SOKERIKLUBI II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja linnea75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ääääääh, söin eilen yhden aika pienen korvapuustin, muutaman karkin ja neekerinpusun :ashamed: En kerralla, mutta päivän aikana kuitenkin ja nyt on taas korvapuusteja sulamassa.. Noooh, en oo terveellistäkään ruokaa unohtanut, olen edelleen syönyt vihanneksia ja muuta "terveellistä ruokaa". Huomen aamul voisin käydä omalla vaakalla mitä se näyttää, ärsyttää kun ei neuvolassa voitu kattoo sitä painoo kun viimeksi katottii sillon kaks viikkoo sitte. Mitäs teille muille??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2006 klo 20:02 Kipinätär kirjoitti:
Jahas. Täällähän on ruuhkaa.
Kivoja uusia nimiä ja kaikkea :)
Skarpattu on! Kävelin tänään sinne turun keskustaan, 6km. Joko kävin leuhkimassa? Vähän yli tunti meni matkaan.
Jos tulette Turkuun käymään niin torin laidalla on ortodoksinen kirkko, sen takaa pääsee sisälle tloon jossa on mm tohtoritalo/mehiläinen jonka alakerrassa on ELIKSIIRI niminen kahvila.
Siellä on uskomattoman hyviä kana- ja lohisalaatteja, herneenversoja ituja (ne pienet valkoset on oikeesti tosi hyviä) rahkaa tuorepuuroa keittoja jne jne. Ruoka otetaan lautaselle ja punnitaan. Tänään meni alle 5 ? lautanen ja nälkä lähti. Jäkkäriksi puolukka rahka ja kahvi :p Eikka oli rattaissa mukana ja hän söi (kuten aina tuolla) Lohi piirakkaa ja jälkkäriksi puolet mun rahkasta. Ens viikolla uusiks. Noilla ruuilla muuten pysyi nälkä pois monta tuntia.
Saas kattoo mitä huomenna on paino :\|
JA tää elvistelyhän ei siis ollut asian vierestä? Ruoka ja laihis kuuluu yhteen eikös juu ;)

Parantukaa hei kaikki ketkä olette kipeinä.
Kuullaan taas.
Oli kiva "nähdä teitä"

Kipsu has left the forum, but she'll be back :D

ei yhtään asian vierestä, päästiinpähän myökii hengessä tuohon eleganttiin ja uniikkiin kahvilaan. eikä tullut kalliiksi. Turku on ihana kaupunki!!!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2006 klo 23:05 Darelbeida kirjoitti:
:whistle: ..mansikki tul yökyllään.. ;)
miulla koski niin kovasti tuohon oikeelle puolelle ohimoon että heräsin..no isi oliki poistunu kaverilleen kattomaan jotaki oman kileistään dokkaria viime maanantaista..ja oli jättäny terassin oven auki.. :o !!

Ei siinä muuta kun että meille meinas tulla sitten kaks lemmikkii.. ekaks ovella loikki sammakko :o ..joka ei saanu ovee auki..ONNEKS..ja kun sitten aloin soittaa isille että ookko vaan käymäs autolla vai jossain niin meinas tulla joku lähitienoon kissa sisälle..

lopulta leikkas miul, mansikil, nii paljo että osasin laittaa oven kiinni :D ..mie muuten kävin äskun omal vaakal ja se näytti 98kg..

elkää viel onnitelko.. se vaaka näet on *kuollu* kuten mein ens viikolla 8v täyttävä likka asian ilmoitti...eli paino voi olla oikeest sen 100 tai jopa yli...mut miust pääasia on että ei koskaan enää kolmee ykköstä vierekkäin!!

sen vielä tästä pää kipeestä.. miul ei oo muissa raskauksissa ollut tätä ohimoon koskemista ku just siinä onnettomassa mikä meni kesken :(
sen takia mie oon nii hötkyllään..eikä nuo panadolit enää auta..soitan aamulla teveyskeskukseen ja kysyn kantsisko *pommittaa* neuvola tätilt lähete äippäpolille..kun ne tietää miun tapauksen ja osaa arvioida tarviinko tiukempia syynejä päätutkimuksiin liittyen..no se on huomisen onkelma..

