SOKERIKLUBI II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja linnea75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viivuska.
Ei kannata silittää istuvalleen. Kun eihän pitkään istuminenkaan ole hyväksi raskaana ollessa? Muistaako kukaan noita suosituksia? Muistelen jotain sen suuntasta että seisominen ja makaaminen olis parempia kun istuminen mutta pää asia on kai että sulla on toi mahtava asenne että et meinaa stressata. Hieno homma. Toivottavasti mäkin pystyn siihen. Stressistä kun ei tule kun ongelmia.
Kävelin tänään sinne keskustaan. Mies latas mulle faaraon viivakoodin ja pari muuta kappaletta puhelimeen ja minä vedin kuulokkeet korviin ja kävelin ja kävelin ja... Lauantaina baariin.:D

vieläkö sie kävelet? ettei käy niinkuin siinä Forrest Campissa sen sedän kävellessä koko maan läpi... :o kohta se soittaa ovikelloa ja pyytää lenkille. :D :hug:

ja baariin? voi vau! pidä kivaa!

kuulkaa siskot, miun suklaa suhde on parantunut, kun syö tummahkoa suklaata. se maito siinä varmaan vaan tökki, kun ei ole sitä vuoteen killittänyt taasen.

kiinaravintolassakin tänään. elämä on nyt siis vähän herkkuu.

viivi, elä huoli, miulla ainakin supisteli ja paljon ennen ja hyvä tuli kummallakin kerralla. :hug:

..en mie viivuska pelottele..siul on eka, joten ota iisisti nii kaikk mennöö hyvi.. :hug: ..mie vaan "lapskonkarina" :laugh: ..kerron tään 1v7kk synnytys supistuksen...n.1.49minuuttii supistusta ja poika synty..kätilö pisti viimesen minuutin ponnistusvaiheeks...ko ei muutakaan osannu.. :D siis nelosen synnytys kesti...1h50min...ilman kivun lievitystä..

miul oli, asiast toiseen, aamu sokeri 5.5 tänään, mut tiiän että illal söin viel 'myöhään' irtokarkki roskia...ei ois ollu pakko, mut ku lapset syötti... :ashamed: ..(=tekosyy)

Veivasin sit aamiaisen ohella valmiiks myös lounas kasvikset...lapsien kans ko on aina joku homma kesken, niin ainakin sit syö niiko pitää..

nii..ja oon kait mie täälläki maininnu miun ihanasta äidistäin, joka sano että meil ois pitäny olla vaan kaks lasta ko niien kans ei pärjää...no eilen taas sama kommentti, kuitenki vaan sillai ohimennen ja siihen lisäks että kyl se teijän lapsluku saa olla nyt täys..ei niitä enempää tarvii...miul meinas itku tulla..ja kun olin sit menos kotiin kaikkine lapsineni nii lähti viel saattamaan sillan yli..ko "

ei se äiti siit kuitenkaa teitä elävänä yli saa"
tuo kommentti sorahti korvaan nii pahasti että ihan mahas muljahti.. :\| ..mie päätinki että miul on ihan tarpeeks päänvaivaa hallita sokereita ja pitää välit mieheen ja lapsiin, joten ko mein 5v synntärit kuun puolesvälis on pietty, nii myö nähää mummoo vast ens kesänä jos sittenkää... :o :headwall:

no..nyt miun keskimmäiset heräs ja tyttö suuttu ku sanoin että tyhmän formulan takia ei tuu winx clubii.. :\| no kuulema kelpaa kakkosenkin lastenohjelmat.. ;) ja senkin just keksin ett myö mennään keräämään ite maalaus kivet ja maalataan..ei kaikkee kivaa tarvii tehä mummon kans!!!!!!!!!

no kuulumisiin taas... :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.10.2006 klo 08:15 Darelbeida kirjoitti:
..en mie viivuska pelottele..siul on eka, joten ota iisisti nii kaikk mennöö hyvi.. :hug: ..mie vaan "lapskonkarina" :laugh: ..kerron tään 1v7kk synnytys supistuksen...n.1.49minuuttii supistusta ja poika synty..kätilö pisti viimesen minuutin ponnistusvaiheeks...ko ei muutakaan osannu.. :D siis nelosen synnytys kesti...1h50min...ilman kivun lievitystä..

miul oli, asiast toiseen, aamu sokeri 5.5 tänään, mut tiiän että illal söin viel 'myöhään' irtokarkki roskia...ei ois ollu pakko, mut ku lapset syötti... :ashamed: ..(=tekosyy)

