Sosiaali- ja kelaetuuksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja j0sefina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

j0sefina

Jäsen
22.01.2008
430
0
16
Miten on, mitä kaikkia etuuksia on mahdollista saada?

Meitä on 2 aikuista ja 1 vuoden ikäinen lapsi. Saamme 400e/kk toimeentulotukea, 130e/kk elatusmaksuja (mieheni ei ole lapseni isä) ja 100e/kk lapsilisää. Ja asumistuki menee suoraan vuokranantajalle, itselle jää vuokraa maksettavaksi 120e. Tällä ei todellakaan pärjää, ei millään ihmeen tempulla. Koulu jatkuu syksyllä, ja olen koittanut hakea jotakin väliaikaisduunia (joku kuitenkin tästä tulee kertomaan että olen kotona lorviva sossupummi ;p) mutta työnhaku ei ole vielä tärpännyt.

Ei tuo riitä mihinkään! Osaako kukaan neuvoa mitä tässä pitäisi tehdä että saisi enemmän ?/kk ennenkuin saan töitä? :s Alkaa olla konstit vähissä.

En saa kotihoidontukea kun lapsi on päiväkodissa. Sosiaalityöntekijä sanoi että sisällyttää kotihoidontuen tuohon toimeentulotukeen mutta ei siltä näytä. Olen siis kotiäitinä syksyyn asti, vaikkakin lapsi on päiväkodissa, tosin vain puolet päivästä, mutta onpa kuitenkin.

Mies ei saa vielä työmarkkinatukea, se on vasta käsittelyssä se asia. Kyllä tää mun mielestä on huonosti tää asia, kun rahat ei riitä laskujen maksamiseen ja niitäkään ei paljoa ole. Hyvä kun riittää ruokaan ja vaippoihinkaan.

Kotihoidontukihan tuosta puuttuu kokonaan.
Jos lapsi siis hoidetaan kotona.
Sehän olisi jo 314,28e itsestään ja päälle vielä hoitolisä 168,19e noila tuloilla kun varmasti saa sen enimmäis määrän..

Eipä kai. Ainakaan tuossa meidän koulussa ei ole. Olis vaan hieno tietää että olisko mitään semmosta pykälää vaikka mihin vois vedota että sais edes 100-200e enemmän toimeentulotukea. :s Harmittaa kun ei riitä rahat mihinkään ja aina saa olla lainaamassa kavereilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Charlize:
Eipä kai. Ainakaan tuossa meidän koulussa ei ole. Olis vaan hieno tietää että olisko mitään semmosta pykälää vaikka mihin vois vedota että sais edes 100-200e enemmän toimeentulotukea. :s Harmittaa kun ei riitä rahat mihinkään ja aina saa olla lainaamassa kavereilta.

Kuinkas opintolaina, luin vähän huonosti, onko se haettu/nostettu?

En löytänyt ainakaan mollin sivuilta ilmoitusta. Puhelinmyyjiä etsitään paljon mutta kaikkiin paikkoihin oon jo laittanut hakemuksen, että se on nyt vähän niinko herran hallussa se työasia. :/ Kaikki mahdolliset on haettu mitä vaan Turulla on tarjota ja minne on mahdollista päästä.

Ja päiväkotipaikan irtisanon heti maanantaina. Se on heti ykkösmissio.

Lapsi on päiväkodissa kun aloitin koulussa tammikuussa, jouduin kuitenkin keskeyttämään opinnot melkein heti helmikuun loppupäässä kun lapsi kokoajan sairaana. Ajattelin että koska koulu kuitenkin jatkuu syksyllä, niin pidän tuon päiväkotipaikan ettei sitten tartte hakea uudestaan paikkaa, sekin kun pitää hakea 4kk ennen tarpeen alkamista. Typerä minä. Ois pitänyt vaan irtisanoa se paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja Charlize:
En löytänyt ainakaan mollin sivuilta ilmoitusta. Puhelinmyyjiä etsitään paljon mutta kaikkiin paikkoihin oon jo laittanut hakemuksen, että se on nyt vähän niinko herran hallussa se työasia. :/ Kaikki mahdolliset on haettu mitä vaan Turulla on tarjota ja minne on mahdollista päästä.

Ja päiväkotipaikan irtisanon heti maanantaina. Se on heti ykkösmissio.

Niihin kannattaa kyllä soittaa, ethän sinä asiakkaille myy sähköpostitse vaan puhelimessa joten varmasti haluavat kuulla millainen tyyppi on langan päässä.

Mulle on kannattavampaa pitää lasta päiväkodissa. Työttömyyden takia maksu 0? ja saapa raukka ainakin ruuan siellä. Me kun ei saada edes tuon vertaa sossusta apua kuin te...

Yhteistyössä