SOKERIKLUBI II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja linnea75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä huomasin kauhukseni jo unohtaneeni kaikki rajat, piti ihan etsiä tietoa... No tässä kuitenkin mitä löysin:

2 t:n sokerirasituskokeen paastoarvon raja-arvoa on melko äskettäin nostettu 4.8:sta 5.1:een mmol/l. Rasituskokeen muut raja-arvot ovat entiset (1 t:n arvo 10.0 ja 2 t:n arvo 8.7 mmol/l). (Lähde: http://www.novodiabetespalvelu.fi/view.asp?id=892&expertShow=2190&nocache=nocache#chosen)

Eli nykyään siis käsittääkseni
5,1
10,0
8,7

Tässä muuten toinen asiaa sivuava tuore juttu:
http://www.helistin.fi/?page=1255964

Mä yritän päteä... Älkää kertoko kellekään, että mä tässä samalla imeskelen Smirnoff Iceä ja kuuntelen hevimusiikkia... :D

Nyt tää kyllä lähtis silti nukkumaan, öitä! :)

Tuo 5,1 tais olla siinä meidänkin terkan lapussa mitä näytti mulle ja mulla oli paasto 4.3 ja sit toi toisen arvon raja oli 11 ja mulla se oli 11.5 ja kolmannen rajana oli muistaakseni 9.6 ja mulla oli 9.8. Oiskohan se siitä kiinni jos niillä on jotkin eri "mittausohjelmat" tai vähän eri litkut tai jtn.

Emmää sitte silloin perjantaina herkutellutkaan paljon (ainakaan omasta mielestä). Pizza tehtiin vähärasvaisesta jauhelihasta ja juustosta. Söin kaks aika pientä palaa tota pizzaa ja ehkä koko illan aikana kymmenkunta suklaapalaa ja saman verran karkkia.. :ashamed: Ja sit eilen söin kaks salmiakkia ja pienestä suklaarusinarasiasta noin puolet.. Nyt en enää herkuttele mitään ennen huomista tuomiota kun iltapäiväksi on aika sinne äippäpolille missä vierähtääkin varmaan useampi tunti. Eka on ultraäänitutkimus, sit synnytyslääkäri tutkii ja sit ruokavalio-ohjausta.. Jännittää jos joutuu alkaa mittailemaan. Pelkään pistämistä :D

Se on muuten kumma miten noi rajat voi vaihdella paikan mukaan.
Minä en uskalla mennä vaa'alle. Hunningolla käytiin helsingin mätsärissä tänään ja takastullessa oli pakko ajaa paimion karkkituvan kautta kun siellä oli loppuunmyynti :O Väyrysenpäät oli 'KAIKKI loppu \|O
Noh, maanantaina vaakalle taas :\| Hippasen pelottaa.
Onko muut kun minä ja Linnea sortunet?
Tosin Linnealla on siihen varaa ja mulla ei :whistle:
Noh kuullaan.
Peeässä. Onhan se rd valio hyvä muillekin raskaana oleville :)

..juu.. mie en oo varma käytetäänkö tll meil päin noit uusii lukuja ja jos käytetäänki nii se miun *henkikätilö* kyl sano ett ko miul on aikasempii heittoiarvois nii jos mie oon :laugh: 'rajatapaus' :laugh: nii mie oon sit kans ruoka syynis niiko ylityksen tehneet...

no mitä pienest.. mie oon kyl nii lipsunu välil ett saisin oikeesti hävetä :ashamed: ..mut mie oon päättäny ett miun yökötykset loppuu ko tarkemmin ajatellen ne johtuu siit ko mie oon syöny miten sattuu ja millon sattuu..vaik ei oiskaa 'pahaa ruokaa'...nytki mie aion viel syyä ihan tavallisen ruuan..eiks ookki viisas aika... :whistle: :D :headwall: ..oon mie hullu..mut ko muute oksettaa koko yön..ja tuol jukurtil ei nälkä lähteny...

huomen aamust mie alotan ihan kunnolla ja tarkaan rd-ruokailun...ihan oikeesti :saint:

Heippa, tää on niitä kypsiä toisia viestejä, kun eka on mennyt jonnekin avaruuteen. :/

-Viivuska, elä pelkää pistämistä. nämä sokeriveritippojen otot on mitoa, eivät satu ja niillä on helppo pelotella kanssaihmisiä. :D

- Kipsu :laugh: :laugh: Väyrysen naamat, niitä gorillan naamoja varmaan tarkotat?

