Sori vaan, mut kyllä mua säälittää sellaset lapset,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Noora

Vieras
jotka joutuu olemaan viikonloputkin tarhassa!
Tiedän yhden sellaisen äitin, joka on töissä viikonloppuisinkin, ja vie lapset tarhaan vaikka itsellään olisi vapaa päivä joskus viikolla. Siis törkeetä!! Mun mielestä lasten pitäis saada olla AINAKIN kaksi päivää viikossa kotona, VÄHINTÄÄN!! Ja silloin kun nämä lapset saisivat olla kotona, niin niiden äiti vie ne mummolaan. Hel*et*in luuska!!!

Mä kyllä ymmärrän, että joidenkin ihmisten pitää tehdä myös viikonloppuisin töitä. Olen itsekin aikoinaan tehnyt kolmivuorohommaa. Ymmärrän myös sen, että sinä arkivapaapäivänä joutuu joskus hoitelemaan asioita, joita ei voi lasten kanssa hoitaa (esim. hammaslääkärikäynnit tms). Mutta sitä en ymmärrä, että lapset viedään heti muualle hoitoon, kun saisivat olla äidin kanssa kotona. Enkä myöskään sitä, että lapset on aina silloinkin hoidossa, kun äiti on vapaalla.

Usein ihminen joka tekee viikonloppuisin töitä tekee vuorotyötä, ja oletan jotta tämäkin äiti tekee. Ja se on kuluttavaa ja voimat vievää.
Toivon minäkin usein jotta saisin muksun viedä päiväkotiin vaikka itsellä on vapaa, jotta saisin nukkua velat veks.
Mutta missä isä?

Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Usein ihminen joka tekee viikonloppuisin töitä tekee vuorotyötä, ja oletan jotta tämäkin äiti tekee. Ja se on kuluttavaa ja voimat vievää.
Toivon minäkin usein jotta saisin muksun viedä päiväkotiin vaikka itsellä on vapaa, jotta saisin nukkua velat veks.
Mutta missä isä?

Isä joko töissä tai KOTONA !!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta missä isä?

No se vaan on kumma, että tässä tapauksessa syyllistät äitiä (no nainen on naiselle susi), miksi et hauku tuota vimmatun isää???

Mikä hemmetin logiikka sun räyhäämisessäsi on?

MInua säälittää yksi vauva, joka on syntymästään asti ollut sairaalassa ja sen äiti vaan ryyppää ja ryyppää. Käy ehkä parina päivänä viikossa sylittelemässä vauvaa. Ketähän sekin vauvaraasu pitää äitinään, jotain hoitajaa. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap, tarkoititko että lapset ovat 7 pvä viikossa tarhassa. En usko.

Ei tarhassa, mutta sen ajan mitä ei ole tarhassa, on mummolassa.

ehkä äiti lepää ja työ on rankkaa :/

Voihan se työnteko olla rankkaa, mutta ei sais omia lapsia kuitenkaan heitellä miten sattuu. Niistä lapsistakin on varmasti rankkaa olla aina pois kotoa :( ja ilman äitiä :(

Voihan se työnteko olla rankkaa, mutta ei sais omia lapsia kuitenkaan heitellä miten sattuu. Niistä lapsistakin on varmasti rankkaa olla aina pois kotoa :( ja ilman äitiä :(

se on hänen valinta ei sinun.

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin:
Mutta missä isä?

No se vaan on kumma, että tässä tapauksessa syyllistät äitiä (no nainen on naiselle susi), miksi et hauku tuota vimmatun isää???

Mikä hemmetin logiikka sun räyhäämisessäsi on?

Koska tämä äiti ei anna lasten jäädä kotiin isän kanssa, koska on maksanut hoitomaksut. Eli rahan hukkaanmeno on kamalampaa kuin se, ettei lapset saa olla vanhempiensa kanssa.

se on hänen valinta ei sinun.

Niin on hänen valintansa, mut kai mä saan asiasta täällä purkaa jos mua se säälittää! Vai onks se sulta pois??

olen samaa mieltä, että jotkut toimivat näin. siis asuin ennen vuokralla ja kun erääseen perheeseen syntyi kuopus alkoi esikoinen asumaan siellä minun naapurissa mummonsa luona. Kävi ehkä kerran viikossa kotona päivän. sai äiti keskittyä vauvaan. kun molemat lapset olivat hoitoikäisiä, olivat molemmat viikosta joskus jopa puolet mummonsa luona. kävivät myös tarhassa. eli oletettavasti aika vähän aikaa viikosta kotonaan.

mutta eipä se minulta ole pois, jos joku ei halua lastensa kasnsa olla. Mulla on ainakin niin mahtavat lapset että on etuoikeus ja kunnia saada tuntea heidät ja viettää aikaa heidän kanssaan.

ainoa mikä harmitti tilanteessa oli se, että käytännössä maksoimme noiden lasten vesimaksun. se kun oli henkilöä kohti ja tottakai veden kulutus takautuvasti mitattiin ja nostettiin maksua jos kulutuskin nousi. eli ikävää, kun me kävimme ehkä kerran viikossa saunassa ja lapsetkin siis peseytyivät kerran viikossa, ja sitten kuitenkin heistä täysi maksu. ja naapurissa maksetaan 2 hengen maksu ja siellä käytännössä asui 2 eläkeläistä ja 2 lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
Entäs minä joka vien lapset arkisin pvkotiin vaikka työni loppuivat syyskuun vimppa pv ja uutta työpaikkaa ei ole näkyvissä? Huono äitikö

Kai sä illat ja viikonloput oot kuitenkin lapses kaa?

Totta kai, mihinkäs minä heitä veisin?? Ja voin sanoa että ihan minun jaksamisen takia ovat pvkodissa. lapsia monta ja yh joten koville joudun eri-ikäisten lasten kanssa. parempi lasten pvkodissa kun en itse jaksa ulkoilla lasten kanssa.

Meillä ei vuorohoitoon voi edes viedä kun työpäivinä. Vapaapäiviä ei voi edes huijata, kun sinne on kuulemma ilmotettava työvuoronsa hyvissä ajoin. Mulla ei vielä omaa kokemusta ole, mutta vuorohoitoon lapset todennäkösesti menevät ja ovat sielä sitten joskus viikonloppusinkin. Vapaalla kyllä pitäsin kotona, vaikka saisivatkin mennä.

Onko muuten vuoropäiväkodeissa mitään sellaista systeemiä, että vanhempien pitää toimittaa työvuoronsa sinne? Meinaan, että silloin ei voisi viedä lasta vapaapäivänä päiväkotiin...

Tuo on oikeasti todella säälittävää, ja mun käy kovasti lasta sääliksi. Varsinkin, kun isäkin on tuollainen lusmu.

Mun mies oli tässä hetken työttömänä ja vietiin silti lapsi päiväkotiin päivittäin. Syynä se, että hänellä oli paljon tähän tilanteeseen liittyviä asioita toimitettavana sekä keskeneräisten töiden viimeistelyä. Mutta kyllä lapsi jäi muutamaan otteeseen kotiin ihan muuten vaan. Ja jos oli vähänkin jotain nuhaa tms, niin mies jäi hänen kanssaan herkemmin kotiin.

Yhteistyössä