sorry, vielä yksi aloitus...olipa ollut miehellä taas "fiksu" työkaveri tänään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mies oli jotain puhunut tänään siitä että meille tulee vauva. Tää työkaveri (joku nuori kloppi) oli sitten todennut että "teille kun tulee noin iso ikäero lapsille, niin on eka varmaan ollut vahinkolaukaus" :o :o .

Mies oli katsonut kaveria pitkään ja oli vaan todennut painokkaasti että "no EI ollut". Sitten olikin kaveri ollut hiljaista.

Kaikkea sitä ihmiset keksii ja suustaan vielä päästää. Ensinnäkin mä olen aina ollut sitä mieltä että lapsi ei ole vahinko jos raskauden on ollut mahdollista keskeyttää ja on päättänyt pitää lapsen. Toisekseen pitääkö isompaan ikäeroon aina olla joku syy? Eikö vaan voi haluta ilman syytä reilumpaa ikäeroa?

Ja meillä siis eka oli tekemällä tehty ja tätä tokaa (vielä mahassa) tehtiin lähes 3 vuotta ennen kuin sai alkunsa.

Noi on niin hienovarasia kommentteja :whistle:
Kun me alettiin odottaa esikoista, niin valehtelematta 4/5 miehen tutuista vauvauutisen kuultuaan onnitteli eka ja sit kysy "oliko vahinko" |O :o
Niijuu, eihän oltu ku neljä vuotta oltu yhessä, kihloissa, yks keskenmeno takana ja ikääkin oli "vasta" 23 :headwall:

No mulle sano miehen veli jo kun ensimmäistä aloin odottaan että "oliko vahinko?"

Ensinnäkin kun kaksi ihmistä harrastaa seksiä niin ei kait raskaus vahinko voi olla, yllätys pikemminkin mutta vahinkoon en oikein jaksa uskoa :/

Tosekseen ei se kelleen kuulu vaikka raskaus olisikin alkanut ehkäsystä huolimatta.

No kyllä miehen veljen naama venähti kun sanoin sille että raskaus oli ihan suunniteltu.

Varmaan ketään ei vieläkään usko että meiän molemmat lapset on suunniteltuja.. ikäviä kommentteja on kyllä tullu kuultua tässä muutaman vuoden aikana.. älä pahota mieltäs yhdestä ajattelemattomasta kysymyksestä.. :hug:

Joo aika uskomaton kommentti oli minunkin mielestäni, vähän jopa pahotin mieleni. Toisaalta ollaan Umbrellan kanssa puhuttu, että toinen mitä luullaan, kun on isompi ikäero lasten kanssa, että lapsilla on automaattisesti eri isät.

Samapa tuo on mitä ihmiset mistäkin ajattelee, tuntuu vaan vähän pahalta kun tosiaan jo luultiin ettei lasta saada. Tää masukki tuntuu valtavalta ihmeeltä ja siksi jotenkin vaan tuollaiset kommentit tuntuu pahalta.

Ja tosiaan ei mun mielestä paha asia tuo ikäero. Mä olen mua 13 vuotta nuoremman siskoni kanssa ollut AINA todella läheisissä väleissä, samoin kuin 7 vuotta nuoremman veljeni kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja mikä:
ja ikäero tulee olemaan...?

7 vuotta ja 3 kuukautta jos tämä syntyy silloin kun on laskettu aika.

Mun miehellä ja sen siskolla on pikkasen vajaa 7v ikäeroa ja anoppi on "aina" kehunut sitä ihanaksi ikäeroksi.

Mulla on tosiaan isot ikäerot veljeni ja siskoni kanssa, eikä oo asiasta ollut missään vaiheessa haittaa.

Eli en osaa itse suhtautua ikäeroon ongelmana ja pitäis varmaan jättää muiden kommentit ihan vaan omaan arvoonsa...

Mulla ex kanssa 4 muksua.Esikon ja kuopuksen välillä ikäeroa 14v. Kun odotin kuopusta,mies kertoi parille kurssikamulle että perheenlisäys tiedossa.Toinen tokaisi ei helvetti niin pitkä ikäero meinaatsä kokoikäs olla kiinni muksuissa.Mies sanoi on mulla 2 siinä välissä jo meni turvat kiinni.Ei kivaa kun tommoista väläyttää ja luullaan vahingoksi.Minusta kivaa että hieman ikäeroa niin saa nauttia seuraavasta täysin siemauksin.