-sitten listaan eiliset sortumiset, jotta oisin säntillisempi tänään;
puolikas suklaakakku, semmoisia rasvataikina kierukoita joku kuusi ainaskii, iso hesen hampurilainen (ei ollut edes tarvista), keksilöitä. :ashamed: nyt sätin itseäni, jotta söisin tänään jotain ihmillistä. päivä on helppo kutvotella kasviskeitto, ruisleipä ynnä puuro, jogurtti linjalla, mutta voi voi, kun alkaa ilta tummua. pakko mennä tekemään ruispuuroa, tai varmasti vedän sen lopun kakun (ainakin) illalla. anteeksi, jos aiheutin kanssa siskoille nälkää, mutta huomasin tätä viestiä ekaa kertaa naputtaessani, että oli jo unohtanut nuo eiliset mättämiset kokonaan ja leijuin jo siinä luulossa, että taas ois vara pistää elämä risaseksi.

heido

Linnea: rasvataikina kierukoita? Niitä lidlin mitä on sinisessä pahviputelissa? NE on niin hyviä! Miten pystyit lopettamaan siihen kuuteen?
Joo kai niitä voi gorilloiksikin sanoa, tosin nää on niitä sentin tai puolitoista paksuja eikä niitä littania kovia.
En mee vaa'alle vielä. Farkut ei kyllä kiristänytt ihan niin pahasti kun ennen pesusta otettaessa.
Anteeksi omanapaisuus.
Kuullaan
Terv. Äiti on vähän väsynyt kun pienelle tulee hampaita onneksi nyt on suppoja montako niitä saa kerralla laittaa kymmenen?

No niin, käytiin äippäpolilla, paino oli tippunut viimeisestä virallisesta punnituksesta 600g eli nyt painan tasan 74kg. Vauva painoi (painoarvio) 1170g, ei liian iso eikä liian pieni, kuulemma. Eli ihan ok mennään näissä jutuissa. Sitten sain sen mittarin sun muut tarpeet siihen ja opeteltiin pistäminen ja ihan helppoahan se on. Kaks päivää viikossa pitää mitata. Sain henk.kohtaisen "ruokalistan" jota noudattaa suurinpiirtein sitä tietenkin muuttelemalla päivittäin, mutta suurinpiirtein tuon mukaan. Yllätyin tosi paljon kuinka hirveesti saa kuiteski syyä :o Ihme kun mulla nälkä aina kurniikin kun oon esim. leipää syöny liian vähän. Ja huomen otan ekan mittauspäivän. Oltii monta tuntia siel äippäpolilla ja alla oli vain aamupala ja sit ku sieltä päästii oli aivan sika heikko olo ja kaamee nälkä, mentii grillin kautta kotii (sairaalalta kotiin reilun puolen tunnin matka niin ei voinu oottaa kotii asti nälissään :D ), ja söin hampparin pippuripihvillä (siinä on melkein täyslihapihvi joka on varmaanki terveellisempi kuin tavallinen pihvi) ja sipulilla ja puolen litran novelle kivennäisvesipullon niin sit nyt äsken puolentoista tunnin jälkee otin varsin arvon kuin nostaa roskaruoka verensokeria. Rajana oli 6.7 (1½-2 tunnin jälkeen ateriasta) ja mulla oli 1½ tunnin jälkeen 7.1. Eli jos ois ollu oikeeta evästä nii ei varmaa ois noin nostanut. Mut kiva alkaa huomen seuraamaan miten alkaa sujumaan. Tässä minun vuodatuksiani tältä erää. :D

Ainniin ja verenpaine oli 133/83, ihan normaali vielä kuulemma mut mua hirvittää.. Tulee heti joku raskausmyrkytyspelko, saatto kyl johtua vaan jännityksestä kun jännitin tuota reissua.

