Sokeri, vilja, maito pois - mitä jää jäljelle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nuunuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28144953]Et ilmeisesti tiedä, että maitotaloustuotteet ovat pitkälle jalostettuja?[/QUOTE]

ovat, mutta kalsium ei nitä ole mihinkän hävinnyt. Toki kannattaaostaa tilamaitoa jos shiihen on mahdollisuus. kalsium eiole maidota hävinnyt mihinkään.

viljatuotteitakaan ei tarvitse jättää pois, jos käyttää täysjyvää. Niistä saa kuitenkin helpoiten kuitua. Kasvisten kuitu ei riitä. Esim. kaurapuuro on hyvä kuidun lähde, eikä lihota

Noo, on meitä joiden mahaa/ suolta ne niin terveelliset viljat ärsyttävät...
Itse olen elämäni kunnossa kun syön mahd. vähän viljaa. Kasviksista saa kuituja enemmänkin.

Ihan itse etsittyä tietoa, ei ne lääkärit jumalia kaikessa ole ;-)

Noo, on meitä joiden mahaa/ suolta ne niin terveelliset viljat ärsyttävät...
Itse olen elämäni kunnossa kun syön mahd. vähän viljaa. Kasviksista saa kuituja enemmänkin.

Ihan itse etsittyä tietoa, ei ne lääkärit jumalia kaikessa ole ;-)

kyllä se läkäri kuitnekin teitää enemmän, itse ei kannatta oman terveydne uhalla alkaa mihinkään

Maito, sokeri ja vilja pois. Se kyllä mutkistaa varsinkin ulkona syömistä aika paljon. Mutta jäljelle jää onneksi vielä pitkä lista:

Kaikenlaiset lihat, kalat ja erilaiset merenelävät
Hirssi, tattari, quinoa, maissi
Kaikki vihannekset: porkkana, peruna, kaali,punajuuri, palsternakka, lanttu, nauris, selleri, varsiselleri, fenkoli, munakoiso, tomaatti, kesäkurpitsa, sipulit, purjo, kurpitsa, kurkku, salaatit jne jne jne
Hedelmät: omena, appelsiini, banaani, kiivi, mango, greippi, ananas, persikka, päärynä jne jne jne
Marjat
Pähkinät, siemenet: saksan-, hassel-, cashew-, para-, pekaanipähkinät jne, auringonkukan, seesamin, kurpitsan jne siemenet
Linssit, herneet, pavut

Maitotuotteita kovasti kaivatessaan kannattaa tutustua soija- tai kauravalmisteisiin. Esim. yosan kaurajogurtti on todella hyvää (siis jos kaura viljoista käy! jos ei, niin sit tää ei tietenkään oo vaihtoehto) on myös kaura- ja soijamaitoja ja kermoja

Hirssistä tulee maultaan hyvä ja mieto puuro. Sen voi keittää hyvin soijamaitoon. Hirssihiutaleita näyttää olevan todella monessa kaupassa.

Ap: Saatko käyttää mitään viljoja, vai onko vain "kotimaiset" rajoitettu. Jos saat käyttää muita viljoja, on minulla varmaan useampi maidoton, ei sisällä kotimaisia viljoja -ohje sinulle.

Maito, sokeri ja vilja pois. Se kyllä mutkistaa varsinkin ulkona syömistä aika paljon. Mutta jäljelle jää onneksi vielä pitkä lista:

Kaikenlaiset lihat, kalat ja erilaiset merenelävät
Hirssi, tattari, quinoa, maissi
Kaikki vihannekset: porkkana, peruna, kaali,punajuuri, palsternakka, lanttu, nauris, selleri, varsiselleri, fenkoli, munakoiso, tomaatti, kesäkurpitsa, sipulit, purjo, kurpitsa, kurkku, salaatit jne jne jne
Hedelmät: omena, appelsiini, banaani, kiivi, mango, greippi, ananas, persikka, päärynä jne jne jne
Marjat
Pähkinät, siemenet: saksan-, hassel-, cashew-, para-, pekaanipähkinät jne, auringonkukan, seesamin, kurpitsan jne siemenet
Linssit, herneet, pavut

