Solarium mammat :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Depa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Depa

Vieras
Mieli tekisi niin mennä solariumiin.. näytän aaveelta ja mikään meikkivoide tai puuteri ei passaa ihon väriin, rahaa ei ole hankkia kalliita meikkejä.

Miten solariumiin tulee valmistautua? ja näkyykö muutos jo esimerkiksi jos käy 2 krt viikossa? tarttuuko väri naamaan?

Näyttäisi kyllä terveemmältä jos uskaltautuisi :)
Toki tiedän että se ei ole terveellistä, mutta ajattelin ihan pysyä suositteluissa 10 krt/vuosi. Kesällä saa aurinkoa muutenkin eli varmasti jäisi alle 10 krt.

itseruskettavat eivät vain toimi. Sotkevat ja ovat rumia..

Jos menet ekan kerran, niin aloita jollain 10 min satsilla. Sitten pidät 48 tuntia väliä ja menet seuraavan kerran. Jos ihosi kestää, niin voit olla sen 20 min.
Sen jälkeen voi käydä vaikka joka päivä. Kuitenkin suositus on toi max 10 kertaa vuodessa.

Itse käyn nyt keväällä 3 kertaa solkussa. Saan pikku pohja värin :)
Mulla jo eka käynti näkyy, mutta mä rusketus myös kesällä super hyvin :)

Käypä kuule ruiskurusketuksessa, se on vaaraton vaihtoehto solkulle. Hoitolassa tätsy ruiskuttaa sulle kauniin rusketuksen ihan silmänräpäyksessä, sävyn voi valita itse, suosittelen!

Jos kuitenkin valitset solariumin niin muista laittaa silmänsuojukset, muuten voit kellahtaa grilliin alasti tai vaikka alushousut jalassa. Muista pyyhkiä sumutinpullossa olevalla nesteellä ja paperilla solariumtaso ennen ja jälkeen käynnin. Ja ekalla kerralla ole vain 10 minuuttia korkeintaan, jos vaikka ihosi ei tykkää.

Mukavia rusketushetkiä!

Kiitos Riika, hyvä infopaketti! mutta vielä sellasta varmistaisin että mitään rasvaahan naamassa ei saanut olla? Jostain olen lukenut myös,että iho olisi hyvä kuoria edellisenä päivänä, etenkin kasvot.

itseä on aina jotenkin tuo solarium pelottanut, mutta nyt kyllä peiliin katsoessa mieli tekisi kokeilla. Voihan sitä ihosyövän suomenkin auringosta saada ja hyvänä perusteluna myös se että viinaa en juo ja tupakkaa en polta. Ehkä joku pieni epäterveellisyys ei olis pahasta? ;)

[QUOTE="sirmu";23355013]Käypä kuule ruiskurusketuksessa, se on vaaraton vaihtoehto solkulle. Hoitolassa tätsy ruiskuttaa sulle kauniin rusketuksen ihan silmänräpäyksessä, sävyn voi valita itse, suosittelen!

Jos kuitenkin valitset solariumin niin muista laittaa silmänsuojukset, muuten voit kellahtaa grilliin alasti tai vaikka alushousut jalassa. Muista pyyhkiä sumutinpullossa olevalla nesteellä ja paperilla solariumtaso ennen ja jälkeen käynnin. Ja ekalla kerralla ole vain 10 minuuttia korkeintaan, jos vaikka ihosi ei tykkää.

Mukavia rusketushetkiä![/QUOTE]

Useimmiten paikassa jossa solarium on, on myös suojukset? eikö vaan? ja pysyväthän ne hyvin silmillä? (anteeksi tietämättömyyteni :D )
Tuo suihkurusketus olisi hyvä mielestäni esimerkiksi häihin, mutta haluaisin hieman pitkäkestoisempaa.

Kyllä kaikkialla on suojukset, ei tarvitse hankkia omia ellet halua omia. Kyllähän ne paikallaan pysyvät kun makaat liikkumatta.

