ihan mielenkiinnosta kysyn, millaisia määriä teidän vauvat n.4,5kk syö soseita? kuinka monta kertaa pv ja millaiset määrät per kerta? tuntuu jot tuo meidän ukko vetäis jo ihan mahdottomia satseja =)
Veit kuule jalat mun suusta! Mietin täällä ihan samaa!
Meillä menee jokseenki näin:
aamupala: ½ purkkia hedelmää
lounas: runsas ½ purkkia ruokaa + luumua tarpeen mukaan
päivällinen: runsas ½ purkkia ruokaa + luumua tarpeen mukaan
välipala: vajaa ½ purkkia hedelmää
iltapala: maissivelliä (tms), seassa loput hedelmäpurkista antamassa makua
Ja joka ruokailun yhteydessä ja vielä väleissä TISSIÄ. Koska kuka nyt nälkään ruokaa syö, sitä syödään vaan kohtuullisen tyytyväisenä. :xmas:
Muoks. meillä oli painavat syyt alottaa kiinteet jo aikoja sitte.
Kerran päivässä kolme-neljä teelusikalllista. Rintamaidolla mennään. Meillä tosin alotettiin soseilut 1,5 vko sitten. Mutta en lähde määrää ja kertoja nostamaan vielä aikoihin. Sit kun aletaan viljat niin lisätään iltapuuro. =) Paitsi jos yöunet lyhenee niin sit tietty pitää miettiä uusiks...
no me aloitettiin maistelut tuossa suunnilleen pari viikkoa sitten ja ei enää puhettakaan että pari teelusikallista riittää
tosin vain pari kertaa päivässä annan, puolet hedelmää ja puolet jotai kasvista tms mut tuntuu että maha olisi pohjaton ja tosiaan sitä maitoa menis vielä hurjasti päälle =)
mut pitäähän se syödä kun nälkä on =)
Joo, en mä ainakaan tiedä mitään maksimi määriä. Kai siinä vaan se on ettei mahalaukku venyis hirveän äkkiä. Ja toiset lapset innostuu syömisestä nopeammin kuin toiset. Kokemusta on... Tämän kanssa kun porkkana-peruna alkoi vasta tänään mennä ilman irvistelyjä eli tais olla viides kerta. Ja pitää olla äärettömän sileää. En nyt sentään sihdin läpi paina.
Ikää pojalla 5,5kk ja kolme viikkoa on soseita maisteltu. Pari ekaa päivää meni siihen, että tajusi mitä ruualle pitäisi tehdä ja sen jälkeen onkin mennyt niin paljon kuin olen antanut... Soseita syödään kaksi kertaa päivässä ja molemmilla kerroilla menee noin purkillinen.