-kipinätär- it's like reading in finnish when I read in english...juu eli siirto karjalainen luulee olevansa maailman nainen kun osaa 'vähän' enklantii :laugh: ..se on tuo mein (miun ja ukkoin) arki kieli...tuo enklanti, johon on sit sotkettu arabiaa välilöihi..nii ja suomee kans..

miulla meni kanssa yksi raskaus kesken, eikä silloin ollut hedareita. mutta oli kyllä sitten tietty sen itkemisen paljuuden takia.

ok, pointti, että sitten odottaessani tuota pientä karjua, joka onneksi koisailee (viime yön muuten ilman tissimaitoa! ihan oma-aloitteisesti) tuolla viereisessä huoneessa, niin koski ja lujaa ja kovaa ja voi ei! eikä siis ollut rd;n lisäksi mitään kuvallista ongelmaa.

ai niin, mie olin jo keksinyt, että sie olet yksi miun vanha tuttu. siis lapsilukua ynnäilin. ja sitten sitä ollaankin arabiankielisen kanssa naimissa (olen muuten kerran yrittänyt opiskella sitä, ei tällä kielipäällä ja niilla kirjaimilla). ossaan mie sanoo, saleen ailekum tai jottain sinne päin, kun miun broidi asuu Arabiassa. B)

täällä alkaa flunssa nähtävästi väistyä (siirtymässä miusta vauvaan):ashamed:

eikä pitäisi ennää näillä lukemilla painosta valittaa, mutta minkääs sitä luonnolleen voi eli meinaa taas nousta, kun ei ole päässyt edes kärryjä työntämään tässä taudissa. mutta

uuteen nousuu siskooooot!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.09.2006 klo 07:14 Seltsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.09.2006 klo 06:36 Kipinätär kirjoitti:
Missä seltsu?

Seltsu potee morkkista!! :kieh: :kieh:

SÄÄ VAI? Sähän oot kohta niin laiha että huuhtoudut ammeen viemäriin jos et nouse ennen tulpan nostoa pois :) Vähän niinkun toi meitin linneakin, joka on ollut turussa syömässä... ELIKSIIRISSÄ :)

MAISTOITKO LOHISALAATTIA? :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.09.2006 klo 20:03 Kipinätär kirjoitti:
SÄÄ VAI? Sähän oot kohta niin laiha että huuhtoudut ammeen viemäriin jos et nouse ennen tulpan nostoa pois :)

:laugh: Juu ihanniin varmaan. Tää viikko on syömisten kannalta menny ihan överiks, ja viime viikonloppuna olin lauantaina viihteellä, enkä oo ollu sellasessa kunnossa viimeks ku varmaan joskus 19-vuotiaana... :ashamed:

Mut eilen kävin sauvomassa tunnin verran illalla, ihan hikimärkänä painoin kuin hirvi!!! :D Oli ihanaa! :)

:heart: :heart: :heart: :D :D :D ....ja kaikille tiedoks eilen olin nii häpi että söin fazerin sinisen suklaalevyn KOKONAAN JA IHAN *YKSIN*

mie sain voltaren injektion lihakseen ja panacodia kotiin.. kaikista helpottavin asia kuitenkin oli kun lääkäri vahvisti raskauden ja ultras näky 'siitiäinen' joka oli tasan 11viikkoo ja sydän löi :heart: :heart: :heart:

ARVATKAA helpottiko! Kätilö viel anto neuvot miten syön tänään kun huomenna on se sokerirasitus...

Nyt mie meen laittaa puurot pöytään..

jos mie en ookkaan 'oikee tuttu-kaveri' nii voisinha mie Linnea olla vaik leikisti ... ;) ..

kaikki tääl tuntuu enemmän miun oikeilt kavereilt ko tuo ainokaine joka asuu 45 min kävelymatkan pääs..se on sellane 'ikuine teini' vaik onkii 35 niiko mie ja hälki on jo 4 lasta.. mut ko ei oo yhtää ko aikuine..