Veivasin sit aamiaisen ohella valmiiks myös lounas kasvikset...lapsien kans ko on aina joku homma kesken, niin ainakin sit syö niiko pitää..

nii..ja oon kait mie täälläki maininnu miun ihanasta äidistäin, joka sano että meil ois pitäny olla vaan kaks lasta ko niien kans ei pärjää...no eilen taas sama kommentti, kuitenki vaan sillai ohimennen ja siihen lisäks että kyl se teijän lapsluku saa olla nyt täys..ei niitä enempää tarvii...miul meinas itku tulla..ja kun olin sit menos kotiin kaikkine lapsineni nii lähti viel saattamaan sillan yli..ko "

ei se äiti siit kuitenkaa teitä elävänä yli saa"
tuo kommentti sorahti korvaan nii pahasti että ihan mahas muljahti.. :\| ..mie päätinki että miul on ihan tarpeeks päänvaivaa hallita sokereita ja pitää välit mieheen ja lapsiin, joten ko mein 5v synntärit kuun puolesvälis on pietty, nii myö nähää mummoo vast ens kesänä jos sittenkää... :o :headwall:

no..nyt miun keskimmäiset heräs ja tyttö suuttu ku sanoin että tyhmän formulan takia ei tuu winx clubii.. :\| no kuulema kelpaa kakkosenkin lastenohjelmat.. ;) ja senkin just keksin ett myö mennään keräämään ite maalaus kivet ja maalataan..ei kaikkee kivaa tarvii tehä mummon kans!!!!!!!!!

no kuulumisiin taas... :wave:

ihme mummo, tuohan on pahempi kuin anoppi. :o vitsi, mitä näiden kanssa tekee... ihan oikeen teet just, kun et enää päätäsi moisella energiavamppyyrilla vaivaa. meillä taitaa olla sama tekniikka, sillä anoppia en kutsunut moneen herran aikaan (yleensä on tavannut kyllä kutsua itse itsensä). nyt se jupisi keväällä, ettei tule ennen kuin kutsutaan. kun sitten olin valvomisesta väsynyt ja ärtyisä, niin ajattelin pitäväni huolen näistä tenavista. että en ala jostain aikuisen oikutteiluista terssaamaan. tää tyyppi on ihan mahoton, sellainen myrkyn niellyt aina, jotenkin semmoinen, että meidän lapset on kivoja, mutta me aikuiset ollaan vaan välttämätön paha. ja listaa aina ekaksi, mitä meillä on vialla ja sitten jankuttaa asiasta koko visiitin ajan. siis mm. tämmöistä. no, nyt tän yövierotuksen myötä toivon saavani nukkakin ja niinpä on ko. henkilökin taas tulossa kylään.

ja kuulkaa, meidän hurjimus veteli melkein yhdeksän tuntia ilman huutoa. :D näinköhän sitä saa taas kohtapuoliin nukkua.

voikaa! :D :hug:

En minä enää täällä niin stressaakaan :) Jopas teillä on äidit ja anopit :o

Itsellä käynyt hyvä tuuri et anoppi on tosi kiva ja äiti ymmärtää olla puuttumatta asioihin, tosi nämä molemmat kyllä tietävätkin ettei kestä alkaa sanomaan, meinaan ollaan miehen kans vähän tuittupäitä :D Mut saa nähä sit ku vaavi syntyy miten menee..

Nyt kun on levähdellyt niin ollut vähemmän suppareitakin, mut sit kun ollut tää kävely-ja touhuamiskielto tän vlopun (neukkatätin kehoitus ainaki huomiseen asti kun nähdää mitä kuuluu tonne masuun yms.) niin mulla on mennyt ihan plörinäksi kaikki.. :ashamed: Suklaata en oikeestaa olleskaa oo syöny, mutta tommosia lakritsijuttuja ja jäätelöä ja kääretorttua.. (hävettää), en toki kovin hirveesti enkä kerralla mut silti. Mut heti kun ei oo voinu touhottaa tollasia oikeita aterioita ja muutenkaa saanu tehä juuri mitää nii se on sit nii helppo vähän herkutella. Oon mää niitä vihanneksiakin koittanu syödä ja tummaa leipää ja puuro tietty joka aamu. Noh, huomen alkaa uus viikko ja pääsee lekurineuvolaan niin jospa tää tästä taas. Huomen mies tekee hirvenlihaa ja perunoita kun saivat tän syksyn ekat hirvet nyt eilen nii tuohan ainaskii on terveellistä tuo hirvenliha :) Kait. =)

