraselkäisyyttä ja hyvä asenne kaiken painostuksen keskellä. Hän voi hyvin toivoa että elämää ei tuhota missään tilanteessa.

Joo mun mielestäni myös. Se on hänen kantansa. Ja hänen oma "syynsä", jos ei halua sitä tarkemmin perustella - tottakai ihmiset vetävät sitten omia johtopäätöksiä, mut jos se Soinia ei haittaa, niin ookoo.

[QUOTE="vieras";23501315]Hyvä Soini, pidä vaan pintasi!!! En ymmärrä miksi häntä niin kovasti piinattiin tuolla abortti-kysymyksellä??? Ajojahdin makua...[/QUOTE]

Kyllä noita kaikkia ehdokkaita piinataan, Persu-kannattajat eivät vaan ilmeisesti näe kuin oman suosikkinsa hiillostamisen.

Kyllä noita kaikkia ehdokkaita piinataan, Persu-kannattajat eivät vaan ilmeisesti näe kuin oman suosikkinsa hiillostamisen.

Tässä mahtanet olla oikeassa. Minulta on mennyt tyystin ohitse, mistä henkilökohtaisista asioista ja mielipiteistä muita hiillostetaan yhtä räväkästi kuin Soinia. Olisi reilua, jos laittaisit nyt linkkejä näihin, mistä on noussut yhtä suuri kohu ja missä on muiden suuhun laitettua sanoja, kun Soinin kohdalla on tehty. En nimittäin pidä niistäkään, sillä kenenkään suuhun ei pitäisi mennä laittamaan sanoja.

Persujen vaaliohjelma s. 23 4.1

Perhe on yhteiskunnan perusyksikkö ja lapset kansakunnan tulevaisuus -luvun viimeisessä kappaleessa:

Perussuomalaiset eivät hyväksy samaa sukupuolta olevien vihkimistä avioliittoon, sillä avioliitto on tarkoitettu miehen ja naisen välillä solmittavaksi. Nykyinen parisuhteen rekisteröinti turvaa samaa sukupuolta oleville pareille heille kuuluvat oikeudet, eikä oikeuskäytäntö siten ole syrjivä. Oikeutta adoptioon emme anna samaa sukupuolta oleville pareille. Perussuomalaiset eivät ole hyväksyneet myöskään hedelmöityshoitojen antamista yksinäisille naisille tai naispareille.

Tuollainen puolue ei minulta saa ääntä. Katsokaa nyt naiset mitä äänestätte!

Mahtaako mistää löytyä varmaa vastausta kun ko ehdokkaan kohdaalla nou mielipiteet on muutenkin muutellu

Ei päämisteriksi - joo kyllä sittenkin
Ei Eu-parlamenttii - joo kyl mä sittenkin meen
Ei ydinvoimalle - kannatan ydinvoimaa
Emme mene hallitukseen joka päättää lainatakuista - haluamme eri vapauden äänestää päätöstä vastaan - no ei sillä niin väliä oo
Tässä nyt muutama mielipide

[QUOTE="Alissa";23501347]Persujen vaaliohjelma s. 23 4.1

Perhe on yhteiskunnan perusyksikkö ja lapset kansakunnan tulevaisuus -luvun viimeisessä kappaleessa:

Perussuomalaiset eivät hyväksy samaa sukupuolta olevien vihkimistä avioliittoon, sillä avioliitto on tarkoitettu miehen ja naisen välillä solmittavaksi. Nykyinen parisuhteen rekisteröinti turvaa samaa sukupuolta oleville pareille heille kuuluvat oikeudet, eikä oikeuskäytäntö siten ole syrjivä. Oikeutta adoptioon emme anna samaa sukupuolta oleville pareille. Perussuomalaiset eivät ole hyväksyneet myöskään hedelmöityshoitojen antamista yksinäisille naisille tai naispareille.

