söisitkö jäätelöä joka on tehty ihmisen maitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

plääh

Aktiivinen jäsen
05.12.2007
15 531
1
36
tähän varmaan jokainen vastaa EN, YÖK, kamalaa tms mutta miksi te juotte toisen lajin maitoa jos ette pysty hyväksymään oman lajin maitoa ravinnoksenne? Onko jotenkin hyväksyttävämpää juoda vuohen/lehmän maitoa ja miksi?

Mielenkiintoista. Ehkäpä se on se että noiden eläinten maidon makuun on ainakin tottunut, se kun maistuu aina samalta. Kuvittelisin et ihmisen maito maistuu aika lailla erilaiselta riippuen ruuasta. Ja kyllä se kieltämättä ajatuksenakin tuntuu vastenmieliseltä, en tiedä miksi. Jos sokkona saisin, en tiedä miten kävisi.

Voi hyvänen aika. Kaikkea sitä täytyy miettiä. Ei taida suurempia ongelmia sinunkaan elämässäsi olla. Anteeksi tyly vastaus, olen väsynyt tähän aikaan illasta ja tää on kysymys, jollaista ei aivan heti uskoisi tulevan mieleen kysyä.

Mun tuttuni anoppi teki tuttuni tissimaidosta pannukakkua, appiukko söi hyvällä ruokahalulla, sit kun appiukon työpaikalla ihmiset sairasteli niin appiukko pysyi terveenä(syynä piti tissimaitopannaria)... minä en ihan ymmärtänyt tuollaista eli pannarit ja jätskit jäisi syömättä

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Mun tuttuni anoppi teki tuttuni tissimaidosta pannukakkua, appiukko söi hyvällä ruokahalulla, sit kun appiukon työpaikalla ihmiset sairasteli niin appiukko pysyi terveenä(syynä piti tissimaitopannaria)... minä en ihan ymmärtänyt tuollaista eli pannarit ja jätskit jäisi syömättä

:laugh: :laugh: Tissimaitopannari päivässä pitää lääkärin loitolla!

Oletuksia, oletuksia. Mutta kysymykseen palatessani, riippuisi mausta. Enkä suoraan tuomitsisi ihmislihan syömistäkään, jos se olisi laillista ja kuoleman syynä tapaturma yms.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä haluisin nähdä sen tehtaan,jossa mammat istuis tissit lypsykoneessa 8h päivässä. paljonkohan ois palkka ? :saint:

Ja mä haluaisin tietää sen maidon litrahinnan. Oikeesti vähän hassu kysymys, onhan eläimistä käytetty maailmansivu kaikki mikä vaan ravinnoksi kelpaa.

JOS se ihmisen maito maistuisi hyvälle niin mikä ettei,mutta kun ei maistu.

Oiskohan tuo edes kovin terveellistä sit enää ku sitä on mammasta lypsetty 10v.
Mistä vauvat sais ravintonsa,jos aikuiset jois kaiken maidon?Ja jos siitä maidosta alettaisiin vielä jäätelöitä sun muita herkkuja väsään,niin aika paljon saatas naisia lypsää.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmiä mietteitä?:
JOS se ihmisen maito maistuisi hyvälle niin mikä ettei,mutta kun ei maistu.

Oiskohan tuo edes kovin terveellistä sit enää ku sitä on mammasta lypsetty 10v.
Mistä vauvat sais ravintonsa,jos aikuiset jois kaiken maidon?Ja jos siitä maidosta alettaisiin vielä jäätelöitä sun muita herkkuja väsään,niin aika paljon saatas naisia lypsää.

Ja kun vielä otetaan huomioon, että sairaaloissa on pula äidinmaidosta.

Amerikkalainen eläinten oikeuksia puolustava järjestö Peta ehdottaa Ben & Jerry's -jäätelyketjulle, että tämä siirtyisi käyttämään äidinmaitoa.

"Ei ole mitään järkeä, että ihmisaikuiset käyttävät valtavia määriä maitotuotteita, jotka valmistetaan lehmävauvoille tarkoitetusta maidosta", sanoo Petan varapuheenjohtaja Tracy Reiman järjestön tiedotteessa.

Hänen mukaansa "rinta on parasta", joten Ben & Jerry's voisi tehdä kuluttajille ja lehmille ison palveluksen siirtymällä rintamaitoon.

Ben & Jerry's on tunnettu ympäristöystävällisistä tuotteista, ja sen valikoimissa on muun muassa ilmastoneutraalia ja reilua jäätelöä.

Peta sai idean aloitteeseen, kun sveitsiläisravintola kertoi ottaneensa ruokalistalle useita ruokalajeja, joissa käytetään 75-prosenttista rintamaitoa.

Swissinfo-sivusto kuitenkin kertoo, että ravintolaa kiellettiin tarjoamasta äidinmaitoa, koska elintarvikeviranomaisten mukaan ihminen ei ole virallisten maidontuottajien listalla. Ravintolan omistaja Hans Locher oli ostanut äideiltä rintamaitoa ravintolaansa noin kymmenen euron litrahinnalla.

Äidinmaidolla käydään kauppaa myös Suomessa. Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin alainen äidinmaitokeskus maksaa luovuttajille 17 euroa maitokiloa kohden.

Alkuperäinen kirjoittaja jos eläinkin maistuu:
Söisit sä itse sit ihmisen lihaa?..

Tuosta tulisi mieleen, että miksi emme tekisi kuolleista ihmisistä eläintenmuonaa. Vaikka kissoille tai muille ihmisille vaarattomille lajeille. Näin ei tapahtuisi kannibalismiakaan. Ja ei se loppujen lopuksi paljoa eroa siitä, että bakteerit ja sienet syövät meidät haudassa.

Yhteistyössä