..eilen soitti neuvolast.. miun lääkäriaika on peruttu ko viime viikol tekivät tutkimuksen äpolill..mut ei se haittaa ko keskiviikkona mie taas "lomailen" äippäpolilla... :D

sillon on se np-ultra ja saan varmaan korvilleni sokerista...
tai sitten en .. neuvolan täti sanoi että otetaan 25.9.06..pitempi vierailu nii sit käyää läpi ruoka asiat.. eihän muin muuta tarvii ko asennoituu taas oikeen.. annos koko, tasaset välit ja hyvät sokerit kehiin...

mikä lie miulle tullu sellanen *pakko lihottaa* ajatus maailma taas..no sama tuli ko iskäl oli se syöpä..ihan ko mun kilot ois iskälle kertyny..ja nyt varman ajattelin että ainakin näytän raskaalle jos toinen ei jumputteliskaan..no parempi ottaa itsensä ruotuun ko surkutella sohvalla... :wave: ..ens viikol on jo Ramadan paasto.. eli tahtoo sanoo..*pakollista ulkoiluu osa päivästä, ko isin hermot kirraa...*

nii siit tuli mieleen ett Linnealt piti kysyy asian vierestä mis päin arabiaa siun veljeis on töis.. meil ko on sukulaisii..saudissa ja emiraateissa.. ja vähä muualkii...

nyt mie meen nyhtää koris pojan ylös ko jatkaa vaa kuorsausta..koht pitäs olla kimpsut vamiina kouluun...
:headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2006 klo 17:27 linnea75 kirjoitti:
Heippa, tää on niitä kypsiä toisia viestejä, kun eka on mennyt jonnekin avaruuteen. :/

-Viivuska, elä pelkää pistämistä. nämä sokeriveritippojen otot on mitoa, eivät satu ja niillä on helppo pelotella kanssaihmisiä. :D

- Kipsu :laugh: :laugh: Väyrysen naamat, niitä gorillan naamoja varmaan tarkotat?

-sitten listaan eiliset sortumiset, jotta oisin säntillisempi tänään;
puolikas suklaakakku, semmoisia rasvataikina kierukoita joku kuusi ainaskii, iso hesen hampurilainen (ei ollut edes tarvista), keksilöitä. :ashamed: nyt sätin itseäni, jotta söisin tänään jotain ihmillistä. päivä on helppo kutvotella kasviskeitto, ruisleipä ynnä puuro, jogurtti linjalla, mutta voi voi, kun alkaa ilta tummua. pakko mennä tekemään ruispuuroa, tai varmasti vedän sen lopun kakun (ainakin) illalla. anteeksi, jos aiheutin kanssa siskoille nälkää, mutta huomasin tätä viestiä ekaa kertaa naputtaessani, että oli jo unohtanut nuo eiliset mättämiset kokonaan ja leijuin jo siinä luulossa, että taas ois vara pistää elämä risaseksi.

heido

Ihanaa Linnea, säkin olet ihminen! Mulla meni eilinen päivä vähän säntillisemmin, mutta totta puhuen tiukemminkin olisin voinut olla. Tekosyitä riittää, mutta sanon silti, että ressaa ihan hulluna kun pitää parin viikon päästä laittaa lapset hoitoon ja mennä (vuoro)töihin... Mun stressaus näkyy kai tän perheen muussakin olemisessa, lapset ainakin on kärttysempiä ku normaalisti ja mä en kestä pienintäkään kärttyilyä, ja sekunti raivoamisesta poden huonoa omaatuntoa ja mietin, että nyt pitäs yrittää ottaa kaikki ilo irti viimeisistä hetkistä kun saan olla päivät pitkät vain lasten kanssa... :/ Oikeesti, mulla on aika ristiriitaiset ja alakuloisetkin mietteet... Ja toisaalta en malta odottaa töihinlähtöä.