..äideist ja anopeist..miun anoppi ko on tuolla monen tuhannen kilometrin päässä nii hirmu ikävä...se täti on ollu joskus terveenä sellanen miun ihanne ja on vielkii vaik dialyysihoito heikentää..aatelkaa ite hoiti talouden, 8lasta ja toimeentulon ja miehensä, kun toinen halvaantu kaulast alaspäin..appi myrkytettiin..se on niit kauhujuttuja kuin marokon sotilaita (palveli tosin ranskan riveissä indokiinassa silloin joskus) 'käsitellään' jos eivät haluu olla koko ikäänsä armeijan hommissa...no sitkee on appiki ja harjotutti ittensä takas ihmisten ilmoille..no sekin viel miehen suvusta että kaikki on lääpällään jo oleviin lapsiin ja tulevaan ja arvostavat todella kun tullaan niin vähällä toimeen ja silti hommat hoituu..

ja sit asiasta.. vaik mie oon syöny paperin mukaan ihan oikeesti!!! niin miun aamu sokerit on nyt huitonu 6.5-6.9 välillä ja niit viitosii näkyy vasta illalla kuuden hujakoilla...mie varmaan oon ihan :xmas: ja osaan nytkin tehä jotain väärin...nyt meen syömään puuron ja koht ostaa kumpparit kolmelle pienimmälle... :wave:

Dare, mikä sulla olis ton paastoarvon raja? Mulla se on 5.3 ja aina pysyny hyvinkin alle, jopa 3.9 ollu mut sitte tuon "lounaan" joka pitäis syödä puolenpäivän maissa nii se on melkein aina koholla tai sit siinä rajalla. Oiskohan mulla sokerinsietokyky siihen aikaa huonoimmillaan?? Kun diabeteshoitaja mulle sanoi et yleensä aamuisin on huonoin sietokyky sokerille mut jos mulla on noihin aikoihin. Tulee mieleen et jos sulla yösokeri on jotenki vinksallaan? Emmää näistä sitte tiiä ku eka kertalainen oon mut mietin vaan :D Mulla on parin tunnin päästä se lääkärineuvola, saa nähä mitä vaaka näyttää kun söin herkkuja vähä vloppuna.. :ashamed: Saati sitten mitä noi mahdolliset supparit on saanut aikaan.

Tsemppiä Daralle ja muillekin!!! :)

tuos neuvola tätin paperis luki että aamulla heti herättyä otetun arvon tulisi olla alle 5.4...muita en ulkoo muista ja nuo isot lukutaitoiset lapset häslää ympärillä että luen ne laput vaik illal ja laitan huomen aamul tarkat tiedot...mein melkein 5v sano just.."äiti millon siun läski sulaa?" ja taputteli mahaa.. mie vaan siihen että taitaa kevätaurinko miun läskin sulattaa. :laugh: :laugh: :laugh:

Mää kävin siellä neuvolassa nii pissassa ei ollu mitään, hemoglobiini oli NOUSSU, viimeks 110, nyt 121, koko ootusajan ollu alhaalla eli jotai hyötyy ainakin kun syöny terveellisemmin. Painoo oli tullu 400g eli yhteensä noussut nyt 4,4kg. Neukkatäti vähän sanoi et aika vähän noussu muttei tartte huolestuu. Paikat oli onneksi kiinni ja kiinteät, mutta silti tuli touhuamiskielto. Esim. siivoukset vaan kevyesti, saunan kovat löylyttelyt kielletty ja jos seksi aiheuttaa supisteluja nii sekin kielletty :o Ei portaiden nousua yms. vauvan syke oli 160 kun tähän mennessä ollut n. 150 ja viimeks 140. Sano et liikkuvainen vauveli kun melskas siellä.