Niin no tuo kestävyysasia on niin ja näin. Ok, tarvitset noin 5 solariumkertaa saadaksesi päivetyksen, siihen kuluu sanotaan vaikka kaksi viikkoa aikaa ja päivetys kestää noin kuukauden. Ruiskuttamalla saa kerralla päivetyksen, joka kestää noin kaksi viikkoa. Ruiskuttelu on toki kalliimpaa, mutta viidellä kerralla saa noin 2,5 kuukautta turvallisesti ruskettunutta ihoa. Valitset toki itse, minunkin mielestä keväällä tekee ihmeitä saada hiukan tervettä väriä kasvoille!

[QUOTE="sirmu";23355097]Kyllä kaikkialla on suojukset, ei tarvitse hankkia omia ellet halua omia. Kyllähän ne paikallaan pysyvät kun makaat liikkumatta.

Niin no tuo kestävyysasia on niin ja näin. Ok, tarvitset noin 5 solariumkertaa saadaksesi päivetyksen, siihen kuluu sanotaan vaikka kaksi viikkoa aikaa ja päivetys kestää noin kuukauden. Ruiskuttamalla saa kerralla päivetyksen, joka kestää noin kaksi viikkoa. Ruiskuttelu on toki kalliimpaa, mutta viidellä kerralla saa noin 2,5 kuukautta turvallisesti ruskettunutta ihoa. Valitset toki itse, minunkin mielestä keväällä tekee ihmeitä saada hiukan tervettä väriä kasvoille![/QUOTE]

Hei, mieletön info, kiitoos! :) minkä hintasta toi ruiskutus on? ja voiko siitä tosiaan saada luonnollisen?

[QUOTE="sirmu";23355097]Kyllä kaikkialla on suojukset, ei tarvitse hankkia omia ellet halua omia. Kyllähän ne paikallaan pysyvät kun makaat liikkumatta.

Niin no tuo kestävyysasia on niin ja näin. Ok, tarvitset noin 5 solariumkertaa saadaksesi päivetyksen, siihen kuluu sanotaan vaikka kaksi viikkoa aikaa ja päivetys kestää noin kuukauden. Ruiskuttamalla saa kerralla päivetyksen, joka kestää noin kaksi viikkoa. Ruiskuttelu on toki kalliimpaa, mutta viidellä kerralla saa noin 2,5 kuukautta turvallisesti ruskettunutta ihoa. Valitset toki itse, minunkin mielestä keväällä tekee ihmeitä saada hiukan tervettä väriä kasvoille![/QUOTE]

Hei, mieletön info, kiitoos! :) minkä hintasta toi ruiskutus on? ja voiko siitä tosiaan saada luonnollisen? Tarttuuko väri sitten lakanoihin ja pyyhkeisiin itseruskettavan tavoin? :S

Maksaa kokovartaloruiskutus n 20-25 euroa, joissakin paikoissa tehdään myös pelkästään kasvojen alueelle, jolloin toki edullisempaa. Mun mielestä on luonnollinen lopputulos, ei mitään itseruskettava-mokia odotettavissa, heh. a tuoksuukin ihanalle, ei siis ollenkaan itseruskettaville voiteille.
Joo, väriä tarttuu ekana päivänä vaatteisiin ja lakanoihin jos ei peseydy ennen nukkumaanmenoa, mutta lähtee kyllä pesussa pois! Kannattaa pukeutua väljiin tummiin vaatteisiin kun menee ruiskutettavaksi, niin ei haittaa.

Kiva, jos oli hyötyä vinkeistä. Korostan vielä, että solarium on haitallista iholle, ruiskurusketus ei ole. En saarnaa, käyn itsekin välillä solkussa mutta ruiskutus on kyllä parempi vaihtoehto.

[QUOTE="sirmu";23355168]Maksaa kokovartaloruiskutus n 20-25 euroa, joissakin paikoissa tehdään myös pelkästään kasvojen alueelle, jolloin toki edullisempaa. Mun mielestä on luonnollinen lopputulos, ei mitään itseruskettava-mokia odotettavissa, heh. a tuoksuukin ihanalle, ei siis ollenkaan itseruskettaville voiteille.
Joo, väriä tarttuu ekana päivänä vaatteisiin ja lakanoihin jos ei peseydy ennen nukkumaanmenoa, mutta lähtee kyllä pesussa pois! Kannattaa pukeutua väljiin tummiin vaatteisiin kun menee ruiskutettavaksi, niin ei haittaa.

