Sokeririippuvuus, tekee oikeesti karseen olon!

Ei kuitenkaan niin

Aktiivinen jäsen
25.06.2008
3 613
1
36
Mä lopetin karkin syönnin kokonaan viikko sit..Sitä ennen melkein joka päivä, uskottelin itselleni että kun treenas paljon niin piti saada energiaakin paljon :snotty: Ihan puhdas riippuvuus se oli.

Mut jumankekka miten on olo parantunut viikossa, ei tuu enää sellaisia totaalisia väsymyskohtauksia keskellä päivää, pahaa oloa tai "tukossa oloa". Pysyy aamusta asti virkeenä ja verensokeri ei heittele. Jos makeanhimo iskee niin vedän puolikkaan greipin..

Kannattais teidänkin kokeilla, eron huomaa parissa päivässä!

Yritän samaa, mutta sokeria on niin monessa paikassa. Välttelen nykyään kaikkea makeaa syötävää kuten jogurttia, jätskiä, karkkia pullaa yms, en laita enää teehen sokeria. Korvien välissähän se aika paljon on. En kyllä ole mitään dramaattista muutosta vielä havainnu, mutta en tiedä enkö sitten ole ollut riittävän täysin ilman sokeria.

Mä tiedän... mutta liha on heikko :ashamed:
Joskus olen ollut makeaa syömättä niin, että viikonloppuisin sai syödä. Oli ihan mahtava olo ja silloin viikonloppuina se makea maistuikin sitten taivaallisen ihanalta. Pari viikkoa meni alkuun, että oli ihan hirveää, kun teki niin paljon mieli karkkia, mutta sitten tuohon rytmiin tottui. Jossain vaiheessa sit löin läskiksi ja siitä on tosiaan jo 17 vuotta aikaa. Ehkä olis korkea aika ottaa itseään niskasta kiinni uudestaan.

Mä huomasin että kun ensin vähensi sokerinsaantia, niin sit kun kerrankin repäs ja söi sitä namia kunnolla tuli ihan hirveen paha olo, oksetti ja päähän koski.

Onneksi ei tuu syötyä muita herkkuja tai jugurttia, ehkä siksi niin nopeesti parantunut olo.

Pelkkä sokerin jättäminen ei riitä, pois kaikki hiilihydraatit, varsinkin peruna on suuri saatana! Syöt vaan savukylkeä ja juomaksi kermaa niin tervehdyt!

Sokeririippuvuudesta eroon pääseminen on oikeasti helppoa, se että haluat jotain makeaa johtuu usein jostakin puutostilasta se voi olla kromi, magnesium tai b-vitamiinit mutta se miten sä pääset eroon tuosta addiktiosta on että jatkossa ostat jonkun hedelmän kun tekee mieli herkkuja

Kandee myös tutustuu omaan ruokavalioon sekä ruokailu tottumuksiin jos makean himo ei lakkaa, se viittaa usein siihen että syöt huonosti

Sokeririippuvuudesta eroon pääseminen on oikeasti helppoa, se että haluat jotain makeaa johtuu usein jostakin puutostilasta se voi olla kromi, magnesium tai b-vitamiinit mutta se miten sä pääset eroon tuosta addiktiosta on että jatkossa ostat jonkun hedelmän kun tekee mieli herkkuja

Kandee myös tutustuu omaan ruokavalioon sekä ruokailu tottumuksiin jos makean himo ei lakkaa, se viittaa usein siihen että syöt huonosti
Kokeile lasi vettä tai pala ruisleipää.

Yhteistyössä