Minulta on kysytty että onko tämä tuleva lapsi tekemällä tehty kun ikäero on niin pieni. Olen kyllä myöntänyt että lapsi ilmoitti tulostaan noin vuotta aiemmin kuin oltiin alustavasti miehen kanssa suunniteltu. Mutta elämä on yllätyksiä täynnä. Ainakin jos ei käytä ehkäisyä :laugh:
Joskus kyllä utelut ärsyttävät jos kyselijä on puolituttu :/

Mä en vaan ymmärrä että miksi jotkut oikeesti voivat olla noin ajattelemattomia :/ . Sanana tuo "vahinko" on niin julma muutenkin. Monellehan raskaus saattaa todella olla yllätys (olihan tämä masukkikin tavallaan yllätys) mutta mitä se taas muille kuuluu.

Mä en vaan käsitä että joku voi töksäyttää tuollaisen vahinko-kommentin. Tai mitään muutakaan vastaavaa. No, meitä mahtuu moneen junaan ja kaikkia ei tarvi ymmärtää. Ja voin vaan kuvitella että mun miehen tuima ilme on tosiaan hiljentänyt tän kaverin niin ettei varmaan ihan hetkeen noin typeriä kommentteja lausu muillekaan...

No immeiset on immeisiä.

Mie olen saanut kuulla vähän päinvastaisia möläytyksiä. Miun vattaa on tultu taputtelemmaan ja onnittelemmaan issoon ääneen raskauvesta. Tämä tapahtui, kun vielä kärsin lapsettomuuvesta :( Olin aika surkeana silloin.

Kuten tiedätkin, mun ikäero veljeni kanssa on myös tuo seitsemän vuotta ja voin sanoa että se on hyvä ikäero. Vanhempi jaksaa ihan oikeasti innostua myös vauvanhoidosta vaikkei heistä nyt varsinaisia leikkikavereita tulekaan. Opettaa vanhemmalle lapselle vastuuntuntoa ja oppiipahan jakamaan asioita kun on tähän asti aina saanut "kokonaisena" esim. karkkipussin.

Kun me mentiin naimisiin ukon kanssa, päälle vuoden seurustelun jälkeen, JOKA IKINEN sukulainen kysyi ei-niin hienovaraisesti että oliko haulikkohäät, millos syntyy esikoinen tai monennellako oot. Todella törkeää. Mitä vit se niille kuuluu miten mä elämäni petaan? Kuukauden kuluttua ollaan oltu naimisissa kolme vuotta ja tyttö sai alkunsa "tahallisesta vahingosta", jos sitä sellaiseksi voi kutsua. Mutta voi jumalauta jos joku tulee kysymään että oliko teidän lapsi vahinko (siis tämän tahi seuraavan kohdalla). EI KUULU MUILLE. Ei edes vitsillä.

Toivottavasti pitää kloppi turpavärkkinsä pienemmällä. Ei tollainen ole hauskaa, oli kyseessä "vahinko" tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
No immeiset on immeisiä.

Mie olen saanut kuulla vähän päinvastaisia möläytyksiä. Miun vattaa on tultu taputtelemmaan ja onnittelemmaan issoon ääneen raskauvesta. Tämä tapahtui, kun vielä kärsin lapsettomuuvesta :( Olin aika surkeana silloin.

Auts :o . Voin vaan kuvitella miten tuo kirpaisee ja varmaan tosi inhottavaa vastata ettei odota. Siis ihan sille taputtelijallekin äärimmäisen noloa.

Mä en uskalla koskaan kysyä ennen kuin oikeesti on TÄYSIN varma että toinen odottaa. Siksi monella on ollut raskaus jo todella pitkällä ennen kuin oon onnitellut. Mieluummin kuitenkin niin kuin että tulis paha mieli molemmille.

Kuulostaa kyllä tosi surkealta :( :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Kuten tiedätkin, mun ikäero veljeni kanssa on myös tuo seitsemän vuotta ja voin sanoa että se on hyvä ikäero. Vanhempi jaksaa ihan oikeasti innostua myös vauvanhoidosta vaikkei heistä nyt varsinaisia leikkikavereita tulekaan. Opettaa vanhemmalle lapselle vastuuntuntoa ja oppiipahan jakamaan asioita kun on tähän asti aina saanut "kokonaisena" esim. karkkipussin.