Neuvolalääkäri ihmetteli kovasti et minkä takia mulle ees tehty koko sokeritesti kun pissassa ei oo kertaakaan ollut sokeria, ja sit kun kuuli et painoindeksin takia niin tuumas vaan et sais sitäkin rajaa nostaa. Puisteli päätä vähän siinä et ihan kuin oltais liika hysteerisiä tuon asian kanssa. Eli kait se ainaski hyvä on ettei vauva ainakaa viel oo liika iso, sokerit pysyy suhtkoht kunnossa ruokavaliolla, painoo tullu näin vähän ja hemppa nousee :) Ja mua niin hirvittää kun mulla on tullu kauheet mässäyshimot vaik mihin, pitää yrittää hillitä.. Pääasia et saan pidettyä nuo tärkeimmät muutokset ainakin aisoissa. Nytkin piti Kismettiä syyä :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2006 klo 18:43 Viivuska kirjoitti:
Mää kävin siellä neuvolassa nii pissassa ei ollu mitään, hemoglobiini oli NOUSSU, viimeks 110, nyt 121, koko ootusajan ollu alhaalla eli jotai hyötyy ainakin kun syöny terveellisemmin. Painoo oli tullu 400g eli yhteensä noussut nyt 4,4kg. Neukkatäti vähän sanoi et aika vähän noussu muttei tartte huolestuu. Paikat oli onneksi kiinni ja kiinteät, mutta silti tuli touhuamiskielto. Esim. siivoukset vaan kevyesti, saunan kovat löylyttelyt kielletty ja jos seksi aiheuttaa supisteluja nii sekin kielletty :o Ei portaiden nousua yms. vauvan syke oli 160 kun tähän mennessä ollut n. 150 ja viimeks 140. Sano et liikkuvainen vauveli kun melskas siellä.

Neuvolalääkäri ihmetteli kovasti et minkä takia mulle ees tehty koko sokeritesti kun pissassa ei oo kertaakaan ollut sokeria, ja sit kun kuuli et painoindeksin takia niin tuumas vaan et sais sitäkin rajaa nostaa. Puisteli päätä vähän siinä et ihan kuin oltais liika hysteerisiä tuon asian kanssa. Eli kait se ainaski hyvä on ettei vauva ainakaa viel oo liika iso, sokerit pysyy suhtkoht kunnossa ruokavaliolla, painoo tullu näin vähän ja hemppa nousee :) Ja mua niin hirvittää kun mulla on tullu kauheet mässäyshimot vaik mihin, pitää yrittää hillitä.. Pääasia et saan pidettyä nuo tärkeimmät muutokset ainakin aisoissa. Nytkin piti Kismettiä syyä :ashamed:

teillä on oikein hyvät keskustelut täällä ja järkeviä kommentteja.

tuosta painonnoususta, että miulla oli sama paino synnärillä ja ekassa neuvolassa ja vauvi oli isohko. tuon lääkärin kommentti vähän kummuuden rajoilla (toisaalta saattoihan se olla sinulle kohteliaisuus) :D , mutta miusta on hyvä, kun neuvolassa näitä sokereita seulotaan ja mielellään vielä ajoissa.

katsos allekirjoittanuthan selvisi sokeripaperit puhtaana ekasta raskaudesta ja söinkin sitten hyvällä omallatunnolla mukamas... no, olikin sitten 36 painoindeksi synnytyksessä. ja lapsi kookas minun lantiolleni.

toisen kanssa olin tällä ruokkiksella, joten millainenhan möllikkä sieltä olisi kuoriutunut, jos en olisi yhtään rasvaa ja sokeria vähentänyt. siis kantapäänkautta koklanneena voinen todeta, että se toinen raskaus oli muutenkin helpompi, kun pysyi kepposena.

joo, mie taidan tonne ekalle sivulle käydä raapimassa noita sokerirajoja, kun niitä aina kysellään. jos oli jossain päin Suomea ihan eri, niin nykikää miunnuu hihasta, niin saadaan sitä haitaria näkyville.

niist neuvolan mittapaperin arvoista...
ylösnoustessa alle 5.4ja5.8 ennen ateriaa sekä alle 7.5 aterian jälkeen..
huomenna on taas mittaus pöivä ja otan sitten paperin mukaan torstai aamuna kun hipsin omalle lääkärille kun tää pääkipee ei oo hellittäny... :headwall: :headwall: ..muuttanu vaan muotoonsa..nyt koskee tasantarkkaan oikean korvan takse ja oikea silmä on kokoajan kuin tulessa...*vali, vali*...niiko miun 'kaikkitietävä' äitini sanois:kärsi kurja kärsi kirkkaamman kruunun saat

no olkoon.. mie lähen mököttää pihalle :wave:

..huomenia..tulin vaan sanomaan, että vaikka meikä teki niinko neuvottiin..olin syömättä myöhempään ja alku illastakin syöminen oli kasvisvoittoista..ilman maitoo, jugurttii tai muuta missä ois jonnii sortin sokerii..paitsi onhan niis kasviksis..nii eikä miun tän aamun arvo ollu 5.6 :headwall:

semmonenkin viel että meil isäntä otti ihan saman kannan (yllätys yllätys :o ) tähän mittailuun kuin Viivuskan tohtori!!!