:wave: kivaa päivää kamut! :D :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 07:20 Darelbeida kirjoitti:
:heart: :heart: :heart: :D :D :D ....ja kaikille tiedoks eilen olin nii häpi että söin fazerin sinisen suklaalevyn KOKONAAN JA IHAN *YKSIN*

mie sain voltaren injektion lihakseen ja panacodia kotiin.. kaikista helpottavin asia kuitenkin oli kun lääkäri vahvisti raskauden ja ultras näky 'siitiäinen' joka oli tasan 11viikkoo ja sydän löi :heart: :heart: :heart:

ARVATKAA helpottiko! Kätilö viel anto neuvot miten syön tänään kun huomenna on se sokerirasitus...

Nyt mie meen laittaa puurot pöytään..

jos mie en ookkaan 'oikee tuttu-kaveri' nii voisinha mie Linnea olla vaik leikisti ... ;) ..

kaikki tääl tuntuu enemmän miun oikeilt kavereilt ko tuo ainokaine joka asuu 45 min kävelymatkan pääs..se on sellane 'ikuine teini' vaik onkii 35 niiko mie ja hälki on jo 4 lasta.. mut ko ei oo yhtää ko aikuine..

:wave: kivaa päivää kamut! :D :wave:

Ekana: Hienoa että Seltsu on "tuulettunut/tanut kunnolla" Mikään herätä niin kun ittensä nolaaminen vanhojen tuttujen edessä :D
Ei maiskaan, kunhan kiusaan. Mä olin kanssa pitkästä aikaa baarissa puoltoista kuukautta sitten ja typeryyksiähän sitä tuli tehtyä..:/

Ja sitten tähän ASIAAN *vetää keuhkoihin ilmaa* FATSERIN SINISIÄ EI TÄST EDES SYÖDÄ, VAAN NE LUOVUTETAAN SUOSIOLLA KIPSULLE "säästöön"! Kai tää nyt tuli kaikille selväksi :D :D :D

Onko Linnean perheessä yhtään parannuttu? Kurjaa kun pikkaset on kipeinä :hug:

JA moi kaikille :wave:

Voi Darelbeida kun ihanaa :hug: Mahtavaa et siellä on pieni ihmisenalku :heart:

Tänään en syö mitää herkkuja kun huomenna on pikkuveljen 19-vuotissynttärit ja mennään sinne illaksi, minun mies ottaa olutta sun muuta hänen kanssaan ja minä otan meidän äipän kanssa sitten lightlimsaa ja jotain herkkua, tehdää varmaa pizzaa (mut vähärasvaisesta jauhelihasta ja juustosta :D ) ja jotain muutakin herkkua vähän. Haittaakohan tuo mitään jos ei kovin ahmimalla ahmi noita herkkuja? Kun maanantainahan sitten saan tietää kaikki ruokavaliot tarkemmin. Tuli tässä mieleen kun ollaan miehen kans molemmat 24-vuotiaita nyt, ja vauvaa alettii yrittämään 22 vuotiaana niin ihan hyvä, että ei ootettu kovin "vanhoiksi" kun ei ollutkaan niin itsestään selvää tuo tärppääminen. Jos ja kun halutaan useampi lapsi niin eihän sitä tiedä kuinka kauan aina joutuu yrittelemään.

Mutta Mansikille vielä isot halit ja oli sulla kyllä suklaajuhlaan aihettakin :D

Ihanaa, Dare, ihanaa!!!!! :) :) :) :) :) :)

Korjaus Kipsun tekstiin: Suklaita ei anneta Kipsulle, vaan ne viedään suosiolla pihalle oravien syötäväksi, samoille oraville, joilla on ollut meidän perheen tutit viimeisen 3 viikon ajan - on muuten mennyt yllättävän hyvin! :D

voi argh...
meillä flunssassa sit nyt koko perhe. esikko oli tosi kipeenä viime yönä. räkää tulee ni paljon et meinaa tukehtua siihen... :(
mä kun just oon yrittäny et nyt aletaan kunnolla kävelees vaunuilla mut eipä sitä viitti tänään pitkälle lenkille lähtee. vielä ei olla ees ulkona tänään käyty. tiedä mennäänkö edes ku kaikki räkii ja tuuleeki vielä..
dieetti nyt on mitä on, välillä ihan kiltisti kun taas välillä menee ihan penkin alle.. paino onnex ei oo noussu. 69,2 oli aamulla..jospa kesään mennessä pääsis johonki tavoitteeseen =)
asiasta kolmanteen ni mites opetetaan taaperolla miten niistetään? saa vielä jonku poskiontelotulehduksen ku vetää sisään räkää...

