Soitin esimiehelle ja ilmoitin, että lapsi on sairaana ja hän...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ottaa päähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en nyt halua enkä jaksa jauhaa siitä miksei mies voi olla pois. Olisi jos voisi, tällä hetkellä tilanne on se, ettei voi olla.
ja tämä aloitus ei liittynyt siihen asiaan mitenkään ja toivoisin, että siitä jauhaminen lopetetaan. Jos ei ole alotukseen liittyen mitään sanottavaa niin voi olla sanomatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Naiset useimiten lintsaavat krapuloissaan duunista väittäen että lapsi on sairaana, vaikkei olisikaan.

Tauno! Nyti pois täältä akkain palstalta ja heti paikalla, niinkuin olisit jo!! Enkö minä ole sanonut, että suun soittaminen ja muitten kiusaaminen ei ratkaise eikä hyödytä mittään?

Hyvät naiset, pyydän anteeksi tuon minun mieheni puolesta, kun se täällä aina teitä kiusaa ja soittaa suutaan. Syyntakkeetonhan tuo periaatteessa on, sillä kun oli vaikea lapsuus, alistava äitisuhde, ymmärrättehän te varmaan. Terapeutti sitä kielsi kans täällä kukkoilemasta, se kun ei tee sille hyvvää. Sikiöasennossa makkaa tuntikausia peukalo suussa jälkikätteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta otanko asian puheeksi vielä vai annanko olla?

Mua oikeesti harmittaa tosi paljon ja itkunkin tirautin kun tuli niin pahamieli.

ajattelin, et jos laittaisin sähköpostia sille mun esimiehen esimiehelle ja kertoisin miten hän suhtautui...?

sanotko että hän esitti lisäkysymyksiä kun ilmoitin olevani lapsen takia poissa?

Alkuperäinen kirjoittaja p:
Aika usein olet mun mielestä ollut poissa työstä, en sanoisi vähäiseksi sairasteluksi.

Mun mielestä se on vähän, jos vertaa edellis talveen jolloin lapet oli kokoajan kipeenä. Mutta ihan sama. Minkäs minä sille voin, että lapset sairastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nea:

Mua oikeesti harmittaa tosi paljon ja itkunkin tirautin kun tuli niin pahamieli.

ajattelin, et jos laittaisin sähköpostia sille mun esimiehen esimiehelle ja kertoisin miten hän suhtautui...?

sanotko että hän esitti lisäkysymyksiä kun ilmoitin olevani lapsen takia poissa?

Eli totesi" että aika usein noi sun lapset sairastaa, mikäs sillä nyt on?" Ja "oletko nyt ihan varma ettet voi tulla huomenna töihin"
En voi, kun lapsella kuumetta 39.

en mä nyt ainakaan pomon pomolle ottais yhteyttä...jos sua vaivaa nii juttele sen pomos kans..

Alkuperäinen kirjoittaja nea:

Eli totesi" että aika usein noi sun lapset sairastaa, mikäs sillä nyt on?" Ja "oletko nyt ihan varma ettet voi tulla huomenna töihin"
En voi, kun lapsella kuumetta 39.

ei pahalla, mutta ei mun mielestä tossa nyt niin kauheeta oo sanottu... ja kyllähän sun lapset nähtävästi kuitenkin jonku verran sairastaa...

Alkuperäinen kirjoittaja p:
Aika usein olet mun mielestä ollut poissa työstä, en sanoisi vähäiseksi sairasteluksi.

Ihan sama vaikka olis poissa 3 päivää kuukaudessa. Mitä se työnantajalle kuuluu? Kaikilla on oikeus hoitaa sairasta lastaan.

Jos nyt pilkkua viilataan, niin töistä on oikeus olla pois lapsen hoidon järjestämiseksi. Ei siis sairaan lapsen hoitamiseksi. Eli soitetaan mummoille ja vaikkapa Mannerheimin lastensuojeluliiton lastenhoitajaa paikalle. Terkkuja EK:sta ;)

mll lastenvahti yms. tutut, sukulaiset.. jos mies ei kykene ottamaan sairaslomaa niin he voisivat välillä auttaa???
Ymmärrän esimiehesi asenteen.. ja ihan turhaan sie sen esimiehelle valitat. Ihan tosi, mieti nyt itsekin.. joudutaan takiasi perumaan asiakkaiden aikoja, tulee tappiota yms. kyllä se alkaa ottamaan ketä tahansa pannuun!!
Voisit ottaa ennemmin puheeksi esimiehesi kanssa jonkun mahdollisen sijaisen yms. paikkaamaan ja tuuraamaan hätä tilanteessa..
Mie ole ollut 3v aikana työstäni lapsen takia pois 3 kertaa.. mies ollut oman osan.. ja ystäväni ja mummu auttaneet lopuissa sairas tilanteissa.
Ei pahalla.. ymmärrän kyllä mutta JÄRJESTELYÄ VAATIVAA!!!!!!!!!!

Meillä ei ole täällä sukulaisia. Eikä sellaisia tuttavia jotka olisivat arkipäivinä vapaana hoitamaan meidän sairasta lasta.
ja miksiplakkaisin mll:n hoitajan kun voin itse hoitaa lasta. Siitähän tulee tulonmenetystä MINULLE jos palkkaisin maksullisen hoitajan.
Ja väittäisin, että suurinosa jää ihan ITSE hoitamaan sairasta lasta eikä järjestelemään hoitajaa.