Miust kyl on hyvempi seurata..ajoissa..ja mist sitä tietää mitä ne tohtorit miulle viel keksii, kun nuo arvot on mitä on..ja joka sormestakin muuten tulee eriarvot...mie oon niin omituinen.. :laugh:

täällä tulee vettä kuin saavista kaatamalla..hirmu kiva lähtee rattailla liikenteeseen... :/ ..no pakko mikä pakko..huomenna on se pääsärky tohtori, mut ens maanantaina ois oikeesti neuvola..ja jos täti ei punnitse niin mainitsen asiasta KOVALLA ÄÄNELLÄ \|O

Kyllä me Dare kuule yritetään parhaamme mukaan. Pitää ajatella, että joka päivä ilman herkkuja ja mahdollisimman terveellistä ruokaa on aina eteenpäin. Mulla tuntuu vaikeimpia olevan nuo viikonloput :/ Huomenna ja perjantaina on mittauspäivät (mulla pitää olla kaks mittauspäivää viikossa), mekin ollaa vaan ihmisiä ja hulluksihan sitä tulee jos joka suupalaa stressaa (niinku tein alussa, tiiä vaik noi supistelut ois stressistä alkanutkin :o ). Toki me yritetään ja tsempataan toisiamme :) Kuitenkin kun esim. tomaatin pistää suuhun suklaapatukan sijasta niin tulee ihan kiva mieli, mutta toisaalta eihän kaikkea meiltäkään voi kieltää. ;) Kyl se tästä taas!!! :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.10.2006 klo 06:34 Darelbeida kirjoitti:
..huomenia..tulin vaan sanomaan, että vaikka meikä teki niinko neuvottiin..olin syömättä myöhempään ja alku illastakin syöminen oli kasvisvoittoista..ilman maitoo, jugurttii tai muuta missä ois jonnii sortin sokerii..paitsi onhan niis kasviksis..nii eikä miun tän aamun arvo ollu 5.6 :headwall:

semmonenkin viel että meil isäntä otti ihan saman kannan (yllätys yllätys :o ) tähän mittailuun kuin Viivuskan tohtori!!!

Miust kyl on hyvempi seurata..ajoissa..ja mist sitä tietää mitä ne tohtorit miulle viel keksii, kun nuo arvot on mitä on..ja joka sormestakin muuten tulee eriarvot...mie oon niin omituinen.. :laugh:

täällä tulee vettä kuin saavista kaatamalla..hirmu kiva lähtee rattailla liikenteeseen... :/ ..no pakko mikä pakko..huomenna on se pääsärky tohtori, mut ens maanantaina ois oikeesti neuvola..ja jos täti ei punnitse niin mainitsen asiasta KOVALLA ÄÄNELLÄ \|O

purista eka yksi tippa "hukkaan" ja mittaa vasta seuraavasta pisarasta.

joskus noi arvot vaan mättää, vaikka mitä tekisi. eli siulla on varmaan se huono sokerinsietokyky aamulla, vai miten sitä viivi(hän se oli) niin hienosti sanoikaan. mutta siksihän niitä seurataan, että olisi apu lähellä. ja ajattele, että jos sie eläisit hulttiosti, niin mitenkähän korkea se arvo olisi sitten ollut?

mie viel vinkkaan, että kaikki (siis purkka/pastillit) voivat nostaa nekin sokereita, jos sattuu semmoisen oikeaoppisesti just ennen mittausta jauhamaan.

tsemppiä!

kiitti Linnea vinkistä...ja tsempistä..en oo ihan överiks heittäny (ainakaan vielä :D ), joten kai täs viel jotain toivoo on..

ja kävin lekuril joka ei ottanu sokeriasiaan kantaa, mut laitto kiireellisen lähetteen äippäpolin kautta neurologiselle tän päänsäryn takii..joka nyt taas ei tunnu missään..vaik mie yritin omalle lääkärille täsmentää että pääasiassa koskee silmään, niin sanoi suoraan että parempi varmistaa ettei kysymys ole mistään sen vakavammasta... :o ..no miul ko on kohonnu riski saaha aivohalvaus..ja kaikkee...no sen suurimpia murheita mie alan nautiskelemaan elokuvasta pienten kans ennen ko isot tulee koulusta...katotaan LIISA IHMEMAASSA :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 11:53 darelbeida kirjoitti:
kiitti Linnea vinkistä...ja tsempistä..en oo ihan överiks heittäny (ainakaan vielä :D ), joten kai täs viel jotain toivoo on..