Mutta eihän mikään asia oikeuta mässäämään järjettömästi ties mitä, se nyt on ihan selkiö...

Tuosta kun mietittiin noita miten voi sokerirasitustestissä vaihdella nuo arvorajat niin tuossa yhessä lapussa minkä sain mukaan niin on neljä eri tyyliä millä voidaan kattoo ne sokerit. On kokoveri juttuja ja sit mulla oli tuo just joku plasma joka otetaa sormenpäästä. Eli ihan noista vaan kiinni :) Aamul otin eka paastoarvon (raja 5.3) niin mulla oli vaa 4.2 :o En tiiä onko jo liian matala.. Mut katotaa nyt aamupalan arvot mitä sannoo =) Jännä kyl alkaa seuraamaan mikä mulla nostaa ja mikä ei. Tsemppiä Darelbeida sullekin!!! Kyl se siitä taas kun alkuun pääset.

Siis huhhuh, eilen puoltoista tuntia sen hampparin jälkee oli 7.1 ja nyt tomaattikurkkusipulipaprikaporkkanasalaatin ja kahden näkkärin ja lautasellisen nakkipottuja (ei ollu hirveesti pottua ja nakit oli kevyitä), ja rasvaton maito lasillisen jälkee (puoltoista tuntia syömisen jälkee) oli arvo 8.1. miten voi olla mahollista vai tekikö se tuo peruna?? älytöntä :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 07:08 Darelbeida kirjoitti:
..eilen soitti neuvolast.. miun lääkäriaika on peruttu ko viime viikol tekivät tutkimuksen äpolill..mut ei se haittaa ko keskiviikkona mie taas "lomailen" äippäpolilla... :D

sillon on se np-ultra ja saan varmaan korvilleni sokerista...
tai sitten en .. neuvolan täti sanoi että otetaan 25.9.06..pitempi vierailu nii sit käyää läpi ruoka asiat.. eihän muin muuta tarvii ko asennoituu taas oikeen.. annos koko, tasaset välit ja hyvät sokerit kehiin...

mikä lie miulle tullu sellanen *pakko lihottaa* ajatus maailma taas..no sama tuli ko iskäl oli se syöpä..ihan ko mun kilot ois iskälle kertyny..ja nyt varman ajattelin että ainakin näytän raskaalle jos toinen ei jumputteliskaan..no parempi ottaa itsensä ruotuun ko surkutella sohvalla... :wave: ..ens viikol on jo Ramadan paasto.. eli tahtoo sanoo..*pakollista ulkoiluu osa päivästä, ko isin hermot kirraa...*

nii siit tuli mieleen ett Linnealt piti kysyy asian vierestä mis päin arabiaa siun veljeis on töis.. meil ko on sukulaisii..saudissa ja emiraateissa.. ja vähä muualkii...

nyt mie meen nyhtää koris pojan ylös ko jatkaa vaa kuorsausta..koht pitäs olla kimpsut vamiina kouluun...
:headwall:

Emiraateissa! :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 14:08 Viivuska kirjoitti:
Siis huhhuh, eilen puoltoista tuntia sen hampparin jälkee oli 7.1 ja nyt tomaattikurkkusipulipaprikaporkkanasalaatin ja kahden näkkärin ja lautasellisen nakkipottuja (ei ollu hirveesti pottua ja nakit oli kevyitä), ja rasvaton maito lasillisen jälkee (puoltoista tuntia syömisen jälkee) oli arvo 8.1. miten voi olla mahollista vai tekikö se tuo peruna?? älytöntä :D

syö vaan muutama peruna kerrallaan.