Miettikääs mitä mll lastenvahti maksaa, onko luotettava, mahdollisesti täysin vieras ym? Mummot ja sukulaiset voivat olla kaukana. Voi hitsi, ei kaikilla TYÖ mene sairaan lapsen edelle!Sitten vain ne asiakkaat odottavat. Mielestäni on esimiehen tehtävä palkata sijainen kyseiseen tehtävään. Kouluttaisi jonkin siihen varalle, vai mitä?

kyllä tunnollinen työntekijä järjestelee asioita..
ja tulon menetys sinulle.. entäpä pomollesi..??
Maksaa sairasloma palkan.. ansion menetys asiakkaista.. perutuista ajoista siis.. yms!!
Ja mitä jos ottaisit puheeksi pomosi kanssa asian...??
Varmasti olisi hänellekin kannattavampaa maksaa pieni hoito bonus sinulle lapsen hoitajasta kun että jäät sairaslomalle.. tai juuri sen tuuraajan järjestäminen.. osoittaisit kiinnostusta ja halua yrittää järjestää asiat..!!
Ja ei se yhden päivän hoito niin paljoa maksa mll tai etsit ns. varahoitajan työtön yms.. lisätieenestiä hänellekin.
Minulla on sellainen järjestettynä itselläni.. haastattelujen jäleen ja hänestä tuli ihan ystävä :)

ja ei kai se(KIN) oli minun vikani, että työnantaja ei PIDÄ sijaisia tai järjestä niitä. En minä ole ainoa nainen meidän työpaikassa jolla on pieniä lapsia.
Oletko kuitenkin useammin pois töistä kuin n emuut pienten lasten äidit? Työnantaja kun voi vähän ihmetellä, että miksei niillä muilla ole sitten yhtä paljon poissaoloja kuin sulla.

Noh, tosiasia kuitenkin on, että sulla on oikeus olla pois töistä, jos lapsesi sairastaa. Sinuna antaisin asian olla, mitään sähköposteja en alkaisi pomolle laittamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mll hoitaja 8e/tunti..
on luotettava ja koulutuksen saanut.

Ihan sama. Itse en todellakaan jätä sairasta lasta vieraan ihmisen hoidettavaksi.

Tosin meillä mies on yleensä kotona koska hänen työnsä kannalta on helpompi asia järjestellä.

Mä en edelleenkä ymmärrä, miksei se mies voisi olla poissa. Onko miehen työnantajan halut tärkeämpiä kuin naisen. Kai se ap:n pomo mielellään sen todistuksen laittaisi. Varsinkin, jos ap:llä asiakkaita päivä täynnä, niin onhan siinäkin hyvä syy olla töissä. Yhtä lailla kuin miehellä. Onko miehen työ taas automaattisesti tärkeämpää? Mitä jos molempien työnantajat olisi samaa mieltä, että juuri sen TOISEN vanhemman PITÄÄ hoitaa lapset.

ja ei kai se(KIN) oli minun vikani, että työnantaja ei PIDÄ sijaisia tai järjestä niitä. En minä ole ainoa nainen meidän työpaikassa jolla on pieniä lapsia.

Huomauta tuosta työnantajallesi.. Ei osoita itsekään suurta intoa järjestellä asioita!
Samalla kun puhuisit kuinka voisitte järjestellä asioita paremmin ettei tule vastaavanlaisia tilanteita...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Oletko kuitenkin useammin pois töistä kuin n emuut pienten lasten äidit? Työnantaja kun voi vähän ihmetellä, että miksei niillä muilla ole sitten yhtä paljon poissaoloja kuin sulla.

Noh, tosiasia kuitenkin on, että sulla on oikeus olla pois töistä, jos lapsesi sairastaa. Sinuna antaisin asian olla, mitään sähköposteja en alkaisi pomolle laittamaan.

En ole ollut sen enempää kuin muutkaan joilla on 2 lasta tai enemmän. Koska kyllä se niin menee, että kun toinen on ollut kipeä niin kohta on toinen jne.

Jos minun lapseni on sairastanut, niin minua ei juuri työnantajan menetykset kiinnosta. Se on kuitenkin VAIN työpaikka minulle. En ole alkanut kotona laskemaan, että voi voi, nyt tulee työpaikalle miinusta sen verran kun olen pois.

Tässäkin asiassa osa joukosta on taas onnistunut mustaamaan koko joukon maineen. Tunnen paljonkin naisia, jotka ovat aina lapsen kanssa kotona kun vaan mahdollista ja sitten facebookissa kehuskellaan, miten taas on vietetty palkallista vapaata.

Alkuperäinen kirjoittaja muu:
Miettikääs mitä mll lastenvahti maksaa, onko luotettava, mahdollisesti täysin vieras ym? Mummot ja sukulaiset voivat olla kaukana. Voi hitsi, ei kaikilla TYÖ mene sairaan lapsen edelle!Sitten vain ne asiakkaat odottavat. Mielestäni on esimiehen tehtävä palkata sijainen kyseiseen tehtävään. Kouluttaisi jonkin siihen varalle, vai mitä?

Ei kenelläkään työnantajalla (yleensä) ole varaa pitää yhtä työntekijää vain "olemassa toisen varalle". Ja jos jonkun toisen (jo olevan) työntekijän siihen kouluttaa, aina hänen työt jää tekemättä. Aina huono... Kohtuullista olisi jos molemmat vanhemmat vuorotellen hoitaisi lapsia kun he ovat sairaana. Ja tosiaan, se 3 päivää on hoidon järjestämistä varten, ei hoitamista varten!

Yhteistyössä