Sormusasiaa

TUNDRA-arjen sankari-

Aktiivinen jäsen
25.03.2006
9 314
0
36
Katselin vähän vihkisormuksia. Mitäs mieltä tällaisesta?
Meille ei varmastikaan mitään kihlasormuksia tule, kun ei oikein jaksa ylimäärästä hömppää, eli mennään sitten kerralla naimisiin. (tarkoittaako tämä sitä, että ollaan salakihloissa) No, anyway, tietääkö joku oikeata tapaa sormuksista. Ja miten kihla- ja vihkisormukset eroavat toisistaan.

Niin ja se linkki siihen sormukseen
http://www.smykkesenteret.no/shop.asp?p=24602240&x=&imgGallery=1&imgActive=bilde1

Olette kihloissa, jos olette sopineet menevänne naimisiin. Kihla- ja vihkisormukset ei eroa toisistaan. Perinteinen kihlasormus tosin on se sileä kultainen ja vihkisormuksessa on yleensä timantti tai useampi, mutta ei siitä mitään sääntöjä ole. Jokainen ottaa mieleisensä sormuksen.

Kihloihin menohan ei oo mitenkään pakollista - se on vain parin keskinäinen lupaus naimisiinmenosta. Kihlasormus on yleensä vaatimattomampi kuin vihkisormus, ts. timantit ym. on harvinaisempia kihla- kuin vihkisormuksessa.

Itse en noille ehdokassormuksille oikein syttynyt - mielestäni tyylikkäämpi olisi ihan vain sileä, leveä valkokultainen sormus, jossa kivi(ä) upotettuna. Mutta että jos noista valita pitäisi, niin eka linkki ehdottomasti.

Ihana ja erilainen idea vihkisormuksesta, jos tuollaisesta tykkää. Itse tykkäsin enemmän keltakultaisesta vaihtoehdosta, mutta en tykkääkään, että tuollaiset tärkeät korut näyttävät hopealta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Kihloihin menohan ei oo mitenkään pakollista - se on vain parin keskinäinen lupaus naimisiinmenosta. Kihlasormus on yleensä vaatimattomampi kuin vihkisormus, ts. timantit ym. on harvinaisempia kihla- kuin vihkisormuksessa.

Itse en noille ehdokassormuksille oikein syttynyt - mielestäni tyylikkäämpi olisi ihan vain sileä, leveä valkokultainen sormus, jossa kivi(ä) upotettuna. Mutta että jos noista valita pitäisi, niin eka linkki ehdottomasti.

Itse asiassa, eikös tuolla "muualla" maailmassa juuri se kihlasormus ole se prameampi?

Molemmissa niissä on kyllä timantti, hieman vain mietityttää, kun itse olin ajatellut vähän perinteisempää linjaa.
Ei tartte muiden tykätäkään samasta mistä itse tykkään. Mulla vain on vähän semmoinen ajatus, että katoaako viehätys ja myöhemmin sittenkin tykkäisin siitä aiemmasta ajatuksesta. Ihan normi sormuksesta jossa kivi keskellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:

Itse asiassa, eikös tuolla "muualla" maailmassa juuri se kihlasormus ole se prameampi?

On joo, ainakin jos Kauniisiin ja rohkeisiin on uskominen ;). Mutata sillä ei kai ole väliä, nyt kaiketi puhutaan suomalaisista ihmisistä ja Suomessa tapahtuvasta avioitumisesta? Meillä perinne on tällainen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tällainen käsitys mullakin on, että muualla se kihlasormus on suurempi juttu ja huomattavasti hienompi kuin vihkisormus. Tai siis mitäpä sitä mies enää rahojaan tuhlaamaan, kun kihlaus on jo lupaus avioliitosta eli nainen on lupauksensa antanut ja sillä siisti!

Alkuperäinen kirjoittaja tundra:
Tämä vois myös olla yksi vaihtoehto
http://www.smykkesenteret.no/shop.asp?p=6667259&x=&imgGallery=1&imgActive=bilde1

:heart: Mä taidan olla sydämeltäni teini, ihanat sormukset varsinkin keltakultaisena josta tykkään enemmän!

Yhteistyössä