Soseruokia 4-vuotiaalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nyt auttakaa keksimään soseruokia 4-vuotiaalle. Kaikki pitää olla sosemaista, siis sellaista mitä ei rravitse purra, seuraavan kaksi viikkoa. Lapsi on energinen ja liikkuvainen ja reipas 4-vuotias.

Painovirhepaholainen iski, eli tuossa pitäisi tietysti olla "tarvitse".

tiedän vanhastaan, ettei kasvissosekeitto pidä kamalasti nälkää tuolla meidän lapsella, eikä sitä oikein voi syödä 5-6 kertaa päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Painovirhepaholainen iski, eli tuossa pitäisi tietysti olla "tarvitse".

tiedän vanhastaan, ettei kasvissosekeitto pidä kamalasti nälkää tuolla meidän lapsella, eikä sitä oikein voi syödä 5-6 kertaa päivässä.

Kasvissosekeittoon voi laittaa kermaa ja vaikka papuja, niin johan tulee ruokaisaa. Muuta, esim. puurot, vellit, kiisselit. Kertokaa muut lisää.

Nielurisaleikkaus edessäkö? Meillä esikko pärjäs pitkälle ihan puurolla ja kiisselillä, mutta sen herkkua nyt onkin puuro. Kaikenmaailman pinaattisopat, kasviskeitot ym. kokeiltii mut ne oli yhtä oksua toisen mielestä. Peruskeitto meni kun sen päästi sauvasekottimella, mut ällön näköstähän siitä tulee. Kiisselit, jugurtit, vanukkaat ym. laski ja kun sen pari viikkoa pitäs olla suht rauhassa riehumattakin niin ei se nälkäkään ihan samaa tahtia iske.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Nielurisaleikkaus edessäkö? Meillä esikko pärjäs pitkälle ihan puurolla ja kiisselillä, mutta sen herkkua nyt onkin puuro. Kaikenmaailman pinaattisopat, kasviskeitot ym. kokeiltii mut ne oli yhtä oksua toisen mielestä. Peruskeitto meni kun sen päästi sauvasekottimella, mut ällön näköstähän siitä tulee. Kiisselit, jugurtit, vanukkaat ym. laski ja kun sen pari viikkoa pitäs olla suht rauhassa riehumattakin niin ei se nälkäkään ihan samaa tahtia iske.

Ei kun hammastapaturma kysessä. toivotaan että hammas kiinnittyy takaisin paikalleen, eli mitään ei saa purra kahteen viikkon, mutta muuten saa olla ihan normaalisti.

Kiisselit, jugurtit ja rahkat onkin välipaloiksi mietittynä, samoin vauvan hedelmäsoseet hedelmien tilalle. Kalakeitto voisi kanssa olla hyvää soseutettuna, puuroja ja vellejä aamuisin ja iltaisin. Mutta lisääkin saa ehdotella vielä.

Mä testasin eilen uusimmassa kaksplussassa olleen kasvissosekeiton ja tuli hyvää... ja oli ainakin mun mielestä sellasta et jonku aikaa nälän pitää poissa. Voihan siihen lisätä vaik raejuustoa niin tulee ehkä vähän täyttävämpää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kun mulla aikuisena leikattiin nielurisat, söin 2 viikon aikana pelkästään vauvan purkkiruokia.

En usko että kelpaa tuolle meidän 4-vuotiaalle: ei ole ikinä kelvannut, eikä uppoa eineksetkään :/

Alkuperäinen kirjoittaja Ansu-78:
Mä testasin eilen uusimmassa kaksplussassa olleen kasvissosekeiton ja tuli hyvää... ja oli ainakin mun mielestä sellasta et jonku aikaa nälän pitää poissa. Voihan siihen lisätä vaik raejuustoa niin tulee ehkä vähän täyttävämpää.

Kiitos vihjeestä, pitääkin kokeilla, onneksi ostin lehden. 2 viikkoa tuntuu niin pitkältä ajalta.

Yhteistyössä