Soitin sinne naistenpolille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei tuo minusta kovin tökeröltä kuulostanut. Täti vain varoitti, että jono on pitkä ja voit kipeän selkäsi kanssa joutua istumaan kauan aikaa.

Toivottavasti saat pian apua. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Loka:
No sehän tästä nyt ois vielä puuttunu et oisin sinne polille menny istuskelemaan tuntitolkulla ku pienikin istuminen saa selän särkemään :snotty:
Ja palvelu oli tökeröä ja mitä se kertoo lääkäristä jolle on potilas laitettu kello 8.15 eikä yhdeksältä oo yhtäkään potilasta tutkinu. :o
Siellähän on iltapäivästä sitte jo ihan hirveät jonot :/
Ennemmin maksan tuon 81? mitä siitä jäi maksettavaks että pääsen yksityiselle. Saan varmuuden ja toivottavasti mielen rauhan. Ultraa lupasi ottaa eli taidan nähdä mein pikkasenki pitkästä aikaa =)
no kun niillä on muitakin potilaita. ei ole kyse välttämättä tökeryydestä vaan siitä, että päivystävä lääkäri on joutunut johonkin kiireelliseen työtehtävään ja silloin niiden aika, joilla ei hengenhätä ole ajat venyy. ei ne ilkeyttään tätä tee. sitä paitsi sieltä löytyy varmasti sänkyjä missä voi pötköttää ja odottaa. mutta ihan hyvä että olet saanut ajan sinne yksityiselle.

joo mä ymmärrän että omasta asiasta on kova huoli, mutta kun niitä ihmisiä on kymmeniä joilla on lääkärin tarvetta, se yx lekuri voi ottaa vain yhden potilaan kerralla ja jos tuleekin jotain "oikeeta ongelmaa" silloinhan menee aikataulut sekaisin... pitää osata vähän suhteuttaa asioita eikä aina minä, minä minä

Juu, toki ymmärrän että on muita potilaita.
Inhotti vain tökerö käytös. Ja alunperin minua inhotti jo sekin että vaikka tälläset oireet niin maanantaina sain ajan vasta perjantaille.
Nätistikin kun voi asian ilmoittaa esim. "Ymmärrän toki huolesi ja tule ihmeessä käymään jos tuntuu että tarvetta on. Voi vaan olla aika pitkät jonot." Ei tarvitse heti tympääntyneenä ruveta toitottamaan että jonoa on.
Mutta tämä siis vaan minun mielipide hyvästä asiakaspalvelusta.
Onneksi sain ajan sinne yksityiselle niin ei tarvitse kauempaa enää kärvistellä epätietosuudessa ja saan varmasti kunnollista asiakaspalvelua. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tyssy:
Ei tuo minusta kovin tökeröltä kuulostanut. Täti vain varoitti, että jono on pitkä ja voit kipeän selkäsi kanssa joutua istumaan kauan aikaa.

ei tuo minustakaan mitään tökeröä ollut.ihan normaalilta kuulosti.kannattaa lopettaa stressaaminen ja rauhoittua.mulla ollu kans supistuksia joka raskaudes jo aikases vaihees ja ihan ajallaan on syntyneet.ja kipeitä olivat,kävin äippäpolilla seurannassa.

*muoks* kuin tää tälleen tuli...

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:

ei tuo minustakaan mitään tökeröä ollut.ihan normaalilta kuulosti.kannattaa lopettaa stressaaminen ja rauhoittua.mulla ollu kans supistuksia joka raskaudes jo aikases vaihees ja ihan ajallaan on syntyneet.ja kipeitä olivat,kävin äippäpolilla seurannassa.

Joo, en mie näistä stressaa kun vaan saan tietää että onko siellä kohdunkaulalla tapahtunu mitään muutosta nyt vai pysähtykö lyheneminen siihen mitä viikko sitte oli ;)
Vaikka kyllä miua ärsyttää jos postilaatikolla käyminen saa vatsan kiristymään ihan synnytykseen asti, mut tosiaan...
Toivon että minäkin pääsisin sinne seurantaan niin kuin sinä. Helpottaa se toki miuakin jos tilanne OTETAAN VAKAVASTI ja sitä SEURATAAN mutta tää etten itse tiedä yhtään missä mennään otti vaan aivoon.