joskus voi ihan purkkakin nostaa sokereita, jos on just ottanut. kaikki voi vaikuttaa.

miulla maito nosti sokereita kanssa, eli sitä vain muutama lasi per pvä. vetää sitten vaikka purkista kalsiumia.

yritä jakaa sitä ateriaa pienempiin eriin ja merkaa siihen mittauslomakkeeseen. ideahan on saada se siun verensokeri tasaseksi eli kuuntele tuntojasi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 17:41 linnea 75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 14:08 Viivuska kirjoitti:

syö vaan muutama peruna kerrallaan.

joskus voi ihan purkkakin nostaa sokereita, jos on just ottanut. kaikki voi vaikuttaa.

miulla maito nosti sokereita kanssa, eli sitä vain muutama lasi per pvä. vetää sitten vaikka purkista kalsiumia.

yritä jakaa sitä ateriaa pienempiin eriin ja merkaa siihen mittauslomakkeeseen. ideahan on saada se siun verensokeri tasaseksi eli kuuntele tuntojasi.

en jaksanut kirjautua joten nyt lainaan sitten jo itseänikin, hirmunen ego miulla ;)

eiku jäin miettimään tuota vikaa arvoa ja sitten tarttumaan tuohon "lautaselliseen" niitä nakkipottuja. siis varmaan siul oli korkeintaan puolet siitä lautasellisesta sitä ns. oikeeta ruokaa ja loput salaattia? ja salaattia saa santsia, se kannattaa muistaa. salaattikastikkeen sie taisit jo aiemmin heivata, joten se ei liene syynä.

ite rd;n myötä vaihdoin myös lautasta, siis meillä oli semmoiset valtavat, joihin sai kasata sitä sapuskaa, että olisi täydeltä näyttänyt. tää oli vinkkiosuus jota on kyllä vetureiden eli veteraaniosaston kanssa jo aikaisemminkin vaihdettu.

alussa muuten ainakin miulla tuli korkeempia arvoja ihan kautta linjan. siis ennen kuin se ruokavalio (oli tuuria matkassa) alkoi vaikuttaa ja arvot ihan yleisesti tasaantua. aiemmat syömiset saattaa siis näkyä viel jonkin aikaa. tsemppia vaan.

kukkaruukkuun;
onko joku käynyt siinä vuosikontrollissa? uhoan tilaavani ajan tässä lähiaikoina, kun huomenna paukahtaa yksiveet. :D :heart: niin se aika kuluu.

jotain häikkää miulla on varmaan ihan kroonisesti noiden sokrujen kanssa, kun pitää syödä jotain viimestään kahden tunnin välein tai iskee kauhia kiukku ja vapina. en tosin jaksa nykyään aamulla puuron lisäksi syödä leipiä, mistä tuo heikotus varmaan johtuu.

kun (myö Seltsun kanssa :D ) mennään taas töihin niin pitänee alkaa vetää hirmu massiivisia aamiaisia, että kestää lounaaseen ilman ruumiita. mitteehän nuo työpaikalla meinaavat, kun mie meinaan joka tauolla murustella rintamuksen näkkärinmuruja täyteen? ja toisten vetäessä pullaa ja kakkua, niin MIE TAISTELEN ja syön porkkanii, leipee, kurttii :'( :o :ashamed: :p vaan kyllä se kannattaa!

:hug: jaksakaa!