..niistämiseen ekaks.. mein 1v6kk..ei kovin hyvin niistä..mut opettelee kovasti..elikkäs annetaan lapselle oma pieni nenäliina ja sitten nuhistaan malliksi ja näytetään omalla liinalla mallia kans ja kun se omatoiminen niistäminen ei aika varmasti vielä onnistu niin sitten avustetaan ja leikitään norsua ja tuhistaan paperiin...no olipa selitys :whistle:

mie mansikki, lupaan ja vannon että en syö suklaata yksin tai muutenkaan...annan vaik niille oraville tai kuha jolleen.. :ashamed:

mie kyl oon sitä mieltä että miun pään yöäpuolel on valomainos jossa lukee*tää täti on satakiloo älä punnitse suotta* kun ei eiliselläkään lääkäri reissulla punnittu...no ens viikol on pakko..kun on se lääkärineuvola ja jos ei punnitse niin mie räjähdän...tai sit otan rennosti ja varaan ajan sairaanhoitajalle jossa ennen kävin...

nyt meen avustaa läksyissä... moi :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.09.2006 klo 20:03 Kipinätär kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.09.2006 klo 07:14 Seltsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.09.2006 klo 06:36 Kipinätär kirjoitti:
Missä seltsu?

Seltsu potee morkkista!! :kieh: :kieh:

SÄÄ VAI? Sähän oot kohta niin laiha että huuhtoudut ammeen viemäriin jos et nouse ennen tulpan nostoa pois :) Vähän niinkun toi meitin linneakin, joka on ollut turussa syömässä... ELIKSIIRISSÄ :)

MAISTOITKO LOHISALAATTIA? :p

eiku mie köyhä olin niinkuin hengessä siun mukana vaan. :D mutta muuten nuorena siellä hillunut, siis Turkus.

Mutta käytiin ihanassa kiinalaisessa ja vetelin koko annoksen (sikana vaaleeta riisivä) eikä tehnyt tiukkaakaan. :p

enkä mie mikkään laiha ole, kun olen vaan sen 158 sentiä pitkä. pitäisi olla viel jottain viitisen killoo vähemmän, että laiha oisin edes paperilla. mutta joskus nuorena painoin 48 kiloo (en halluu enää, kääk) enkä edes silloin ollu mikään luuviulu. miussa on varmaan lihasta niin sikana, ainakin poskissa (pallopää).

kaupasta olisin pitkästä aikaa vaan suklaata mukaan, kaikenlaisia ihan millaisia vaan. ei ole se himottanut aikoihin, joten tulla tupsahteli mieleen, että joskoos oisi viimoin se täti Punainen, miksi niitä menkkoja silleen siveästi kutsutaan.

no, menen tarkistamaan lasten yskimisen taustat ja syyt, osa kaksi. tai sitten vaan surffaan viel, mutta vaikutan kivasti kiireiseltä sanoessani noin. joo, :wave:

Voi, että mulla haluttais herkutella vähän huomenna :/

No, sitä pizzaa tehään ainaki.. Mut sitte niinku vähän karkkia ja suklaatakin.. Ois niin kiva viettää semmonen "perheilta" pitkästä aikaa niin ku äipän ja veljenkin kanssa.. Vaik vanha veli jo onkin mut silti, ottaahan ne olutta mut minä ja äiti juotais vaan lightlimsaa :D Oikein suussa maistuu kaikki ihanat suklaakakut ja fazerin siniset, ja kaikki ihanat karkit :D Oon minäkin taas tsemppaavalla päällä kun haaveilee vaan hyväskästä..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 13:40 Seltsu kirjoitti:
Ihanaa, Dare, ihanaa!!!!! :) :) :) :) :) :)

