Sonera laajakaista+viihdepaketin irtisanominen kesken sopimuskauden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harriet74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harriet74

Vieras
Elikkäs minulla on soneran laajakaista viihdepaketilla ja sopimus on määräaikainen. sopimuskautta on kulunut vasta reilut puolisen vuotta ja sopimus on kaksivuotinen. Liittymää ei Soneran nettisivujen mukaan voi irtisanoa ennen sopimuskauden päättymistä. Tietääkö kukaan viisas palstalainen miten voin toimia sellaisessa tapauksessa kun sain opiskelupaikan ja olen muuttamassa ensi kuussa jo opiskelupaikkakunnalle, eri puolelle suomea, ja siellä asunnossa on ilmainen, vuokraan kuuluva laajakaista. En ole vielä Soneralle soittanut koska halusin ensin kysyä puolueettomia kokemuksia. Mitenköhän suhtautuvat tuohon? Ja vielä se että mullahan ei ole varaa maksaa jäljellä olevia 1,5 vuotta niille etukäteen että sulkisivat liittymän jo nyt..

Vuokraan kuuluva laajakaista ei liene automaattisesti irtisanomisperuste, voit silti joutua ottamaan Soneran liittymän, tai ainakin maksamaan sen.

Mitä lehdissä noista on kirjoitettu, niin silloin irtisanominen onnistuu, jos uuteen asuntoon ei ole teknisesti mahdollista saada kyseistä palvelua

Ainoa mahdollisuus irtisanoa liittymä kesken määräaikuisuuden sun tilanteessa on, ettei uuteen asuntoon ole teknisesti samanlaista yhteyttä saatavilla. Onko nykyinen liittymäsi valokuitu, -kuparipiuha vai kaapeli? ADSL vai VDSL? Mikä nopeus?

Minä pääsin eroon Soneran määräaikaisesta nettisopimuksesta näin: sanoin muuttavani toistaiseksi talouteen, jossa on jo (Soneran) nettiyhteys. Sanoin etten tiedä milloin muutan ko. paikasta pois enkä todellakaan suostu maksamaan nettiyhteydestä joka on täysin turha tuollaisessa tilanteessa. Irtisanominen onnistui kun jankkasin vähän aikaa ja asiakaspalvelija myönsi, että kyllä tuolla perusteella voidaan purkaa sopimus kesken sopimuskauden.

Tilanne oli aivan tosi, asuin tilapäisesti vanhempieni luona, mutta mikä estää valhetelemasta. Eivät ne voi Soneralta tarkistaa minne muutit, jos muutit.

Yhteistyössä