:wave:

Joo, en mie näistä stressaa kun vaan saan tietää että onko siellä kohdunkaulalla tapahtunu mitään muutosta nyt vai pysähtykö lyheneminen siihen mitä viikko sitte oli ;)
Vaikka kyllä miua ärsyttää jos postilaatikolla käyminen saa vatsan kiristymään ihan synnytykseen asti, mut tosiaan...
Toivon että minäkin pääsisin sinne seurantaan niin kuin sinä. Helpottaa se toki miuakin jos tilanne OTETAAN VAKAVASTI ja sitä SEURATAAN mutta tää etten itse tiedä yhtään missä mennään otti vaan aivoon.

en mä siellä kamalan tiuhaan käynyt,oisko kerta kuukaudessa.kerran olivat sitä mieltä että vuodelepoon sairaalaan mutta se ei olisi ollut millään mahdollista meille.joten kotona olin koko ajan.
ei se auta muuta kuin ottaa ihan iisisti vaan =)

en mä siellä kamalan tiuhaan käynyt,oisko kerta kuukaudessa.kerran olivat sitä mieltä että vuodelepoon sairaalaan mutta se ei olisi ollut millään mahdollista meille.joten kotona olin koko ajan.
ei se auta muuta kuin ottaa ihan iisisti vaan =)

Onpa hassu ketju ku on sinisellä koko ajan :ashamed:
Mutta siis joo ... kun nyt pääsen edes tämän yhden kerran ;) saan tietää kuinka pieni siellä voi ja mikä on tilanne kohdunkaulalla niin helpottaa huomattavasti. Ja saan sitten selkeät ohjeet siitäkin mitä hommia tulisi välttää.

Tuntuu vaan että sinne iltaan on ikuisuus *huoh* :D

Onko neuvola ottanu susta yleiset infektionäytteet (ureaplasma, bakteeriviljely, klamydia ja pissanäytteet)? Noi kaikkihan voi myös aiheuttaa supisteluja.

Ainakin meidän sh-piirin sairaalassa on yleissääntö, että alle 22 viikkoisia raskauksia ei oteta sairaalaan lepohoitoon, koska tosiasiahan on, että jos synnytys noilla viikoilla käynnistyy, ei lapsella ole elinmahdollisuuksia, mikään ei toki estä kotona lepäämästä ja sairauslomallahan tuollaiset äidit useimmiten ovat!
Tiedän, että tuo kuulostaa tylyltä, mutta johonkin on aina raja vedettävä...

Toki jos selkeästi supistelee, niin tutkittavahan se tilanne on, mut noi inf. näytteet on kuitenkin se, mistä kannattaa aloittaa

Toivottavasti pääset tutkimuksiin ja tilanteeseen löytyy hoito ja olosi helpottuu!!

Pissanäytteen vein tänään kun lääkäri sieltä naistenpolilta eilen aamulla pyysi sen viemään, muita kokeita ei ole otettu.
Sairaslomalla olen, ja luultavasti töihin ei ole enää palaamista. Mutta ihan sama jos se on sikiölle parasta. Illallahan sen saan tietää että missä määrin mitäkin hommia kannattaa rajoittaa. Eilisen päivän olin sängyssä ja tänkin päivän oon ottanu tosi rauhassa.
Saas nähdä kuinka tää tästä jatkuu sitten. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onko neuvola ottanu susta yleiset infektionäytteet (ureaplasma, bakteeriviljely, klamydia ja pissanäytteet)? Noi kaikkihan voi myös aiheuttaa supisteluja.

Ainakin meidän sh-piirin sairaalassa on yleissääntö, että alle 22 viikkoisia raskauksia ei oteta sairaalaan lepohoitoon, koska tosiasiahan on, että jos synnytys noilla viikoilla käynnistyy, ei lapsella ole elinmahdollisuuksia, mikään ei toki estä kotona lepäämästä ja sairauslomallahan tuollaiset äidit useimmiten ovat!
Tiedän, että tuo kuulostaa tylyltä, mutta johonkin on aina raja vedettävä...

