sokerirasitustesti kaikille raskaana oleville

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tympii..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oho, siinä on kunnalla sitten ylimääräistä rahaa jos KAIKKI joutuvat raskaanaollessaan siihen..
Meidän kunnassa vaan riskiryhmille ja jos yli 25v JA bmi yli 25.
Mut miksi kaikki valittaa tuosta sokerirasitukseen menosta? Sen tuloshan ennustaa tulevaakin, eli riskiä sairastua vuosien kuluttua 2-tyypin diabetekseenkin, onko syytä valittaa jos tuollaisia ilmaiseksi testaillaan :wave:

Vauvan ja äidin parhaaksihan tuo on.
Mulle on tehty tuo joka raskaudessa, väliin kaksikin kertaa, enkä mä ole tuota pahana pitänyt.
Ja ei mullakaan ole ollut virtsassa sokeria ja silti kolmessa raskaudessa oli arvot koholla. Nyt olikin sitten yllätys, että tässä kuudennessa odotuksessa kaikki sokeriarvot ovat olleet erinomaisia =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miettikääs nyt. 12 tuntia syömättä, ja siitä suurin osa unten mailla. Ettekö te muka muuten koskaan ole olleet 12 tuntia syömättä? Mätätte illalla kunnes nukahdatte ja herätessänne jatkatte heti mättämistä..?

Mietis itse. Olet täysin syömätä ja juomatta 14h lukuunottamatta pakollista sokeritujausta ja ruokit siinä samalla toisenkin ihmisen. Todellakaan se ei raskaana oo leikin asia pysyä edes tolpillaan. Sä et saa mitään ja susta imetään kokoajan ravintoa.

Älä myöskään sitten tule tänne parkumaan, kun lapsi makaa syntymänsä jälkeen teholla sokeritipassa ja häntä syötetään maha-nenäletkulla tasavälein, kun ei itse jaksa syödä ja saa vielä happiviikset.

Älä myöskään sitten tule tänne parkumaan, kun lapsi makaa syntymänsä jälkeen teholla sokeritipassa ja häntä syötetään maha-nenäletkulla tasavälein, kun ei itse jaksa syödä ja saa vielä happiviikset.

Mistä tämä purkaus tupsahti?

Toisaalta joka paikassa sitä ei saa, vaikka vauvan takia ihan mielellään voisi mennäkin. Meillä ei ole edes mainittu koko hommaa, vaikka joissain kunnissa olisin jo joutunut/päässyt. BMI siis 25 ja isällä diabetes.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

Tämä on yksinkertaisesti seuraus hoitamatta jätetystä raskausdiabeteksesta, turha parkua tälläistä lopputulosta, jos on liian vaikeaa siellä rasituksessa käydä ja jääkin sen takia raskausdiabetes diagnosoimatta. Ei sitä sokeria virtsassa välttämättä näy koskaan, vaikka rasituksen perusteella raskausdiabetes löytyy.

Tämä on yksinkertaisesti seuraus hoitamatta jätetystä raskausdiabeteksesta, turha parkua tälläistä lopputulosta, jos on liian vaikeaa siellä rasituksessa käydä ja jääkin sen takia raskausdiabetes diagnosoimatta. Ei sitä sokeria virtsassa välttämättä näy koskaan, vaikka rasituksen perusteella raskausdiabetes löytyy.

Minäkin voisin sitten varmaan laittaa samanlaisen purkauksen pojan
kolmen päivän vastasyntyneiden osastokeikasta, kahteen kertaan annetusta pitkästä sinivalohoitojaksosta, onnistumattomasta imetyksestä ja muusta, jotka aiheutuivat ennenaikaisesta syntymästä (jolle siis kukaan ei ole onnistunut löytämään mitään muuta selitystä kuin erittäin rankan kokemukseni sokerirasitustestissä)....Mutta en taida viitsiä. Ei siitä näin jälkikäteen ole mitään hyötyä.

Minä olen alle 25v, BMI 24, 2 lasta ennestään, painaneet alle 3200g molemmat. Ei ikinä mitään häikkää pissanäytteissä.
Nyt pitäisi mennä sokerirasitukseen tässä raskaudessa koska en ennen ole käynyt. Taidan jättää väliin tuolla perusteella ellei muita syitä siihen löydy. En edes saisi lapsille hoitajaa kahdeksi tunniksi. Jos vauva vaikuttaa liian suurelta, pissasta löytyy jotain tms. niin sitten menen ilomielin että saadaan selvyyttä asiaan :)

Minäkin voisin sitten varmaan laittaa samanlaisen purkauksen pojan
kolmen päivän vastasyntyneiden osastokeikasta, kahteen kertaan annetusta pitkästä sinivalohoitojaksosta, onnistumattomasta imetyksestä ja muusta, jotka aiheutuivat ennenaikaisesta syntymästä (jolle siis kukaan ei ole onnistunut löytämään mitään muuta selitystä kuin erittäin rankan kokemukseni sokerirasitustestissä)....Mutta en taida viitsiä. Ei siitä näin jälkikäteen ole mitään hyötyä.

Siis väität tosissasi, että sokerirasitus aiheutti ennenaikaisen synnytyksen? :d
Voi hyvää päivää, että ihmiset osaa keksiä selityksiä.

Mä olen erittäin tyytyväinen, että pääsin sokerirasitustestiin. Neuvolalla ei ollut mitään syytä lähettää mua siihen, mutta satuin osallistumaan raskausmyrkytystutkimukseen ja siihen kuului testissä käynti. Mulla nimittäin todettiin siellä raskausdiabetes.