Saattoi se tietty olla liian "tuhti" tuo lounas mut nyt päivälliseksi sain syyä kolme leipää (sano se diabeteshoitaja et päivälliseksi voi syyä leipää ja tohon lappuun oli laittanu et kolme viipaletta tai palaa), niin söin sit puoltoista reilun kokoista siivua ja kurkkua ja vajaan kahden tunnin kuluttua oli arvot vaa 4.7. Vaik laitoin leikkelettä ja vähärasvaista juustoa ja aiemmin olin syönyt välipalaksi korvapuustin :D Eli se lounas oli joko liian tuhti tai sit siinä teki se peruna tai jtn.. Mut nythän se on hyvä seurata mitä kestää ja mitä ei :) Mun pitää käydä sit synnytyksestä jo puolen vuoden päästä siinä sokerirasituksessa uudelleen. Tää meijän pieni möyryää välillä ihan mahdottomasti tääl masussa. Ihana ku ekaa odottaa niin kaikki tuntuu niin uudelta. :)

Minä taas röyhkeästi tulin ilmoittelemaan omista asioista. Nyt iltavälipalan jälkeen (iso viipale leipää ja tomaatti + semmonen bisbislakupötkö)(oli pakko kattoo paljon "herkut" nostaa) niin vajaan kahden tunnin jälkeen vaan 4.1. Matalampi kuin aamun paastoarvo, onko toi hyvä et pysyy noin alhaalla vai syönkö liika vähän tai jtn??

..juupa juu.. oon vähä kade.. Linnean veljelle :whistle: ..en vaiskaa ihan oikeesti..Emiraateissa vaan on nii kiva sää..ei satele..ja miun luut ois ko lomalla =) ..paitsi se lämmin miut turvottais... :\|
Meil asuu emiraateissa miehen serkku puolalaisen vaimonsa kans ja miehen eesmennen vanhimman siskon poika romanialaisen vaimonsa ja pienen poikansa kans.. aikasemmin siel oli myös kaks nuorempaa veljee mut toinen niistä muutti Brasiliaan vaimonsa kotimaahan ja toinen sai *paremman* (=täydellinen) työpaikan Saudi-Arabiasta...

Meitäki on monesti houkuteltu sinne tienestiin mut ko mein isi on sitä mieltä että pysytään suomessa mis kuitenkin perusturvallisuus on taattu kun on nuita lapsiiki

:heart:

No sit asiaan.. mie oon ihan :xmas: ..taas söin eilen miten sattuu ja yöl oli nii kipee pää ett ihan meinas itku tulla...piti ihan istuu sängyllä ja sit mies jo säikähti ett miul on joku muu hätä... :o ..no mie otin sitten yöl rasvatont jugurttii mis kuitenki sokerii on ko pienes kyläs :ashamed: ..ja särkylääkkeen...sain sentään nukuttuu...

vois olla että ko nyt oon jo aamupalan syöny oikeesti :saint: ..nii sit ko täst jatkan laput silmillä..nii pääkipeeki vois hellittää...

kauheen jännä olo..miul ku on se ultra..ja kuulen varmaan siinki yhteyes niist sokereist ja sillee..

sit viel yks juttu..äiti soitti ja sano että ois miulle koulu tai työpaikkaa ettimässä..vois kuulema ottaa alle kouluikäset hoitoon... :D :attn: ..sama mummo joka sano että mitä niitä on tehny enemmin ko kaks ja täsmens saman asian eilen..no se ois aika viimene hoitopaikka mein lapsille... :headwall: no mie sanoin vaa ett kyl mie hommii löyän ihan ite..en kyl sanonu miun tilast mittää...ja miun kaveri tuuppas kolmen kuukauen ikäsen poikasa miun syliin ja sano *eiks tuu vauva kuume* mie vaan siihen että ei einää... :whistle: ;) ..mie vaan selitin jotain ympäripyöreetä, sit siitä miks piti olla sokrutestissä...

juu..viel noin 1ja puol tuntii pieneen hedelmään...se aika menee ko siivil..pitää kaks laittaa kouluun, yks kerhoon ja sit toimittaa äitin töitä.. :D meil on huomenna synttärit :heart:

