Soldiers of Odin -tavaramerkki rekisteröitiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
... mutta suunnitellut tuotteet ovatkin vähän erilaisia, kuin mitä Soldiers of Odin nimen perusteella voisi olettaa.. kaikkea söpöä glitteriä, pinkkiä, essuja, bodyjä. :) Joko tämä on ruodittu täällä?

Tälle minä ihan nauroin. Ne kaikki pellepartiot ym. saa hirveen myötähäpeän aikaan, mutta tää oli mielestäni kekseliäs juttu. Mitä tykkäsitte?

Noin yleisesti olen tällaista toimintaa vastaan. Rekisteröidään tavaramerkkejä, nettiosoitteita jne. joiden nimi on jo jonkin muun käytössä. Haetaan taloudellista tai jotain muuta hyötyä itselleen.

Noin yleisesti olen tällaista toimintaa vastaan. Rekisteröidään tavaramerkkejä, nettiosoitteita jne. joiden nimi on jo jonkin muun käytössä. Haetaan taloudellista tai jotain muuta hyötyä itselleen.
Tuo tavaramerkin rekisteröijähän on sanonut että tuotot menisi hyväntekeväisyyteen. Ei kuulosta siltä että mitään hyötyö olisi vailla. Veikkaan että haluaa vaan näpäyttää odineita ja "nousta heitä vastaan" omalla tavallaan.

Noin yleisesti ottaen minäkin. Mutta sanakirjassa olevaa sanaa itsessään ei voi rekisteröidä. Logon voi ja tavaramerkin. Ne voivat myös ns. vakiintua jolloin suoja on jokseenkin sama kuin rekisteröitynäkin
Beatlesien levy- yhtiö oli Apple. Ei estänyt Jobsia antamasta firmansa nimeksi samaa. Joku voi mainiosti perustaa Apple- nimisen omppuviinitehtaan. Kunhan ei erehdy kopioimaan kahden edellisen rekisteröityjä logoja.
Sama juttu pätee "Soldiers of Odiniin". Kuka tahansa voi alkaa myymään vaikka "Soldiers of Odin- merkkistä simaa kunhan ei käytä rekisteröityä tavaramerkkiä/logoa.

Yhteistyössä