Maitotuotteita kovasti kaivatessaan kannattaa tutustua soija- tai kauravalmisteisiin. Esim. yosan kaurajogurtti on todella hyvää (siis jos kaura viljoista käy! jos ei, niin sit tää ei tietenkään oo vaihtoehto) on myös kaura- ja soijamaitoja ja kermoja
ja maksavat moninkeratisen normaalin maitoon. ja varmasti mauss ahuomaa. Myöskn soijatuotteita en käyttäisi jatkuvati ainakan lapsilla.

kyllä se läkäri kuitnekin teitää enemmän, itse ei kannatta oman terveydne uhalla alkaa mihinkään

Lääkärit on usein sairauksien asiantuntioita ei välttämättä terveyden. Ja kyllä ihmisten elimistöt toimii monestakin syystä vähän eritavalla toiselle sopii paremmin toinen ruokavalio kuin joku toinen. Lääkäri ei sitä pysty sanomaan miten juuri minun elimistöni reakoi tiettyyn ruokavalioon, jos ei puhuta ihan äärimäisyyteen viedystä ruokavaliosta joka ei sisällä kaikkia ravintoaineita.

Kalsiumia saa kyllä muualtakin kuin maidosta vaikka se hyvä kalsiumin lähde onkin mm. lehtivihanneksista, kaloista ja esim. seesaminsiemenissä on kalsiumia.

Ei nyt ihan moninkertaisesti, mutta maksavat toki enemmän. Mutta jos on tuollainen tilanne, ettei maitotuotteita voi käyttää, niin silloin niitä ei voi käyttää, vaikka ne oliskin halvempia kuin jokin muu...
Sun tilanteesa se on OMA Valinta, ei lääkärin määräämä asia.

Mikä ihmeen palvomiskohde sinulla on lääkärit? Meinaatko ihan tosissasi, että nykyään fiksut ihmiset eivät itse pysty ottamaan asioita selville?

Mikä ihmeen palvomiskohde sinulla on lääkärit? Meinaatko ihan tosissasi, että nykyään fiksut ihmiset eivät itse pysty ottamaan asioita selville?
k eri asia on ottaa selvää kuin vai alkaa yhtäkkiä noudattamaan jotkain huhaadietiä, koska itse epäilent tämmöistä. useinsiinå tekee van hallaa itselleen, esim karppausinot on mennyt yli. Kyllä minäkin syän mahdollisismman vähän pottua ja valkoista viljaa, mutta kokonaane en nitä jätä pois ruokavaliostani, oska mutemu vatsa ei toimisi. PAri kolme palaa leipää päiväsä on sulistonki kananlta hyvä juttu. parempi kuin kokonaan leivättömyys.

Lääkärit on usein sairauksien asiantuntioita ei välttämättä terveyden. Ja kyllä ihmisten elimistöt toimii monestakin syystä vähän eritavalla toiselle sopii paremmin toinen ruokavalio kuin joku toinen. Lääkäri ei sitä pysty sanomaan miten juuri minun elimistöni reakoi tiettyyn ruokavalioon, jos ei puhuta ihan äärimäisyyteen viedystä ruokavaliosta joka ei sisällä kaikkia ravintoaineita.

Kalsiumia saa kyllä muualtakin kuin maidosta vaikka se hyvä kalsiumin lähde onkin mm. lehtivihanneksista, kaloista ja esim. seesaminsiemenissä on kalsiumia.
nopeimin sen sa maidosta, sen tarvittavan määrän tia ista maitovalmistieta. pari lasia riitää jo, mutta nitä viaeksia saa syödä kilokaupalla siehn verrattuna.

Jos ihminen voi paremmin ja on ilman jatkuvia vatsakipuja maidottomalla, viljattomalla ja sokerittomalla ruokavaliolla, niin totta kai hän silloon noudattaa tuota ruokavaliota. Sanokoot joku täällä palstalla mitä tahtoo.

Mä tiän usiemman ihmisen joka on vuosia kärsiny jatkuvista mahakivuusta ja kas kummaa maidoton ja viljaton ruokavalio on vieny kivut pois... Kuka ny ehroon tahroon syö sellaasta ruokaa josta tulee kipuja tai muita oireita? Joo oma valinta, mutta järkevä sellaanen.