Kaikki ihan sekasin. huusholli, mukulat ja elukat. Eikka on HIRVEESSÄ räkätaudissa...
Mä oon taas ysi neljä.
Lusmuilen ja luen myöhemmin loput...
En oo käyny kontrollissa ja eikka tulee huomenna 1v1kk :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 21:17 Viivuska kirjoitti:
Minä taas röyhkeästi tulin ilmoittelemaan omista asioista. Nyt iltavälipalan jälkeen (iso viipale leipää ja tomaatti + semmonen bisbislakupötkö)(oli pakko kattoo paljon "herkut" nostaa) niin vajaan kahden tunnin jälkeen vaan 4.1. Matalampi kuin aamun paastoarvo, onko toi hyvä et pysyy noin alhaalla vai syönkö liika vähän tai jtn??

siulla on tuo homma oikein hienosti handussa. eli jos on asenteesta kiinni, niin ei mitään hätää. jo se, että herkku-osasto on noin pientä alias kohtuullista, on oikein oukei. :D :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2006 klo 09:33 Kipsu kirjoitti:
Kaikki ihan sekasin. huusholli, mukulat ja elukat. Eikka on HIRVEESSÄ räkätaudissa...
Mä oon taas ysi neljä.
Lusmuilen ja luen myöhemmin loput...
En oo käyny kontrollissa ja eikka tulee huomenna 1v1kk :ashamed:

:hug: kyllä se siitä. kuulemma ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2006 klo 08:00 darelbeida kirjoitti:
..juupa juu.. oon vähä kade.. Linnean veljelle :whistle: ..en vaiskaa ihan oikeesti..Emiraateissa vaan on nii kiva sää..ei satele..ja miun luut ois ko lomalla =) ..paitsi se lämmin miut turvottais... :\|
Meil asuu emiraateissa miehen serkku puolalaisen vaimonsa kans ja miehen eesmennen vanhimman siskon poika romanialaisen vaimonsa ja pienen poikansa kans.. aikasemmin siel oli myös kaks nuorempaa veljee mut toinen niistä muutti Brasiliaan vaimonsa kotimaahan ja toinen sai *paremman* (=täydellinen) työpaikan Saudi-Arabiasta...

Meitäki on monesti houkuteltu sinne tienestiin mut ko mein isi on sitä mieltä että pysytään suomessa mis kuitenkin perusturvallisuus on taattu kun on nuita lapsiiki

:heart:

No sit asiaan.. mie oon ihan :xmas: ..taas söin eilen miten sattuu ja yöl oli nii kipee pää ett ihan meinas itku tulla...piti ihan istuu sängyllä ja sit mies jo säikähti ett miul on joku muu hätä... :o ..no mie otin sitten yöl rasvatont jugurttii mis kuitenki sokerii on ko pienes kyläs :ashamed: ..ja särkylääkkeen...sain sentään nukuttuu...

vois olla että ko nyt oon jo aamupalan syöny oikeesti :saint: ..nii sit ko täst jatkan laput silmillä..nii pääkipeeki vois hellittää...

kauheen jännä olo..miul ku on se ultra..ja kuulen varmaan siinki yhteyes niist sokereist ja sillee..

sit viel yks juttu..äiti soitti ja sano että ois miulle koulu tai työpaikkaa ettimässä..vois kuulema ottaa alle kouluikäset hoitoon... :D :attn: ..sama mummo joka sano että mitä niitä on tehny enemmin ko kaks ja täsmens saman asian eilen..no se ois aika viimene hoitopaikka mein lapsille... :headwall: no mie sanoin vaa ett kyl mie hommii löyän ihan ite..en kyl sanonu miun tilast mittää...ja miun kaveri tuuppas kolmen kuukauen ikäsen poikasa miun syliin ja sano *eiks tuu vauva kuume* mie vaan siihen että ei einää... :whistle: ;) ..mie vaan selitin jotain ympäripyöreetä, sit siitä miks piti olla sokrutestissä...

juu..viel noin 1ja puol tuntii pieneen hedelmään...se aika menee ko siivil..pitää kaks laittaa kouluun, yks kerhoon ja sit toimittaa äitin töitä.. :D meil on huomenna synttärit :heart:

meillä tänään, synttärit, mutta juhlitaan vasta la. aion illalla juopotella ainakin lasillisen valkkaria ja syödä rasva-kierukkaherkkuja (kipsu, ei ne ollu lindlista, vaan valmistaikinasta ite tein). jou. onnea sinne!