Korjaus Kipsun tekstiin: Suklaita ei anneta Kipsulle, vaan ne viedään suosiolla pihalle oravien syötäväksi, samoille oraville, joilla on ollut meidän perheen tutit viimeisen 3 viikon ajan - on muuten mennyt yllättävän hyvin! :D

:o
:ashamed:
:'(
\|O \|O \|O

:D
:laugh:

Sekavaa? ;)

Kuule Linnea, tuleeko siitä kylläseks kans kun henkessä mukana syö?
:D :hug:
Menen ens viikon perjantaina 10.30 uudestaan...
Niin hirveesti oli kaikilla asiaa että en tiiä enää mihin kaikkeen piti kommentoida - suklaata ja pitsaa- niistämistä- vaikka mitä.

mun vaaka näytti aamusella tasan 93, meinasin että tulen huomenna elvistellen kertomaan etä alle 93, mutta kun- olen sitten syönyt tänään aika paljon :ashamed:
- parempi elvistellä nyt ja olla huomenna ihan hiljaa :whistle:
Kuullaan taas :wave:

...meil on isillä jääny nää 11/9 dokkarit jääny päälle.. nytkin nauhottaa jotain missä analysoiaan koko touhuu...ja miutko itkettää kaikki ne jotka siin touhus kuoli...jopa niistä *pahiksista* se nuori poika , joka oli lennolla mukana.. harmittaa kun pahikset saa toisten mielen niin sekasin... eikä koko väkivaltasuus ja toisen ihmisen tuhoaminen kuulu tähän islamiin ollenkaan.... :'( :o \|O ...no nyt tuli ihan aiheen vierestä mut ku oli pakko purkaa..... :headwall:

miul on ihan kauhee ähky.. en syöny ees paljon ennen aikarajaa (klo 21, kun huomenna on se sokru..) no mie olin ihan kaks tuntii valmi oksentamaan...tuli niin sellanen olo, että APUA.. :o :x

Miun viisas veli..sairaanhoitaja.. soitti kuulumisia ja mie kerroin ähky olosta..mut en raskaudesta ku se ois soittanu heti äitille ja sota ois ollu valmis...no viisas kommentoi miun oksentamattomuuteen ..*siul siskoin on bulimia oireita..sie syöt nopeesti, ahmit ja oksettaa mut sie uskottelet et on ruuan tuhlausta jos et oksenna vaan kärsit pahanolon...*
No mee ja tiiä sitten...miul joskus on ollu ahmimis kohtauksia..mut ei enäöä yli vuoteen..

jaa miks ekakski..mies lakkas käyttämäst alkomahoolii, ko miun ja miun veljiin isä kuoli..haimasyöpään..ja sit mie joskus n.vuos sitten tajusin että mie oon liian iso että jaksaisin olla olemas...HERTTINEN..mie oin ihan kadoksissa...

sit menin tuonne sairaanhoitajan 'hoiviin' ja ajastaan sit löysin tän klubin..ja nyt, vaik paino voi tietty vähän nousta, niin silti uskon että
TYÖ KAIK KLUBILAISET!!! saattemiut pysymään kaidal tiellä (tai ainaki pientareella :laugh: ) ojaan mie en ahlua kupsahtaa ;)

ja nyt ko mie näin syvällisii aloin aatella nii parempi lähtee nukkumaan ennen ko alan itkee :xmas: :wave:

Hih, täällähän on tunteet pinnassa. :D

Eilen oli masussa semmonen möyryämispäivä et ihan nauratti, tänään taas vähän hiljaisempaa.. Jännää kyllä miten pistää naurattamaan kun toinen vetää jotain ihme rallia tuolla masussa. Niin, mitä te sanotte jos tänään herkuttelen ihan luvan kanssa vähän?? Mietin vaan et mitä se tekee noille sokeriarvoille kun ei ole annettu edes mittaria kotiin.. Jos edes antavat sieltä äippäpolilta, ois hyvä kun ei antais kun minulla on vähän sellainen neulakammo :/ Yritän kovasti kysellä teiltä viisaammilta kokeneemmilta. :)

..sokerirasituksen arvot oli 5.1,8.4 ja 7.2

voisko joku jos muistaa vihjata oliko muut ko paasto metässä...no mie tiiän jo suoraan että ne sanoo "nyt kävi niin että alat seurata diabetesruokavalioo ja uus rasitus jossain 20 viikon kohilla..."