Tuollainen puolue ei minulta saa ääntä. Katsokaa nyt naiset mitä äänestätte![/QUOTE]

Haluatko, että vastineeksi linkitän muiden puolueiden huonot asiat? Vai riittääkö vastaukseksi, että tuo kohta vaaliohjelmassa on perseestä, mutta pienempi paha kuin henki- ja väkivaltarikollistaustaisten mamujen pääsyn maahamme tappamaan omiamme?

Toisaalta minulla on VIELÄ vahva usko kansanvoimaan ja kansa tulee nousemaan barrikaadeille, jos tuollainen asia yritettäisiin saada lainvoimaiseksi. On surullista, ettei kovinkaan moni usko enää, että kansamme osaa ajatella myös omilla aivoillaan. Oliko viimeinen niitti sitten se, että porukka meni kuin pässit narussa THL:n käskystä vai mikä...

Telkkarissa tuli viime viikolla yleltä joku ilta ohjelma, jossa oli suurimpien puolueiden edustajat. Siinä kysyttiin sitten kaikilta, että saako raiskattu tehdä abortin, ja soini aika selkeästi kyllä ilmaisei, että "ihmiselämä on pyhää" eli ei.

Alkuperäinen kirjoittaja suoraselkäistä;23501317:
Niin ja Soini saa täysin vapaasti olla tuota mieltä. Kunnioitettavaa suoraselkäisyyttä ja hyvä asenne kaiken painostuksen keskellä. Hän voi hyvin toivoa että elämää ei tuhota missään tilanteessa.

Mun mielestä Soinista ja suoraselkäisyydestä ei oikein voi puhua edes samassa lauseessa. Mies ei uskalla sanoa selkeää mielipidettä oikein mihinkään muuhun kuin tuohon maahanmuutto-asiaan.
Kuten tuo aborttikysymys: ei uskalla suoraan sanoa, mitä mieltä on. Ja samoin nämä lukuisat mielenvaihtelut ja kannan muutokset alle puolen vuoden sisällä. Mieshän on pahempi tuuliviiri kuin kukaan.

[QUOTE="joku vaan";23501312]Mä en kyllä ymmärrä, miksi Soini ei saisi vastustaa kaikkia abortteja. Ei se tarkoita automaattisesti, että haluaisi kieltää ne Suomessa, eikä siihen yksin pystyisikään. MInä esimerkiksi olen absolutisti, mutta ei se tarkoita sitä, että poliitikkona ajaisin kiihkeästi kieltolakia.[/QUOTE]

Niin suuri peesi tähän!

Itsekään en hyväksy aborttia periaatteessa, sillä siinä tuhotaan ihmiselämän alku, usein jo pieni ihminen, jolla on sykkivä sydän jne. Mutta käytännössä laissa abortin kieltäminen ei toimisi, sillä sitten niitä puoskaroitaisiin laittomasti. Ihanteellisessa maailmassa ihmiset eivät hankkiutuisi raskaaksi ilman, että kykenevät viemään raskauden vastuunsa kantaen loppuun asti mutta emmehän me elä ihanteellisessa maailmassa. Jalkojen ristissä pitäminen on joillekin vaikeaa ja sitten osa on niitä, jotka lähtevät tekemään aborttia jos alkuraskaudessa tuleekin ero tms. En ole mikään Soini-fani, mutta ärsyttää miten mediassa jauhetaan tätä asiaa ja yritetään leimata Soinia pahaksi tyypiksi siksi että hän arvostaa elämää, jos joku pitäisi leimata niin ennemmin ne abortin tekijät sitten.

Ja jos ei hyväksy raiskauksestakaan tulleen raskauden aborttia, ei se vähennä raiskauden kauheaa tekoa mutta ei se myöskään tee elämästä vähemmän arvokasta. Ei ole syntymättömän lapsen vika, kuinka hän on saanut alkunsa.

Ihminen on olevinaan älykäs olento, mutta silti monien mielestä on ok pitää aborttia ehkäisykeinona tai ensin suunnitellunkin raskauden tultua muutetaankin mieltä ja päätetään se..

Vähän aikaa sitten ajojahdin kohteena oli Räsänen, että tällasta se o

Yhteistyössä