sokerirasitus, miten tää nyt menee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illuusia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

illuusia

Aktiivinen jäsen
08.08.2004
15 590
1
36
Eli labran sivuilla lukee että iltapalan voi syödä klo 22 mutta jos aika on varattu jo 7.30 niin sen verran osaan laskea ettei siitä kyllä tule sitä 12h syömättä?
Vai enkö mä nyt tajua jotain? :xmas:

12h on se suositus, mut toisaalta jos asiat on kunnossa, ni ei paastosokeri oo koholla vaik ei paastoiskaan 8tuntia.

JA jos on taas häikkää sokeriarvoissa, ni hyvä et käy ilmi

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
mä kävin muutama viikkoa sitte sokerirasituksessa ja siinä piti olla 12h syömättä, aamulla sai pikkuriikksen vettä juoda.

Joo, siis näin se oli silloin joskus mullakin kun poikaa odotin ja tosiaan näin sanoin nyt terkkarikin, mutta labran sivuilla oli ohjeissa että klo 22 jälkeen ei muuta kuin lasi vettä.
Jotenkin tuntuu hassulta että voiko tosiaan ohjeistus vaihdella, mut täytynee tosiaan soittaa vaikka sinne labraan sitten.

10-12 tuntia on ohje ja ainakin mä ohjeistan potilaita aina olemaan sen 12 tuntia. Eikä pidä paikkaansa, että pitää syödä niin ettei tule enempää kuin 8-10 tuntia. Ylipitkä paasto voi vaikuttaa arvoihin, mutta silloin puhutaan jo jostain 16 tunnin paastosta. Tuo 12 tuntia on ihan ehdoton esim. rasva-arvojen kohdalla, mutta sokeriin kelpais se 10-12 tuntia. Itse olisin 12 tuntia joka tapauksessa, oli mitä paastonäytteitä tahansa.

Yhteistyössä