ja kävin lekuril joka ei ottanu sokeriasiaan kantaa, mut laitto kiireellisen lähetteen äippäpolin kautta neurologiselle tän päänsäryn takii..joka nyt taas ei tunnu missään..vaik mie yritin omalle lääkärille täsmentää että pääasiassa koskee silmään, niin sanoi suoraan että parempi varmistaa ettei kysymys ole mistään sen vakavammasta... :o ..no miul ko on kohonnu riski saaha aivohalvaus..ja kaikkee...no sen suurimpia murheita mie alan nautiskelemaan elokuvasta pienten kans ennen ko isot tulee koulusta...katotaan LIISA IHMEMAASSA :heart:

voi sinnuu, oletpa todella reipas ja urhea. pidetään peukkuja, ettei ole mitään vakavaa tai jos se johtuisi vaikka näöstä? ja raskaana ei kannata laseja hankkia, joten... :o

miekin kävin lekurissa tänään e-rinkulan hakemassa, papassa ja rinnassa olevaa kyhmyä esittelemässä. ei varmaan mitään kummasempaa, mutta seuraillaan. muuten oli hempat ja paineet ok. ensi viikolla taas sinne arvauskeskukseen diabeteshoitajan tykö.

mie olen varmaan kauhea ihminen, kun toiset on täällä onnellisesti raskaana jne ja mie vaan niin onnellinen, kun en ole raskaana ja ennen kaikkea - sokerina klubikupin pohjalla - imetys on ohi. :D voi vitsi, voisin vaan hypellä ja rallatella... olo on kuin lehmällä päästyään kevätlaitumelle! vaikka mie rakastan näitä tenavia ihan ylettömästi, on kyllä vantastista vallan palata takaisin tälle taajuudelle. muutama suht hyvin nukuttu yö takana ja tuntuu, että kohtahan tässä taas alkaa muistaa oman nimensäkin... :D

niin tai näin, käy hyvin päin. aatellaan nyt vaikka sekunti silleen, ennenkuin talvipakkaset viimeistään palauttavat meidät kylmään todellisuuteen. :whistle: pitää vissiin vielä maksaa vähän noita univelkoja, kun juttua pukkaa tähän malliin.

ja olenko mainostanut, että lidlissä on tosi hyvää ruisleipää? semmoista realin tyyppistä, mutta käsiittääkseni vähän kevyempää... :p

Mulla tekee mieli karkkia ja suklaata kun tuolla BB:ssä mässätään :/ MUTTA, minä en syö ellei oo ihan pakko, sinnittelen kyllä ja jos ei mee ohi nii sit illal syön semmosen DaCapo-patukan. Koittaa itsehillintää rakentaa..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 17:59 Viivuska kirjoitti:
Mulla tekee mieli karkkia ja suklaata kun tuolla BB:ssä mässätään :/ MUTTA, minä en syö ellei oo ihan pakko, sinnittelen kyllä ja jos ei mee ohi nii sit illal syön semmosen DaCapo-patukan. Koittaa itsehillintää rakentaa..

hurja nainen uskaltaessaan pitää tommoisia kovan luokan aseita talossaan, siis suklaata. :D

taistele! syö jotain muuta, mene lenkille, juo paljon... itsehillintä on aina kovilla, jos se maha kurnii.

mutta toisaalta, et sie mikkään kriminaali ole tosiaan, jos se on vaan tommoinen piskuinen patukka. :hug:

mie tänään sekosin ja aloin lääkärille tilittää, että olipa se rd oikea onnenpotku miun pehvalle, on nimittäin ihan erilainen olo kun on 30 kiloa kevyempi. lääkäri ihmetteli kohteliaasti, että niin paljonko sitä on lähtenyt. no oikeesti se olikin vaan tiivista lihasta tuossa vatsan seudulla. :D joo, täällä ollaan ihan sekaisin.

jaksamista! yritetään ulkoilla, vaikka sitä vettä tihuuttaakin.