Kiva, jos oli hyötyä vinkeistä. Korostan vielä, että solarium on haitallista iholle, ruiskurusketus ei ole. En saarnaa, käyn itsekin välillä solkussa mutta ruiskutus on kyllä parempi vaihtoehto.[/QUOTE]

Voisi sekottaa näitä kahta. Käydä 10 min solkussa pari krt. Sitten jos tuntuu että se ei oo hyvä iholle ja väri ei tosiaan tartu, niin sitten kävästä suihkurusketuksessa. Ristiäisiin oisi ihana saada rusketus, vaikka päätähtihän itse en ole ;)

Voisi sekottaa näitä kahta. Käydä 10 min solkussa pari krt. Sitten jos tuntuu että se ei oo hyvä iholle ja väri ei tosiaan tartu, niin sitten kävästä suihkurusketuksessa. Ristiäisiin oisi ihana saada rusketus, vaikka päätähtihän itse en ole ;)

Kuulostaa suunnitelmalta!
Muista että jos innostut solkusta niin tee jotain niille "pandasilmille", jotka jää ilman väriä suojainten alla. Vaihtele vähän suojainten paikkaa ja muista huomioida meikatessa.

Mukavia ristiäisiä, olethan sinäkin tavallaan tähti, taustatähti ainakin!

Riippuu sun ihosta, mulle tarttu jo huomattavasti kahdesta kerrasta, mutta olenkin oudon hyvin ruskettuva blondi :D
Kävin joskus aika rutkastikkin ja voi kun olin ihanan ruskea, jossain vaiheessa mietitytti ihon kunto ja lopetin kokonaan, nyt häihin aijon käydä.
Älä vaan anna ihon palaa.

tuo suihkurusketus eikös se sotke aikapirusti peti yms muut paikat kun kälyllä oli suihkurusketus, niin sillä ainakin oli sänky ja vaatteet siin aineessa ja ei se kyllä muutenkaan ollu mitenkään kauhean luonnollisen värinen, onhan nuissakin tietty laatu eroja mutta mutta....

Solariumista sen verran että se rusketuksen määrä johtuu siitä miten usein lamput vaihdetaan! Ekassa paikassa missä kävin kesti pitkään ennen kuin sain väriä ihooni, lopetin sitten hetkeks kokonaan, noh löytyi toinen paikka missä lamput vaihdettiin usein niin kappas kappas sain EKALLA kerralle kunnon rusketuksen :)

Kannattaa muistaa kohtuus tässäkin hommassa..ettei lähde rusketus "käsistä".Mikään ei ole meinaan typerämmän näköistä kuin suomalainen jolla on super-rusketus vaikka on vielä lumet maassa.
Meidän salilla meinaan käy tyttö joka on ihan järkyttävän näköinen.Mun mieskin jo sano mulle että sano sinä naisena sille jotain..mutta en mä kehtaa.

Niin ja vielä tuosta kestosta. Kävin vuoden ajan säännöllisesti solkussa noin 1-2 krt/2-3vk ja nyt en ole yli vuoteen käynyt ja rusketus on ja pysyy iholla, näin mulla :)

Kiitos vastauksista!

Joo, sellainen ÖVERI rusketus ei ole kaunis, mutta luulen että 2-3 krt antaa juuri sopivan PÄIVETYKSEN.
ällöttää tämä talvi kun sopivan väristä meikkivoidetta ei löydy ja muutenkin iho tarvitsee niin paksun meikin. Pieni päivetys johon aurinkopuuteria vähän on tosi kaunis :) Itse haluaisin juuri tämän takia käydä, jotta saisin vähennettyä meikkiä ja tehtyä itsestäni luonnollisemman/terveemmän näköisen.

toivottavasti ristiäisissä ihmiset eivät ajattele mun olevan pinnallinen :o

Lauantaina kyllä olen menossa solariumiin, hui jännittää..
Ei tiedä alottaisiko tosiaan 10 min vai 15...
Se arkku kyllä pelottaa... mutta oisi ihana olla ristiäisissä edes vähän päivettynyt. Meikkikin olisi paljon kauniimpi!

Yhteistyössä