M
"maire"
Vieras
Olen yrittänyt tarjota pojalle (10 kk) sormiruokia lusikkaruoan lisäksi, mutta ei ole oikein onnistunut tuo sormiruokailu. Hänelle kelpaavat sormiruokana ainoastaan kurkku, maissinaksu, riisikakku ja itsetehty sämpylä. Kaikki muu lentää suoraan lattialle tai sitten hän vain leikkii sillä ja litistelee käsissä. Joitakin on suostunut vähän kielellä maistamaan ja sitten heittää heti lattialle. Tosi ennakkoluuloinen on siis ruoan suhteen. Lusikkaruoat maistuvat jotenkuten, mutta heti jos on vähän isompia paloja niin työntää ne kielellä pois. Sen takia olenkin yrittänyt tarjota esim. bataattia kokonaisina paloina sormiruokana, että oppis vähän kiinteämpään ruokaan ja pureskeluun. Bataatinpalaset hän litisteli nyrkkiin mössöksi ja koko touhu meni taas leikkimiseksi.
Olisko vinkkejä mitä ruokia voisin vielä kokeilla ja miten saisin pojan kokeilemaan innokkammin omatoimista syömistä. Olen kokeillut jo ainaikin tomaattia, ananasta, kesäkurpitsaa, avokadoa, porkkanaa, perunaa, hernettä, maissia, mangoa ja keitettyä makaroonia.
Olisko vinkkejä mitä ruokia voisin vielä kokeilla ja miten saisin pojan kokeilemaan innokkammin omatoimista syömistä. Olen kokeillut jo ainaikin tomaattia, ananasta, kesäkurpitsaa, avokadoa, porkkanaa, perunaa, hernettä, maissia, mangoa ja keitettyä makaroonia.