Sormiruokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ojhijk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mitä tahansa esim.porkkanatikkuja, kurkkutikkuja, omenapaloja, banaania palana, periaatteessa kaikkia hedelmiä paloina, rusinoita, kuivattuja omenalastuja, korppuja (siis ei sokeripäällysteisiä)....

Minä olen tosi arka antamaan sormiruokaa juuri tuon tukehtumisen pelossa, mut kurkkua ja niitä Väinämöisen palttoonappeja uskaltaudun antamaan. Rusina kuulostaa kyllä tosi villiltä vaihtoehdolta ainakin meikäläisen korvaan.

Meidän tyttö söi tuossa iässä muistaakseni maissia, herneitä, banaania, leipää (mä annoin kyllä ihan kuorien kanssa), kurkkua, jauhelihaa (taisin tehdä jotain pieniä pihvejä), perunaa ja bataattia, kaikenlaisia höyrytettyjä kasviksia, parsakaali oli herkkua, siinä on sopiva varsi. Meillä ollaan kyllä sormiruokaa syöty puolen vuoden iästä lähtien (ja sitä ennen taisi imeskellä kurkunpalaa) joten 8 kk iässä osasi pureskella jo melko taitavasti.

Meillä tyttö oppi tuossa 8kk iässä siirtelemään ruokaa suussaan ja ns. pureskelemaan. Siitä lähtien oon antanut kaikenlaista mitä edelläkin mainittu. Pienempänä saattoi esim. koittaa niellä isompaa leivän palaa, mutta ei enää tuossa 8kk iässä.

Tungen nyt oman kysymykseni samaan ketjuun... (röyhkeä kun olen...)
Millä saada 9kk syömään karkeampaa sosetta?? Tosiaan syö siis sormiruokaa ihan innolla, mutta soseet ei karkeana uppoa!!! :headwall: Sylkee kaiken vain pois ihan surutta. Hyviä vinkkejä ja neuvoja siis kaivataan!

Yhteistyössä