[QUOTE="joku vaan";23501312]Mä en kyllä ymmärrä, miksi Soini ei saisi vastustaa kaikkia abortteja. Ei se tarkoita automaattisesti, että haluaisi kieltää ne Suomessa, eikä siihen yksin pystyisikään. MInä esimerkiksi olen absolutisti, mutta ei se tarkoita sitä, että poliitikkona ajaisin kiihkeästi kieltolakia.[/QUOTE]
Niin suuri peesi tähän!
Itsekään en hyväksy aborttia periaatteessa, sillä siinä tuhotaan ihmiselämän alku, usein jo pieni ihminen, jolla on sykkivä sydän jne. Mutta käytännössä laissa abortin kieltäminen ei toimisi, sillä sitten niitä puoskaroitaisiin laittomasti. Ihanteellisessa maailmassa ihmiset eivät hankkiutuisi raskaaksi ilman, että kykenevät viemään raskauden vastuunsa kantaen loppuun asti mutta emmehän me elä ihanteellisessa maailmassa. Jalkojen ristissä pitäminen on joillekin vaikeaa ja sitten osa on niitä, jotka lähtevät tekemään aborttia jos alkuraskaudessa tuleekin ero tms. En ole mikään Soini-fani, mutta ärsyttää miten mediassa jauhetaan tätä asiaa ja yritetään leimata Soinia pahaksi tyypiksi siksi että hän arvostaa elämää, jos joku pitäisi leimata niin ennemmin ne abortin tekijät sitten.
Ja jos ei hyväksy raiskauksestakaan tulleen raskauden aborttia, ei se vähennä raiskauden kauheaa tekoa mutta ei se myöskään tee elämästä vähemmän arvokasta. Ei ole syntymättömän lapsen vika, kuinka hän on saanut alkunsa.
Ihminen on olevinaan älykäs olento, mutta silti monien mielestä on ok pitää aborttia ehkäisykeinona tai ensin suunnitellunkin raskauden tultua muutetaankin mieltä ja päätetään se..