Ei se maito mikää autuus oo ja ainoa kalsiumin lähde ja tuo pitääs erään kokinki tietää. Maitoa ei juoda moneskaa maas samalla tavalla ku Suomes jossa maito on joillekin joku pyhä lehmä.

100 g tuotetta kalsiumia saa mm. seuraavasti

maito 120 mg
juusto n. 800 mg
seesaminsiemenet 640 mg
nokkonen 600 mg
soijajauho 240mg
hasselpähkinät 140 mg
silakka 360 mg

mut protskua ei noista juurikaan saa ja protsku on tärkeä. proteiiia saa maidosta nopeasti ja rasvattomasta maidosta ei edes rasvaa tule. PAri kolme maitoa treenin jläkeen on PARAS palautusjuoma, parempi kuin urheiliujuomat

[QUOTE="vieras";28145433] k eri asia on ottaa selvää kuin vai alkaa yhtäkkiä noudattamaan jotkain huhaadietiä, koska itse epäilent tämmöistä. useinsiinå tekee van hallaa itselleen, esim karppausinot on mennyt yli. Kyllä minäkin syän mahdollisismman vähän pottua ja valkoista viljaa, mutta kokonaane en nitä jätä pois ruokavaliostani, oska mutemu vatsa ei toimisi. PAri kolme palaa leipää päiväsä on sulistonki kananlta hyvä juttu. parempi kuin kokonaan leivättömyys.

Montako sanaa osasit kirjoittaa oikein?

mut protskua ei noista juurikaan saa ja protsku on tärkeä. proteiiia saa maidosta nopeasti ja rasvattomasta maidosta ei edes rasvaa tule. PAri kolme maitoa treenin jläkeen on PARAS palautusjuoma, parempi kuin urheiliujuomat

Mutta koita ny tajuta, että moni ihminen voi paljo paremmin ilman maitoa. Miks kärsiä kivuusta sen takia, että tulee varmasti juotua sitä jumalaista maitoa!

Ei hyvää päivää taas...

Okei, mun urheilijanuoreni vetäisee pari banaania ja vettä, aivan sama vaikutus. Mitäpä opimme tästä? No sen, että konstit on monet.

[QUOTE="vieras";28145622]Pystytkö millään käsittämään, että proteiinia saa esim. kanasta? Yleensä ihmiset sentään syö jotain päivän mittaan.[/QUOTE]

Kyllä maito riittää.

:xmas:

[QUOTE="vieras";28145433] k eri asia on ottaa selvää kuin vai alkaa yhtäkkiä noudattamaan jotkain huhaadietiä, koska itse epäilent tämmöistä. useinsiinå tekee van hallaa itselleen, esim karppausinot on mennyt yli. Kyllä minäkin syän mahdollisismman vähän pottua ja valkoista viljaa, mutta kokonaane en nitä jätä pois ruokavaliostani, oska mutemu vatsa ei toimisi. PAri kolme palaa leipää päiväsä on sulistonki kananlta hyvä juttu. parempi kuin kokonaan leivättömyys.

Ei kai se maha toimi jos syö rasvatonta ruokaa. Kun syö tarpeeksi rasvaa ja kasviksia ni maha toimii ilman viljakuituja tai kuitulisiä.

Jos maitoa et voi käyttää, voitko hapanmaitotuotteita. Jos mahakivuista on kyse, auttoi minulla viljatuotteiden, SOKERIN, ja raa-an maidon pois jättö. Aamupalaksi oli parasta syödä jugurtti-rahkaa puolukalla. Hapanmaitotuotteilla kun saa nopeita ja helppoja välipaloja. Myöskään hedelmät eivät selvästikään käy ruokavaliooni. Mahavaivat kun palaavat heti kun syön esim. banaania, viinirypäleitä tai sitrushedelmiä. Omenan saatan joskus jugurtin kanssa syödä ilman seurauksia. Myös hiivaton ruisleipä pieninä annoksina 1-2 kertaa päivässä menee nykyään. Mutta vain puolikas siivu kerrallaan. Enempää en ole vielä uskaltanut syödä.

Yhteistyössä