no mitäs siitä..

meil on hulina päällä ko isi ei oo kotona...nii tavallista... :headwall: :D ..

lähen raastamaan porkkanoita...hermot rauhottuu... ;) :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 14:08 Darelbeida kirjoitti:
..sokerirasituksen arvot oli 5.1,8.4 ja 7.2

voisko joku jos muistaa vihjata oliko muut ko paasto metässä...no mie tiiän jo suoraan että ne sanoo "nyt kävi niin että alat seurata diabetesruokavalioo ja uus rasitus jossain 20 viikon kohilla..."

no mitäs siitä..

meil on hulina päällä ko isi ei oo kotona...nii tavallista... :headwall: :D ..

lähen raastamaan porkkanoita...hermot rauhottuu... ;) :wave:

tuo 8.4 on aika korkia. vaan saat sie ne kurriin oikeella ruualla, elähän huoli.

mie olen ihan pihalla mitä olen tänne teille jorissut ja mitä vaan ajatellut kovaan ääneen. eilen kirjoitin paatoksella käynnistä kiinalaisessa, mutta ei ole tietonen pääsikö se viesti tänne klubille asti.

kaikille oli jottain sanomistakin, mutta pää on kuin Haminan taajama, joten mitteehän sitä. eli tervehdystä lapsosilla, miulla kuumetta 38 edelleen, mutta ei menoa jotenkin haittaa. ihan kuin olisi "pieniis" kokoajan. siivottuakin tuli aamulla, joten jotain täytyy olla vialla.

tuolla esikoo kikattaa, että he ovat "lakastuneet" iikk vauva hyökkää

Jos tuo toinen arvo tarkoittaa sitä 1h arvoa sen rasituskokeen jälkee mulla oli se 11.5 kun sen normaalin raja oli 11 (näin itsekin sen lapun). Jännä kyllä miten nuo voi vaihdella paikkakunnittain nuo arvorajat. Paasto oli mulla jotain 4.3 eli normaali mut ne kaks muuta oli sit koholla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 15:06 Viivuska kirjoitti:
Jos tuo toinen arvo tarkoittaa sitä 1h arvoa sen rasituskokeen jälkee mulla oli se 11.5 kun sen normaalin raja oli 11 (näin itsekin sen lapun). Jännä kyllä miten nuo voi vaihdella paikkakunnittain nuo arvorajat. Paasto oli mulla jotain 4.3 eli normaali mut ne kaks muuta oli sit koholla.

niin siis mie en muista mittään, sanottakoon se edelleen kuumehöyryissä. mutta kuitenkin ne rajat on raskaana oleville tiukemmat, kuin meille muille maija meikeläisille. jottain sen suuntaista muistelin.

oli miullakin nuo varsinaisen rasituskokeen arvot aikoinaan korkeemmat (kymppi paukkui,paasto ainoa normaali), mutta sen muistan ihan elävästi, että kerran meillä hajosi auto ja oli pakko vetää mäkkärit ihan perinteiseen malliin. sitten tuli karmeet"sokerihöyryt" ja mittari näytti reipasta kasia. että näin puhtaasi mutu-muistoihin nämä kommentit perustamaan. :D

en tiiä muuten, täyttääkö Dara kuitenkaan rd;n kriteerejä. eikös silloin pitäisi olla muutama arvo ainaskii koholla? SELTSUU? sie muistat nää...

..juu täytän.. :ashamed: .. ei tarvii olla ku yks arvo koholla nii *joutuu* ruokavalio tarkkailuun... ja miul oli se paasto ylläällä...ainaki nii toi miun tuttu kätilö sano..sen pitäis olla jotain 4.7 ja miul oli se 5.1.. :ashamed:

no mitä mie sit tehny..en mittään.. :ashamed: ..mie oon nii tämmöne.. :xmas:

no myö kyl kaupas mentii ihan miun lapun mukkaan..paitsi lapsien karkit..eli rasvaton-sokeriton..ja ukkoin sano että VAHTII ISOLLA V:LLÄ että syön oikein... :heart:

Yhteistyössä