kaamee tuo hedari. onnea ultraan. jännä tyyppi tuo siun äiti. ne tuppaa usein olemaan. ja isot A;t kanssa. ei voi ymmärtää.

no, pitäisi varmaan laittaa privana, mutta en jaksa selatata sinnuu Dara mustana. siis teillähän on puoli sukua siel Arabiassa. tää miun broidi muutti tässä taannoin semmoiseen pikku kylään, jossa on kuulemma sikäläisittäin outo ilmasto eli sataa. ja hiekkamyrskyjä kanssa. kyllä mie silti olen iloinen sen puolesta ja ei ole kyllä paljon valitellut näiden vuosien aikana. voi kun joskus pääsisi käymään sinne. ollaan vaan kovasti pihejä, koska on karmeet asuntolainat niskassa. ja toisaalta helpompi matkustaa, jos nuo meidän pienten ruoka-allergiat (ehkä astmakin) vähän helpottaa, kunhan kasvavat.

mie olen niin onessain, kun meille tulee kivoja vieraita viikonloppuna. ja tosiaan saa niiden bileiden varjolla herkutella. suklaakakku polttelee pakastimessa niin meitiä kuin miun kolmeveetäkin. voihan niitä tietty leipoa lisää... ;) :ashamed: ei, kyllä pysyn varmaan ruodussa. tein ison kattilallisen herkullista kasvissoppaa, joka pitää lepsummankin rouvashenkilön mahtollisesti kaidalla tiellä. eilen Viivuska-paralle sepostin sitä pikkuisten lautasten etu. tietty se ei koske kasvisruokia, vaan niiltä saa syödäkin vaikka hopeatarjottimelta.

KIPSU viel, meillä valvottiin kans viime yö, kun hengitys pihisi ja limaa keuhkoissa. voi praasua. onneksi päivänsankari jaksaa hereillä ollessaan vähän hymytä ja pelleillä. hän niin ihana olemaan, sellainen pallopää. :heart:

Viivuska, sulla tuntuu olevan hommat hallussa oikein hyvin! Jes!!

Kontrollissa en oo käynyt vaikka pyhästi itselleni lupasin että kunhan Anni tulee puol vuotta, niin menen... Enpä oo menny, maanantaina typsy täytti 11 kk... EN MÄ USKALLA!!!!! \|O

Pieni neuvon sana teille, ihmiset: ÄLKÄÄ LEIPOKO SÄMPYLÖITÄ!!!! Tai jos leivotte, niin tehkää niin pahoja ettei niitä tee mieli syödä viittä peräkkäin!!! :D

..mie oon ihan :D HHHHMMMM :D
Pikku ihminen oli nii ihana... :heart: ..sydän sykki ja näin aivotkin..ja munuaiset.. sen takii ko kätilö opetti jotain toista kätilöö tekemään rakenne arvioo...no mius oli ihana kattoo toisen jamitusta... :heart: :D

kaik hyvin siis vauva uutisiin...

syömingist sen verran että lupasin ja vannoin tarkentavani annos koot ja muut vastaavat ja kerroin että on miul sellanen tuki porukka että jos ahistaa niin puran mieltäni koneella.. :D ..sano vaan se kätilö että neuvolast saa täti viel miut ohjustaa ja määrätä seuraamisen..tuskin mitään tosi kauheeta.. voi olla että joskus viikol 20 otetaan uudet arvot ja nakuttaa miulle siitä liikunnan lisäämisestä ja syömisen vahtimisesta..

mut hyvä niin.. muuten vois lipsuu vielki pahemmin..

katkailin just ilta naposteluja kuppiin.. jäävuori salaattii ja punasta paprikaa...

Yhteistyössä