Kun me mentiin naimisiin ukon kanssa, päälle vuoden seurustelun jälkeen, JOKA IKINEN sukulainen kysyi ei-niin hienovaraisesti että oliko haulikkohäät, millos syntyy esikoinen tai monennellako oot. Todella törkeää. Mitä vit se niille kuuluu miten mä elämäni petaan? Kuukauden kuluttua ollaan oltu naimisissa kolme vuotta ja tyttö sai alkunsa "tahallisesta vahingosta", jos sitä sellaiseksi voi kutsua. Mutta voi jumalauta jos joku tulee kysymään että oliko teidän lapsi vahinko (siis tämän tahi seuraavan kohdalla). EI KUULU MUILLE. Ei edes vitsillä.

Toivottavasti pitää kloppi turpavärkkinsä pienemmällä. Ei tollainen ole hauskaa, oli kyseessä "vahinko" tai ei.

No just näin |O . Hienotunteisuutta saa meistä ihan jokainen harjoitella jos tuntuu ettei oikein hallitse. Ja mä en vaan ymmärrä että mikä hemmetin kommentti tuollainen on. Ja entä jos mies olis vastannut että "joo, ihan puhdas vahinkolaukaus oli esikoinen ja siitä jäikin semmoiset traumat etä vasta nyt uskallettiin tehdä toinen"?

No juu, mä luulen että tää kloppi ei todellakaan enää lauo typeryyksiään miehelleni ja toivottavasti ymmärtäis olla laukomatta niitä muillekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Meidän lapsilla on ikäero reilu 8 vuotta ja ne jotka ei paremmin tunne kysyvät yleensä tälläisellä ilmeellä :o onko niillä sama isä?

no tuota just mun kaveri on mulle kertonut. Että ihan joka paikassa, neuvolaa myöten, ollaan kyselty että lapsilla varmaan on sitten eri isät.

Alkuperäinen kirjoittaja olava:
mä olen mein katraan kuopus eli 28 mun pieni-isoveli on 38 ja iso-iso veli 48 :D ja kukaan meistä ei ollu vahinko :)

Siinä on sitten joka kymppivuosi aloitettu uudella vauvalla =) . Onpas oikeesti hauskat ikäerot :D

Meidän lapsilla on ikäero reilu 8 vuotta ja ne jotka ei paremmin tunne kysyvät yleensä tälläisellä ilmeellä :o onko niillä sama isä?

no tuota just mun kaveri on mulle kertonut. Että ihan joka paikassa, neuvolaa myöten, ollaan kyselty että lapsilla varmaan on sitten eri isät.
Mulla myös kysyttiin neuvolassa, että onko samat isät tai sit kysytään "kierosti", että onkos teillä muita lapsia tässä välissä?
Se on katsos todellinen ihme, että perheessä on kaksi lasta suurella ikäerolla ja heillä on vielä samat vanhemmat! :whistle: ;)

Kerran mulle yks vanha täti sanoi kaupassa, kun olin kuopuksen kanssa siellä, että "voi kuinka suloinen vauva. Se on varmaan ensimmäinen?" Minä: "Ei, kyllä meillä on yksi 9 vuotias lapsi kotona" tämä vanha täti:" Niin vaihdoit miestä siinä välissä? " Minä: "en kyllä vaihtanut, edelleen on sama mies" täti: "Ihanko totta, onpa hienoa! Minua niin ärsyttää nämä uusperhekuviot, kun on sinun, minun ja sun ja mun lapsia jne... :kieh: "
Aivan kuin se tälle tädille olisi jotenkin kuulunut, vaikka oisin miestä vaihtanut!

Mulla myös kysyttiin neuvolassa, että onko samat isät tai sit kysytään "kierosti", että onkos teillä muita lapsia tässä välissä?
Se on katsos todellinen ihme, että perheessä on kaksi lasta suurella ikäerolla ja heillä on vielä samat vanhemmat! :whistle: ;)

Kerran mulle yks vanha täti sanoi kaupassa, kun olin kuopuksen kanssa siellä, että "voi kuinka suloinen vauva. Se on varmaan ensimmäinen?" Minä: "Ei, kyllä meillä on yksi 9 vuotias lapsi kotona" tämä vanha täti:" Niin vaihdoit miestä siinä välissä? " Minä: "en kyllä vaihtanut, edelleen on sama mies" täti: "Ihanko totta, onpa hienoa! Minua niin ärsyttää nämä uusperhekuviot, kun on sinun, minun ja sun ja mun lapsia jne... :kieh: "
Aivan kuin se tälle tädille olisi jotenkin kuulunut, vaikka oisin miestä vaihtanut!

Noita taivasteluita odotellessa :kieh: :kieh:

Yhteistyössä