Mie olen juossu pihal ko aropupu..siel ei koske nii kovi päähä..ja ko ei tarvii nii tihrustaa tarkkaan...no ei oo koskenu paljo nyt sisälkää päähän..ja aatelkaa..mie sain lapset suihkuun ja leikkaamaan kynnet ja siivoomaan korvat..ja silti ne kiitteli "äiti sie oot kiva!" :heart: ..mie alan harrastaa tätä napakkaa mutta huutamatonta äitii useemmin :D

WAU! Tosta olen kyllä tosi kade. Mä olen aina vaan tyhmä äiti :( No olenpahan tehnyt jotain oikeenkin *heh*
Kade olen siitäkin että joku voi pitää suklaata talossa :O
Meillä ei säily... mistäköhän johtuu? :D

Paino oli taas reilu 92 kun olin siellä baarissa ( Baari-illan jälkeen oli reilut 93) No tästä taas eteenpäin. Alotin vesijumpan ja kävelin taas tänään keskustaan.

Kuullaan taas. JA Pysytään ruodussa naiset!!! Minäkin.

Mää söin äsken kaks salmiakkia, eilen en syönytkään sitä suklaata onneks :D

Pitäis alkaa tekee jotai salaattia..

Osaako joku sanoo mitä tarkoittaa kun välil tuntuu niinku vauva tärisee mahassa, oon kuullu siitä paljon eri versioita, jotku sanoo et vauva pissaa ja jotkut puhuu et voi johtua vauvan hermostosta/kehittymisestä tai jtn.. Aattelin josko teillä jollain ois ollut vastaavaa :)

..nii tärinäst en tiiä mut tuli mieleen että mein 1v7kk poikanen oli sellainen yksilö jonka hikka tuntui mahan läpi :D ..

ja sit mie..olevinaan viisas meinasin käydä linkki kuskin kimppuun tänään ko sano rumasti töksäyttämällä mein tulevalle seiskaluokkalaiselle että 12v maksaa täyen hinnan.. ehkä on äidillä tunteet pinnassa :whistle: ..no toinen sit makso minkä makso..

ja lopuks viel asiaan..eilen keksin että kun oikein haluan suun makeeks niin otan pienen palan taatelista (niinkko rusinaa mut kuivatust taatelist saa isompia 'möykkyjä'...eihän se ihan hyvä oo kun on makeeta kuin mikä..mutku se on hyvää..

nyt mie lähen pöperön keittoon...en tiiä onko kellään nälkä mut oonpa ainakin tehny ruuan jos jotakuta kiinnostaa :\|

Mulle tuli kanssa toi hikka mieleen.
Ja jos on hirvee makean nälkä olen joskus - harvoin - tyytynyt banaaniin.
Ne kun maistuu kypsänä ihan tosi makeita jos on ollut muutaman päivän ilman sokeria.
Huomenna aamulla menen vaa'alle, mutta luultavasti laitan vasta maanantaina painon (söin eilen monta korvapuustia ja puolet niistä raakana :whistle: )
Moikka moi.

WANHA lainaus Linnean tekstistä- anteeks että luin niin hutiloiden aiemmin :ashamed:

miekin kävin lekurissa tänään e-rinkulan hakemassa, papassa ja rinnassa olevaa kyhmyä esittelemässä. ei varmaan mitään kummasempaa, mutta seuraillaan. ISO :hug: muuten oli hempat ja paineet ok. ensi viikolla taas sinne arvauskeskukseen diabeteshoitajan tykö.

mie olen varmaan kauhea ihminen, kun toiset on täällä onnellisesti raskaana jne ja mie vaan niin onnellinen, kun en ole raskaana ja ennen kaikkea - sokerina klubikupin pohjalla - imetys on ohi. Et ole kauhea ihminen! mäkin koitan lopettaa kokonaan mutta laiskuuttani tissitellään vielä aamusin kun silla saa nukkua tunnin pidempään.

vaikka mie rakastan näitä tenavia ihan ylettömästi, on kyllä vantastista vallan palata takaisin tälle taajuudelle. muutama suht hyvin nukuttu yö takana ja tuntuu, että kohtahan tässä taas alkaa muistaa oman nimensäkin... :D Hyvä että nimi muistuu mieleen! Helpompaa kaupungilla asiointsikin :)

niin tai näin, käy hyvin päin. aatellaan nyt vaikka sekunti silleen, ennenkuin talvipakkaset viimeistään palauttavat meidät kylmään todellisuuteen. :whistle: pitää vissiin vielä maksaa vähän noita univelkoja, kun juttua pukkaa tähän malliin.

