Sokeri, vilja, maito pois - mitä jää jäljelle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nuunuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kasvikset, liha, kala, sienet, pähkinät, siemenet, idut, pavut, linssit, kananmuna, soijatuotteet, kookosmaito, marjat ja hedelmät jos niiden sokeri ei haittaa...

Jäähän sitä vaikka mitä, ongelma lienee se että jos on tottunut siihen että maito- ja viljatuotteita on (lähes) joka aterialla, on vaikea keksiä mitä söisi kun mikään niistä perinteisistä ei enää käy. Itse en tällä hetkellä noudata mitään ruokavaliota, mutta syön kasvispainotteisesti ja ap:n dieetin noudattaminen ei tässä vaiheessa olisi ongelma, kun jo nyt moni laittamani ruoka täyttäisi nuo kriteerit. Juustoja tulisi ikävä kun niitä käytän paljon :) Joskus kun aloin vähentää esim. viljatuotteita ja perunaa, oli aluksi välillä vaikea keksiä että mitä laittaisi ruuaksi. Vaihtoehtoja on runsaasti, kerää vaikka netistä reseptejä ja tutustu pikkuhiljaa erilaisiin uusiin raaka-aineisiin.

Uusiin makuhin voi totutella pkkuhiljaa aluksi vaikka piilottamalla vain pieniä määriä muun ruuan joukkoon. Mun mies esimerkiksi ei ennen syönyt kypsennettyä parsakaalia, kukkakaalia ym. kasviksia, mutta aloin lisätä niitä pieninä paloina kastikkeisiin ja nykyään syö niitä jo ihan sellaisenaan. Ja mikään pakkohan kasviksia ei ole syödä kypsennettynä, raakanahan ne on terveellisimmillään, mutta oma ruuanlaitto helpottuu huomattavasti jos pystyy käyttämään silloin tällöin pakastealtaan vihanneksia.

tuosta maidosta vielä, Suomi on yksi harvoja maita jossa vielä aikuisiässä jotkut vetää maitoa "raakana", joka ei ole kovinkaan suositeltavaa. Paljon Suomen vatsavaivoista johtuu juuri tuosta aikuisiän maidonlipittämisestä.

[QUOTE="vieras";28145433] k eri asia on ottaa selvää kuin vai alkaa yhtäkkiä noudattamaan jotkain huhaadietiä, koska itse epäilent tämmöistä. useinsiinå tekee van hallaa itselleen, esim karppausinot on mennyt yli. Kyllä minäkin syän mahdollisismman vähän pottua ja valkoista viljaa, mutta kokonaane en nitä jätä pois ruokavaliostani, oska mutemu vatsa ei toimisi. PAri kolme palaa leipää päiväsä on sulistonki kananlta hyvä juttu. parempi kuin kokonaan leivättömyys.

Minä en syö leipää ollenkaan, mitenhän huonosti suolistoni nyt käy. Varsinkin kun maha pelaa paremmin ilman leipää.
Eipä minun ruokavaliossani ole edes paikkaa millekkään leivälle. Syön 2lämmintä ruokaa päivässä, silloin syödään ruokaa, ei leipää. Aamupala on yleensä jogurtti ja omena, ei jaksa syödä leipää, iltapalaksi syön salaattia ja raejuustoa tai ruokaa, ei silloinkaan mahdu leipä mukaan.

Yhteistyössä