Toki jos selkeästi supistelee, niin tutkittavahan se tilanne on, mut noi inf. näytteet on kuitenkin se, mistä kannattaa aloittaa

Toivottavasti pääset tutkimuksiin ja tilanteeseen löytyy hoito ja olosi helpottuu!!

nuo kaikki näytteet muuten otettiin multakin silloin kun supisteli.olin äippäpolil odotushuoneesa kun kätilö tuli siihen kovaan ääneen höpöttää et pitää klamydia testata,vähän suututti kun odotushuoneessa porukkaa |O ja eihän ne taas tienny et miks pitää klamydia testaa.mut mulla oli kaikki sillo ok noissa.
ihan totta tuo vieraan kirjoitus.

Koskahan miusta noi näytteet sitte otetaan ??
Tänään ku käyn siellä lääkärillä niin siihen kuuluu ultra ja hinta on 81? ... Täytyy sitte toivoa että eivät siellä tuosta vaan rupea niitä kokeita ottamaan, en oo ihan hirveitä summia rahaa sinne mukaan varannu :ashamed:

Lohduttavaa kuitenkin, että pääset sinne äippäpolille sitten kun nuo vaadittavat 22 vkoa on täynnä? Siellä parempi kohtelu ja palvelu. Eikä siellä kovin tarvitse odotella, yleensä, sitä omaa aikaa. Siellä ainakin pääsee lepäämään jos ei pysty istumaan. Yksi juttu tuli mieleen; pitkät autoreissut on parempi unohtaa kokonaan tän raskauden ajaksi... Äippäpolilla asiasi otetaan sen vaatimalla vakavuudella eikä asioita vähätellä. Levollista mieltä Sinulle, Loka!

Nyt alkaa meneen jo sairaalloisen stressauksen puolelle tuo sun touhus, ei ole ihmekään jos supistaa ja vaivoja on, kun koko ajan niistä täällä toitotat. kyllähän jokainen mielessään pahentaa asioita, jos vaan haluaa. mikset sä mennyt sinne polille jonottaan? kun siellä sua hoidetaan muutenkin... suotta makselet yksityiselle, nyt olisit varmasti jo päässyt lääkäriin jos sillon aamulla olisit mennyt jonottamaan. sänkyjä siellä varmasti on!

Alkuperäinen kirjoittaja Bonita:
Lohduttavaa kuitenkin, että pääset sinne äippäpolille sitten kun nuo vaadittavat 22 vkoa on täynnä? Siellä parempi kohtelu ja palvelu. Eikä siellä kovin tarvitse odotella, yleensä, sitä omaa aikaa. Siellä ainakin pääsee lepäämään jos ei pysty istumaan. Yksi juttu tuli mieleen; pitkät autoreissut on parempi unohtaa kokonaan tän raskauden ajaksi... Äippäpolilla asiasi otetaan sen vaatimalla vakavuudella eikä asioita vähätellä. Levollista mieltä Sinulle, Loka!

Joo, sitä kovasti olen miettiny ja laskenu et koska pääsen ä-polin puolelle. Sinne asti kun pärjäisi ihan tällä rauhallisesti ottamisella.
Tuntuu tosi kamalalta pelkkä ajatus siitä että kuulun naistenTAUTIENpuolelle vaikka olen raskaana eikä se tunnu miusta taudilta vaikka kipeää tekeekin. Mutta toki ymmärrän että jossain se raja on mentävä ettei ihan alkuraskaudesta ihmiset pöllähtele sinne ä-polille.
( sanoin vaan ettei kukaan pääse piikittelemään ;) )

Täytyy sinnitellä kuutisen viikkoa vielä :/ sit ois viikkoja 22+5 ...

Naistentautien puolella jouduin itsekin ravaamaan ens alkuun, molemmissa raskauksissa. Supparit alkoivat molempien lasten kohdalla ennen tuota 22 vkoa.... Kyllähän äippäpolilla homma hoituu eri tavalla.

Yhteistyössä