ja olenko mainostanut, että lidlissä on tosi hyvää ruisleipää? semmoista realin tyyppistä, mutta käsiittääkseni vähän kevyempää... :p JUU, se on tosi hyvää! Nälkäkin pysyy tunteja pois. :hug: <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 17:36 Kipinätär kirjoitti:
WANHA lainaus Linnean tekstistä- anteeks että luin niin hutiloiden aiemmin :ashamed:

miekin kävin lekurissa tänään e-rinkulan hakemassa, papassa ja rinnassa olevaa kyhmyä esittelemässä. ei varmaan mitään kummasempaa, mutta seuraillaan. ISO :hug: muuten oli hempat ja paineet ok. ensi viikolla taas sinne arvauskeskukseen diabeteshoitajan tykö.

mie olen varmaan kauhea ihminen, kun toiset on täällä onnellisesti raskaana jne ja mie vaan niin onnellinen, kun en ole raskaana ja ennen kaikkea - sokerina klubikupin pohjalla - imetys on ohi. Et ole kauhea ihminen! mäkin koitan lopettaa kokonaan mutta laiskuuttani tissitellään vielä aamusin kun silla saa nukkua tunnin pidempään. EIKUN TOI ONKIN FIKSUU, MIULLA VAAN SE TÖIHIN MENO LÄHESTYY. JOO, EIKU OIKEESTI VAAN HALUAN NUKKUA. JA LÄHEN MUUTEN IHAN VAAN HUMPUTTELEMAAN TÄSSÄ KUUSSA PERÄTI KAHDESTI; LUKSUS ON SAMA, JOTA MEILLÄ KÄYTETÄÄN MOISESTA.

vaikka mie rakastan näitä tenavia ihan ylettömästi, on kyllä vantastista vallan palata takaisin tälle taajuudelle. muutama suht hyvin nukuttu yö takana ja tuntuu, että kohtahan tässä taas alkaa muistaa oman nimensäkin... :D Hyvä että nimi muistuu mieleen! Helpompaa kaupungilla asiointsikin :) ON SE. PUHELINNUMERO VAAN VIELÄ TÖKKII. OIKEESTI.

ja olenko mainostanut, että lidlissä on tosi hyvää ruisleipää? semmoista realin tyyppistä, mutta käsiittääkseni vähän kevyempää... :p JUU, se on tosi hyvää! Nälkäkin pysyy tunteja pois. :hug: KUITENKIN JOS SITÄ SYÖ VIIKON, NIIN TEKEE MIELI MITÄ TAHANSA MUUTA. SITTEN KUMMA, UKKELI-KULTA-UKKELI ANTOI MIULLE AAMULLA, JOO AAMULLA, PITSAA. SITÄ MILLÄ AIKOINAAN LIHOIN... EI MITÄÄN KIKSEJÄ, IHAN SAMA VAIKKA OISIN NÄKKÄRIÄ SYÖNYT. ONKOHAN TÄÄ SITTEN HYVÄKSI VAI EI? HAA, MUTTA HUOMENNA ON YHDET KEKKERIT PLUS KOTONA ANOPILLE PEHMITYKSEKSI TÄYTEKAKKUA. SAA NÄHDÄ MAISTUUKO JA MISSÄ MITTAKAAVASSA.

käymme Kipsun kanssa hauskasti keskustelua. mie menen kohta Monkille. pakko oli sanoo, kun se hauskalta kuulostaa.

ja sikäli kummaa näin vaimolta, että usutin miehen jääkiekkopeliin pääkaupunkiseudulle vallan. siis aika kauaskin. ja fanibussilla. mutta ketunhäntä - tadaa - on se, jotta pääsen vallan issessein kuun lopulla toiseen kaupunkiin. suunnitelman a;n mukaan oltais menty ensin koko porukka kaupunkiin b ja minä yhden yön anoppilassa nukuttuani (lue valvottuani, en osaa nukkua sielä) olisin jatkanut paikkaan c humputtelun merkeissä (sokerikännit meinataan vallan vetää). ja sitten oisin sielä miettinyt miten anoppi pärjäilee näiden raukkaparkahiiviöiden nukuttamisessa, joskus on ton kuopuksen kanssa meillä semmoinen huuto.netti menossa, että oijoi.

siis pointti; lahjoin ukkelin sillä pelimatkalla, että saan mennä itsekseni. kun ne automatkat laattailevien lasten kanssa olisi kyllä nollanneet sen rentoutumistilanteen semmoiseen jamaan, etten olisi enää kyllä uskaltanut lähteä vähään aikaan minnekkään "rentoutumaan".

henkilökähtaiset tilitykset nolla seitsemän sataa, eli kiinnosti varmasti kaikkia ihan mielettömästi tää sepostus. mutta siitä huolimatta, hyvä meininki täällä on! :D <br><br>

Yhteistyössä