Sokeri koholla kolmella plussalla, rv 30. Mitäs on odotettavissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eka raskaus ok.

Nyt tokassa yllättäen oli rv 30 sokerit koholla kolmella plussalla ja lähete sokerinrasitukseen (pääsen sinne ens viikolla). Paino on noussut älyttömästi verrattuna edelliseen raskauteen, lisäksi janottaa ja pissattaa. Painoindeksi ennen raskautta oli 24.

Mitäs on odotettavissa jatkossa? Voiko sokerirasituskoe olla ok, vaikka jopa kolme plussaa virtsassa?

Kokemuksia kaipaisin, kiitti!

Mulla oli ok rasitus, vaikka sokerit kolmella plussalla. Olin aamulla juonut appelsiinituoremehua reilusti, niin siitähän se tuli. Sen jälkeen ei ollut kun en neuvola aamuina juonut sitä.

mulla oli kerran sokerit ++++ ja siitä asti oonki piikittäny joka aterian jälkeiset verensokerit, välillä pikkusen koholla, mut koitetaan ruokavaliolla sitkutella ettei tarviis alkaa piikittää insuliinia kun tuo synnytys on ihan nurkalla jo.

Suvussa ei ole mitään diabetesta, ei ykköstä eikä kakkosta. SF mitta pompsahti yli käyrien. On menny ihan yläkäyrällä tähän asti ja nyt meni yli. Eli SF mitta nyt 32 cm, rv 30.

Voisko kuitenkin olla vain niin, että munuaiset päästi sokeria läpi ja tuleva sokerinrasitus ois ok? Pissani on muuten haissu makealle ja pahalle jo pitkään, mutta aiemmin ei pissatestissä ole sokeria ollu.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
mulla oli kerran sokerit ++++ ja siitä asti oonki piikittäny joka aterian jälkeiset verensokerit, välillä pikkusen koholla, mut koitetaan ruokavaliolla sitkutella ettei tarviis alkaa piikittää insuliinia kun tuo synnytys on ihan nurkalla jo.

Nousiko sullaki paino sit paljon?

http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=5291

- ruokavalio
- liikunta
- verensokeriseuranta monta krt päivässä
- äitiyspolikäynnit
- jos ei auta niin lääkitys (tabletti tai insuliini)

Yhteistyössä